Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:129738
 
Evaluation:
Published: 14.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    8
  REMONTA OBJEKTA ĪSS APSKATS    10
1.1.  Dzinēja VAZ- 2105 tehniskais raksturojums    10
1.2.  Dzinēja VAZ-2105 tehniskie rādītāji    13
1.3.  Cilindru bloka un kloķvārpstas mehānisma uzbūve    13
2.  CILINDRU BLOKA UN KLOĶVĀRPSTAS MEHĀNISMA BOJĀJUMI    19
3.  CILINDRU BLOKA UN KLOĶVĀRPSTAS MEHĀNISMA DETAĻU REMONTS    21
3.1.  Cilindru bloka remonts    21
3.2.  Kloķvārpstas remonts    28
3.3.  Klaņa-virzuļa grupas remonts    31
3.4.  Spararata remonts    33
4.  KONSTRUĒŠANAS DAĻA    36
4.1.  Projektējamā stenda apraksts un ekspluatācija    36
4.2.  Stenda raksturojum    37
5.  APRĒĶINU DAĻA    38
5.1.  Reduktora aprēķins    38
5.1.1.  Maksimālas darba slodzes noteikšana. Kinemātiskais aprēķins. Elektromotora.izvēle    38
5.1.2.  Griezes momenti uz vārpstā    47
5.1.3.  Gliemežpārvadu aprēķins    48
5.1.4.  Vārpstu diametru noteikšana pēc aptuvenām atkarībām    58
5.1.5.  Vārpstu aprēķināmās shēmas. Balstu reakciju noteikšana. Ekvivalento spriegumu noteikšana vārpstu bīstamajos šķēlumos un to salīdzināšana ar pieļaujamiem    58
6.  DARBA APKĀRTĒJĀS VIDES AIZSARDZĪBA    84
  SECINĀJUMI    86
  LITERATŪRA    87
  PIELIKUMI    88
Extract

IEVADS
Automobiļa ekspluatācijas gaitā norisinās gan automobiļa, gan tā agregātu tehniskā stāvokļa izmainīšana. Tas var izraisīt daļējo vai pilnīgo darba spējas zaudējumu.
Pastāv divi automobīļa un tā agregātu darba spējas nodrošināšanas ceļi:
- darba spējas uzturēšana-tehniskais apkalpojums;
- darba spējas atjaunošana-remonts.
Šajā darbā ir apskatīts vieglo automobiļu cilindru bloku un klana-kloķa mehānismu remonts. Piemēra lomā ir ņemts dzinējs VAZ-2105. Šo dzinēju uzstāda plaši izmantos automobiļos VAZ-2104, -2105, -21072.
Dzinēja darbaspējas atjaunošanu veic ar tādiem paņēmieniem kā:
- remonta izmēru metode;
- papildu remonta detaļu metode;
- nominālo izmēru atjaunošanas metode.
Dzinēja kapitālais remonts sastāv no dzinēja pilnīgas izjaukšanas, defektācijas detaļu samainīšanas vai atjaunošanas, salikšanas negulēšanas un izmēģināšanas.
Masveida ražošanas un remonta apstākļos, kapitālā remonta lietderību noteic naudas un materiālu taupība, jo tā procesā ir detaļu samainīšana un atjaunošana.
Izjaukšanas un salikšanas darbi ir automobiļa remonta sākuma un nobeiguma operācijas. Tās sastāv no automobiļa bojāto agregātu, mehānismu, mezglu, detaļu samainīšanas pret jaunām vai atjaunotām detaļām.
Izjaukšanas un salikšanas darbu darba ietilpība sastāv 28-37% no visa remonta darba ietilpības.
Izjaukšanas un salikšanas darba kvalitāte noteic automobiļa ekspluatācijas drošību.
Pat nelieli uzlabojumi darbu organizēšanā dod tehnisko – ekonomisko efektu.
Izjaukšanas darbi, kas ir izpildīti pēc tehnoloģijas norādījumiem samazina nākošā remonta darba ietilpību.
Izjaukšanas procesa pareiza organizēšana atļauj atkārtoti izmantot 70-80% detaļu.
Lai paaugstinātu mehanizācijas līmeni izjaukšanas un salikšanas darbos rekomendē lietot dažādas palīgierīces.

Izjaukšanas un salikšanas darbus veic ar dažādu stendu palīdzību, tomēr principiāli tie ir vienādi. Parasti stends sastāv no rāmja, letes, kronšteina, rokas vai elektromehāniskā pievada, kas atļauj pagriezt kronšteinu un pie tā piestiprināto agregātu uz nepieciešamo leņķi.

1. REMONTA OBJEKTA ĪSS APRAKSTS
1.1. Dzinēja VAZ - 2105 tehniskais raksturojums
Dzinējs VAZ-2105 ir četru cilindru iekšdedzes karburatoru dzinējs ar sadales vārpstas augšējo novietojumu. Dzinēja darba tilpums 1,3 litri. Sadales vārpstai ir siksnu pievads. Dzinēja cilindri ir vertikāli novietoti rindā un apvienoti cilindru blokā 3 (1.1. att.). Dzinēja cilindra bloka augšā ir novietota cilindra galviņa 6. Tā ir kopēja visiem cilindriem. Cilindru bloka apakša ir aizsegta ar stampētu tērauda karteri 1, kas arī ir eļļas rezervuārs.
Virzuļiem 7 ir divi kompresijas gredzeni un viens eļļas noņēmēja gredzens.
Kloķvārpsta 2 griežas cilindru blokā uz pieciem balstiem. No kloķvārpstas priekšgala ar ķīla siksnas palīdzību tiek griezts ūdens sūknis un ģenerators, kuri ir izvietoti dzinēja labajā pusē.
Sadales vārpstas 5 (1.1. att.) un papildu agregātu (aizdedze sadales mehānisma 5, degvielass sūkņa 7 un eļļas sūkņa 9), vārpstas 6 (1.2. att.) pievads 4 ir novietots dzinēja priekšējā daļā.
No dzinēja labās puses atrodas ģenerators, ūdens sūknis, ieejas kolektors 1, starteris, ieejas caurule 2 ar karburatoru 3 un gaisa filtru 4. No kreisās puses atrodas eļļas filtrs 8.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,48 €
Work pack Nr. 1355360
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register