Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:215001
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.07.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Motivācija un mācīšanās    3
2.  Mācību motivācija dažādos vecumposmos    6
2.1.  Pirmsskolas un sākumskolas vecums    6
2.2.  Pamatskolas vecums    7
2.3.  Vidusskolas vecums    9
3.  Motivējoši veidota mācību nodarbība    11
  Literatūras un avotu saraksts    15
Extract

Mūsdienīgā mācību procesā skolotājs organizē skolēnu aktīvu mācīšanos, lai skolēns pats, darot nonāk pie jaunām atziņām. Skolotājs kļūst viņiem par palīgu, konsultantu. Skolotājs veido stundu, apzinoties, ka skolēni uz savas pieredzes bāzes, kas jāaktualizē, paši konstruē savas zināšanas un prasmes. Skolotājs nodrošina atbilstošu mācību vidi, plāno, organizē, vada mācību procesu, kas sekmē skolēnu iesaistīšanos. Veids, kā notiek šāda mācīšana, vienlaikus arī motivē skolēnus. Motivācija mācīties rodas tad, ja skolēnam jaunajā situācijā nepietiek ar iepriekšējām zināšanām. Iekšējā motivācija saistās ar interesi, kas rosina izziņas aktivitāti. Skolēnam nav zināms uzdevuma, problēmas risinājuma ceļš un rezultāts, bet viņam ir pozitīva pieredze citu problēmuzdevumu risināšanā, un mācīšanās vide ir atbalstoša. Lai mācoties, apgūtais būtu noturīgs, jaunapgūtais jālieto. Ir svarīga atgriezeniskās saiknes iegūšana par mācīšanos, novērtējot mācīšanās rezultātus. Bez konkrētajām mācību procesa zināšanām tikpat svarīgi saprast – kā es zinu, kā es mācos. Prasme domāt par savu mācīšanos palīdz gūt labākus rezultātus (Bruņeniece u.c., 2011).
Tomēr lai cik labi nebūtu noorganizēta mācību vide un mācību nodarbība ne vienmēr viss izdodas kā plānots. Tāpēc kā svarīgs skolēnu motivācijas faktors apgūt kādu mācību priekšmetu ir jāpiemin arī skolotāja izglītība un personiskā kultūra, teorijas un prakses attiecības pieredzē, profesionālā kompetence, saskarsme ar skolēniem un citiem pedagoģiskā procesa dalībniekiem, profesionālā pārliecība un atbildība (Žogla, 2001). Bieži skolēni uz jautājumu - kāpēc viņiem nepatīk mācību priekšmets, atbild ar pamatojumu, ka viņiem nepatīk konkrētais skolotājs, tas apliecina, ka arī skolotāja personībai, darba stilam un attiecībām ar skolēniem arī ir visai liela loma skolēnu mācību motivācijas attīstīšanā. Ļoti svarīga ir skolotāja paša motivācija iemācīt savu priekšmetu skolēniem, paša skolotāja ieinteresētība savā mācību priekšmetā, jā tā ir, tad skolotājam vienmēr būs interesanti piemēri ārpus mācību grāmatas mācību vielas, viņš būs ieinteresēts uzzināt jaunumus savā nozarē un varēs tos nodot saviem skolēniem. Motivēts skolotājs būs ieinteresēts dažādu mācību metožu izmantošanā, padarot mācību procesu daudz interesantāku. Tāds skolotājs būs ieinteresēts mācīt skolēniem ne tikai mācību vielu, bet arī prasmi mācīties.

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register