Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:142640
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.1.  Ievads    5
1.  Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un vadītāja loma šodien    7
1.1  Personāla vadīšanas būtība    7
1.2.  Personāla vadīšanas funkcijas    10
1.3.  Personāla vadīšanas loma    25
2.  Personāla vadīšana SIA X    32
2.1.  Personāla vadīšanas politika SIA X    34
2.2.  Personāla vadīšanas funkcijas SIA X    36
2.3.  Vadītāja loma personāla vadīšanā SIA X    43
3.  Personāla vadīšanas efektivitāte SIA X    47
  Priekšlikumi un secinājumi    67
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    73
  Pielikumi    74
Extract

Darba mērķis ir izpētīt, analizēt un novērtēt personāla vadīšanas būtību, funkcijas un vadītāja lomu SIA X attīstībā un sniegt priekšlikumus personāla vadīšanas funkciju uzlabošanai un uzņēmuma attīstībai.
Darba mērķa sasniegšanai tika izvirzīti uzdevumi – izpētīt teorētiski personāla vadīšanas būtību, funkcijas un vadītāja lomu, noskaidrot praktiski personāla vadīšanas efektivitāti uzņēmuma attīstībā, ar anketēšanas un intervēšanas palīdzību noskaidrot personāla un vadītāju viedokli. Kā rezultātā analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus efektīvākai uzņēmuma personāla vadīšanai.
Veicot personāla vadīšanas analīzi, tika noskaidrots, ka personāla vadīšanas galvenā vērtība ir cilvēks un viņa iniciatīva. Uzņēmuma darbības rezultāti ir tieši atkarīgi no kolektīva saliedētības pakāpes un uzticības darbiniekiem. Efektīvai uzņēmuma darbībai un attīstībai ir nepieciešams motivēt darbiniekus un deleģet tiem pienākumus, kā arī ļaut rīkoties patstāvīgi.
Teorētiskās daļas izstrādē tika izmantota literatūras par personāla vadīšanu un psiholoģiju organizācijā izpēte. Pētījumā daļā tika izmantota darbinieku anketēšana, intervijas ar vadītājiem un statistikas datu apkopojums un analīze.
Galvenie secinājumi:
Personāla plānošana SIA X nenotiek. Ir izstrādāti tikai amata apraksti un ne visiem darbiniekiem. Rezerves netiek veidotas. Vakantie amati vispirms tiek aizpildīti ar jau esošo personālu;
Personāla atlases process ir vienkāršots. Notiek tikai viena intervija ar kafejnīcas vadītāju. Darbinieki tiek ieteikti no paziņu loka, netiek meklēts kvalitatīvākais un atbilstošākais personāls. Kā rezultāta nepiemērotais darbaspēks nespēj izturēt pat pārbaudes laiku;
Apmācība neatbilst personāla mainībai. Maz tiek rīkoti pārdošanas kursi, netiek izstrādāta apmācību sistēma. Apmācība notiek ikdienas darbā, par steidzamajām un darbam nepieciešamajām lietām. Netiek veikta vispārējā darbinieku izglītošana, kas uzlabotu apkalpošanas kultūru, pārdošanas mākslu un attīstītu darbinieku vēlmes strādāt efektīvāk;
Uzņēmumā pastāv materiālā un nemateriāla darbinieku motivēšana. Tikai trešā daļa darbinieku ir apmierināta ar savu algu un uzskata par to atbilstošu savai izglītībai un veicamajam darbam. Uzņēmumā tiek nodrošinātas fizioloģiskās un sociālās 50vajadzības. Tiek gādāts par drošību, bet nepieciešams darbiniekus apdrošināt pret nelaimes gadījumiem. Darba novērtēšana notiek tikai vienā no kafejnīcām, kā rezultātā kavējas uzņēmuma kopēja attīstība, jo tikai daļēji tiek ieviesti jauninājumi un darbiniekiem ir motivācija censties veikt darbu priekšzīmīgi. Katram darbiniekam ir iesēja pašapliecināties un virzīties pa karjeras kapnēm;
Liela nozīme ir vadītāja darba stilam. Vadītājām jācenšās kļut par kafejnīcu līderiem, lai spētu darbiniekus iedvesmot, pārliecināt, iespaidot un motivēt;
Uzņēmuma personāla mainība pēdējo trīs gadu laikā ir samazinājusies, tomēr perosnāla aiziešanas rādītāji īpaši SIA X Mols ir augsti. Lai vaiksmīgi attīstītos uzņemuma darbība, jāsamazina aizejošo darbinieku skaits apmācot un motivējot tos.
Mūsdienās arvien pieaug konkurence uzņēmumu vidū. Lai uzvarētu konkurences cīņā uzņēmumiem nepārtraukti ir jāattīstās. Tas sevī iekļauj gan modernākās tehnoloģijas, gan arī kvalitatīvu, strādāt gribošu, ar darba vidi un samaksu apmierinātu darbaspēku. Tā kā cilvēku resursi ir vienīgie uzņēmuma rīcībā esošie resursi, kas var apzināti darboties pret uzņēmuma mērķiem, tad uzņēmuma interesēs ir maksimāli izmantot darbinieku fizisko un intelektuālo potenciālu, reizē saglabājot labvēlīgu uzņēmuma mikro vidi, nodrošinot zināmu komfortu darba vietā, lai darbinieki darbotos efektīvas uzņēmuma darbības veicināšanai un mērķu sasniegšanai.
Katrs uzņēmuma vadītājs vēlas sev personālu, kurš būtu kompetents, patstāvīgs, precīzs, prasmīgs, ar atbildības sajūtu un uzņemtos iniciatīvu. Lai tādu atrastu, vispirms jāveic kvalitatīva darbinieku atlase, jāatrod piemērotākā metode, lai sasniegtu vislabāko rezultātu. Lai atlasītie speciālisti paliktu labākie savā jomā, darbiniekiem un darba devējam kopēji jāgādā par personāla attīstību un apmācību. Lai šos speciālistus, kuros jau ir ieguldīti uzņēmuma līdzekļi, nepārvilinātu konkurenti, tie attiecīgi jānovērtē un jāmotivē. Visi šie procesi ir vērsti, lai uzņēmums spētu veiksmīgi darboties savā nozarē un attīstīties. Kā šis process noritēs lielā mērā atkarīgs no vadītāja, kas strādā ar personālu. Vai tas ir līderis, kas spēj veidot pozitīvu uzņēmuma mikroklimatu un vadīt veiksmīgu komandas darbu, vai arī ierindas darbinieks, kas pilda savus plānus un nosaka mērķus mēnesim uz priekšu. Katrā gadījumā vadītājam jāatceras, ka viņš vada ne tikai uzņēmumu, bet galvenokārt cilvēkus, kuri īsteno uzņēmuma un savus mērķus.
Džons Raskins (amerikāņu speciālists) ir teicis: “ Dievs grib, lai neviens cilvēks nedzīvotu šai pasaulē bez darba. Bet ne mazāk acīmredzami ir arī tas, ka katrs grib būt laimīgs savā darbā.”1 Tad arī uzņēmuma vadībai jācenšas darīt sava uzņēmuma darbiniekus laimīgus, lai tie strādātu ar pilnu atdevi, meklētu jaunus un rodošu risinājumus efektīvākai funkciju izpildei. Kā rezultātā uzlabotos darbinieku izpildījums, augtu motivācija attīstīt uzņēmumu un augt tam līdzi.
Darbā tiks apskatīta personāla vadīšanas būtība mūsdienās, personāla vadīšanas funkcijas un vadītāja loma uzņēmuma attīstībā. Kā arī kā personāla vadīšana tiek realizēta SIA X darbībā. SIA X darbības analīze ļaus noskaidrot personāla mainības iemeslus, kā rezultātā kavējas uzņēmuma attīstība. Svarīgi ir noskaidrot, kas ir vājais posms uzņēmuma personāla vadīšanā; cik lielā mērā tā ir vadītāja neprasmīga rīcība, vai arī nepiemērota darba vide; cik lielā mērā darbinieki var būt droši par savu darbu un gandarīti par padarīto.
Tādēļ darba mērķis ir izpētīt, analizēt un novērtēt personāla vadīšanas būtību, funkcijas un vadītāja lomu SIA X attīstībā.
Pētījuma objekts – personāla vadīšana.
Pētījuma priekšmets – personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma uzņēmuma attīstībā.
Pētījuma bāze – SIA X personāls.
Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi, tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1.Izpētīt teorētiski personāla vadīšanas būtību, funkcijas un vadītāja lomu šodien.
2.Izpētīt personāla vadīšanas būtības, funkciju un vadītāja lomas efektivitāti uzņēmuma attīstībā.
3.Anketēt uzņēmuma personālu un intervēt vadītāju par personāla vadīšanas funkcijām.
4.Analizēt un novērtēt personāla vadīšanas efektivitāti un vadītāja lomu SIA X.
5.Izdarīt secinājumus par galvenajām tendencēm un sniegt priekšlikumus personāla vadīšanas uzlabošanai uzņēmumā.
Darbā tiks noskaidrota izvirzītās hipotēzes atbilstība. Hipotēze - personāla vadīšanas efektivitāte ietekmē uzņēmuma attīstību.
Darbā izvirzītā mērķa un uzdevumu sasniegšanai tiks izmantotas divu grupu metodes:
Empīriskās - SIA X darbinieku anketēšana un vadītāju intervēšana par uzņēmuma personāla vadīšanas funkcijām, lai noskaidrotu abu pušu viedokļus un salīdzinātu iegūto informāciju;
Teorētiskās - SIA X dokumentu, literatūras par personāla vadīšanu un psiholoģiju organizācijā izpēte, lai noskaidrotu teorētisko bāzi un statistikas datu analīze un apstrāde, lai izvērtētu personāla vadīšanas funkciju rezultātu.
Pētāmais periods, saistībā ar personāla mainību, ir apskatīts no kafejnīcu pirmās atvēršanas dienas 1998.gada decembra līdz 2004.gada 1.janvārim, lai varētu redzēt vispārējo tendenci personāla kustībai organizācijā.
Darbs sastāv no ievada, trīs pamatnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā nodaļā ir sniegta informācija par personāla vadīšanas būtību mūsdienās, personāla vadīšanas funkcijām un vadītāja lomu šajā procesā. Otrajā nodaļā ir atspoguļota SIA X personāla vadīšanas politika, personāla vadīšanas funkcijas uzņēmumā un vadītāju raksturojuma. Trešā analīzes daļā ir pētīts, kā personāla vadīšanas funkcijas izjūt darbinieki un uzskata vadītāji. Nobeigumā izmantotās literatūras saraksts un pielikumi.



Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un vadītāja loma šodien

Personāla vadīšanas būtība
Mūsdienās uzņēmuma vadība cenšas saprast konkurējošo uzņēmumu panākumu atslēgu un pielietot jauninājumus praksē savu uzņēmumu attīstībā. Sekmīgs uzņēmums un tā darbība tagad nav tikai ekonomiski orientēta vienība. Tas tagad ir dzīvs organisms un vadītājs vada ne tikai uzņēmumu, bet galvenokārt cilvēkus, kuri īsteno uzņēmuma un savus mērķus. Jo ciešākas ir indivīda un uzņēmuma vajadzības un mērķi, jo sekmīgāka to sasniegšana.
Darbs ar cilvēkiem – personālu ir pats svarīgākais mūsdienu uzņēmējdarbībā. Arvien pieaug cilvēka loma ražošanas procesā un arī sabiedrībā. Katrā uzņēmumā norit cīņa starp spēkiem, kas ir ieinteresēti paaugstināt organizācijas efektivitāti un uzņēmuma izdzīvošanas spējas. Personāla vadīšanas izzināšana un apguve vēl negarantē panākumus. Tikai mērķtiecīga darbība var dot pozitīvu rezultātu.
Arvien biežāk tiek novērtēts Latvijas speciālistu darbs, jo tas tiek veikts kvalitatīvi. Šī darba pamatā ir plašāka izglītība, papildus apmācības un vēl neierastas pārmaiņas darba organizācijā. Tādas pārvērtības arvien vairāk izmaina Latvijas saimniecisko dzīvi. Tas notiek gan lielos, gan arī mazos uzņēmumos. Nozūd darbs un vietas, kur dominē pavēlnieka gars. Attīstās uzņēmumi ar lielākām spējām modernizēties savos pamatos. Modernā uzņēmuma sekmes nosaka pozitīvas un konstruktīvas attiecības. Katra uzņēmuma vadības plānu pašā centrā izvirzās personāla vadīšanas politika. Vecā kadru daļa vairs nevadās tikai no seniem priekšrakstiem un agrākiem noteikumiem, bet kļūst par īstu darbinieku izvērtēšanas un apmācības centru.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register