Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:106704
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 40 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Saskarsmes jēdziens, būtība, veidi un funkcijas    10
1.1.  Saskarsmes jēdziens un struktūra    10
1.2.  Saskarsmes veidi un funkcijas    14
1.3.  Saskarsmes iezīmes jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem    16
2.  Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna attīstības raksturojums    20
3.  Trīs – četrus gadus vecu bērnu saskarsme ar citiem – raksturojums    24
4.  Rotaļa kā saskarsmes veicinātāja    27
4.1.  Rotaļas jēdziens    37
4.2.  Rotaļa – pirmsskolas vecuma bērnu savstarpējās saskarsmes veicinātāja    39
4.3.  Rotaļas un lietu vides saistība bērna saskarsmes prasmju un iemaņu veidošanā    45
5.  Pedagoga un bērna saskarsmi veicinošo rotaļu praktiskā izpēte    50
5.1.  Pirmsskolas vecuma bērnu, audzinātājas un vecāku sadarbības un rotaļu kā līdzekļu izpēte un analīze    51
6.  Ieteikumi un rekomendācijas    68
  Secinājumi    71
  Izmantotās literatūras saraksts    73
Extract

Bakalauram izvēlējos tēmu: „Rotaļa – saskarsmes prasmju sekmētājs jaunākajā pirmsskolas vecumā”.
Mērķis – izpētīt rotaļas nozīmi bērnu saskarsmes prasmju un iemaņu veidošanās procesā jaunākajā pirmsskolas vecumā.
Hipotēze – Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes un iemaņas veidojas sekmīgāk, ja kā līdzeklis to veidošanās procesā tiek izmantota rotaļa.
Pētījuma objekts – Rotaļa pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Pētījuma priekšmets – 3-4 gadus vecu bērnu saskarsme rotaļās un rotaļnodarbībās.
Uzdevumi –
1.Izanalizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par saskarsmes īpatnībām un rotaļu nozīmi pirmsskolas vecumā.
2.Izpētīt pedagogu un pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes ikdienā un rotaļu procesā.
3.Apkopot rotaļas, kas veicina bērnu un pedagoga, bērna un bērnu saskarsmi.
4.Pētīt pedagoģisko procesu, pieaugušo un bērnu saskarsmi.
5.Izstrādāt ieteikumus pirmsskolas pedagogiem saskarsmes prasmju un iemaņu veicināšanā.
Darba pirmajā nodaļā iepazīstinu ar saskarsmes jēdzienu, būtību, veidiem un funkcijām.
Lai sekmīgi noritētu bērnu psihiskā attīstība un veidotos humāna personība, saskarsmē ar bērnu, pieaugušajiem jāizzina vecumposmu īpatnības, tāpēc:
Otrajā nodaļā trīs līdz četru gadus vecu bērnu attīstības raksturojums.
Trešajā nodaļā rakstu par pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes vajadzībām.
Pirmsskolas izglītības programmas realizēšanas galvenais līdzeklis ir rotaļa – gan kā bērnu patstāvīga darbība, gan kā pieaugušo organizēta darbība, tāpēc:
Ceturtajā nodaļā rakstu par rotaļu - kā saskarsmes veicinātāju gan starp vienaudžiem, gan pieaugušajiem.
Piektajā nodaļā veicu gan kā pieaugušā, gan kā pedagoga un bērnu saskarsmi veicinošo rotaļu praktisko izpēti.
Izpēte apkopota divās apakšnodaļās, kur ietilpst pedagoģiskie vērojumi rotaļās un rotaļnodarbībās, kā arī ir apkopoti rezultāti.
Pēc iegūtajiem pētījumu rezultātiem izstrādāti ieteikumi un rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem un vecākiem. Veicot pētījumu ar vērojumiem, anketēšanu esmu pārliecināta, ka man ir izdevies hipotēzē izvirzītos nosacījumus pierādīt – izprotot pozitīvu nozīmi saskarsmē bērniem, atlasot tās rotaļas, kuras veicina pieaugušā saskarsmi ar bērnu un bērnam ar bērnu, izzinot viņa personību, tās attīstības nosacījumus, attīstot sadarbības prasmes. Pētot saskarsmes īpatnības pirmsskolas vecumā, kā arī iepazīstoties ar visu, kas saistīts ar rotaļu šajā vecumā, varu pamatoti sacīt, ka tas ievērojami paplašinājis manus priekšstatus un psiholoģiskās zināšanas.
Bakalaura darbs sastāv no 74 lappusēm, 3 diagrammu attēliem, 4 tabulām. Izmantoti 39 literatūras avoti, no kuriem divi krievu valodā un divi ārzemju valodā.
Strādājot ar 3 – 4 gadus veciem bērniem savā pirmsskolas iestādē es saprotu, cik svarīga ir saskarsmes veidošanās jaunākajā pirmsskolas vecumā. Tā kā galvenā bērnu darbības joma šajā vecumā ir rotaļa, tad saskarsmes veidošanu varētu saistīt ar bērnu darbību dažādās rotaļās.
Rotaļas iespējas ir ļoti plašas, tā veido bērnu pašapziņu, vingrina bērnu spējas, paplašina rīcības un darbības iespējas, nodrošina personības pilnīgas brīvības izpausmes iespējas, izkopj valodu, rotaļa modina bērnā ziņkāri un interesi, atdzīvina senču tradīcijas, izkopj bērnu tikumisko rīcību, un noteikti attīsta saskarsmes prasmes un iemaņas, kuru apgūšana mūsdienu demokrātisko pārmaiņu pasaulē, kļūst par ikdienas nepieciešamību (1.;131.).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register