Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:359001
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 28 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Teorētiskās nostādnes par rotaļām un to iedalījumu    7
1.1.  Rotaļu iedalījums    7
1.2.  Rotaļas loma bērna attīstībā    11
2.  Mācību motivācijas jēdziena skaidrojums    16
2.1.  Motivācijas jēdziens un tās iedalījums    16
2.2.  Mācību motivācijas skaidrojums    20
3.  Jaunākā skolas vecumposma īpatnības    25
4.  Rotaļa kā mācību motivācijas veicinātāja jaunākajā skolas vecumā    29
5.  Empīriskā pētījuma par mācību motivācijas veicināšanu ar rotaļas palīdzību sākumskolām 1.klasē norise un izpēte    34
5.1.  Pētījuma metodika un bāze    34
5.2.  Interviju analīze un interpretācija    34
5.3.  Novērošanas datu interpretācija    46
5.4.  Ierosinājumi un rekomendācijas kā veicināt sākumskolēnu mācību motivāciju, mācību procesā izmantojot rotaļu    51
  Nobeigums    57
  Izmantotie avoti un literatūra    62
  Pielikumi    64
  1.pielikums. Kustību rotaļas    64
  2.pielikums. Didaktiskās rotaļas   
  3. pielikums. Interviju protokoli. 1 -4 protokols   
  4. pielikums. Novērošanas protokoli. 1. -14. protokols   
  5.pielikums. Novērošanas protokoli mācību stundās . 1- 14 protokols   
Extract

Rotaļa – interesanta, izklaidējoša rakstura nodarbība grupā laika īsināšanai, atpūtai, redzesloka paplašināšanai, pozitīvu attiecību veidošanai vai kādam noteiktam mācību mērķim; svarīga mācību darbība bērniem pirmskolas un jaunākajā skolas vecumā, bērnības būtiska sastāvdaļa, bērna attīstības un audzināšanas pamatveids. Ar rotaļām bērni vispusīgi izkopj un pilnveido savus fiziskos un garīgos dotumus un dotības; tā ir viena no netiešo pedagoģisko prasību izpausmes formām. Jūtu, domāšanas un jaunrades skola. [16, 150.lpp.]
Rotaļa – aktivitāte, kas sniedz gandarījumu neatkarīgi no rezultāta; nenopietna un nemērķtiecīga darbība; viena no pamatīpašībām un izdomāta situācija. Tikpat svarīga ir brīva vēlmju izteikšana, iniciatīva un nenoteiktība; rotaļā notiek iemaņu un prasmju attīstība, pieaugušā darbības imitācija un manipulācija ar aizvietojošiem priekšmetiem. Dažreiz šo aizvietošanu saprot kā bērnu iztēles bagātību. [19, 124.lpp.]
Definīcijas ļoti spilgti raksturo to, kas ir rotaļa un daļēji to, kādas ir tās funkcijas. Rotaļa tā ir jūtu, domāšanas un jaunrades skola – tā liek just prieku, dusmas, domāt un pats galvenais radīt kaut ko jaunu pašam mazajam cilvēkam, kas tikai sāk izzināt pasauli. Bērns rada pats savu pasauli ar savu izpratni, bez pieaugušo palīdzības, kas attīsta ne tikai domāšanas procesus, bet arī pilnveido un attīsta viņu kā personību. Vēl, kas tiek uzsvērts – rotaļa ir interesanta, izklaidējoša rakstura nodarbība, kas izklaidē bērnu, radot interesi un attīstot viņu gan fiziski, gan garīgi. Tātad rotaļa izklaidē un māca vienlaikus, bieži vien pašam bērnam to neapzinoties. Rotaļa rada prieku un ir nenopietna un nemērķtiecīga darbība, tad bērns labprāt tajā piedalās un tā ir lielisks motivators mācībās, ja skolotājs to prot veiksmīgi izmantot mācību procesā. Kā definīcijā vēl minēts rotaļa ir izklaidējoša nodarbība redzesloka paplašināšanai – ar tās palīdzību bērns izzina pasauli, var veidot pozitīvas attiecības ar saviem jaunajiem klasesbiedriem un pat ar skolotāju, kas arī ir svarīgs priekšnoteikums, lai klasē valdītu pozitīva atmosfēra, kas sekmētu mācību procesu.
Vairāk tiks apskatītas dažādu autoru teorijas par rotaļu klasifikāciju. Dainas Dzinteres un Ingas Stangaines grāmatā „Rotaļa – bērna dzīvesveids” [8, 26.-27.lpp.] ir apskatīti vairāki pedagogu un psihologu rotaļu iedalījumi: K.Grosa, F.Frēbela, un Ž.Piažē.

K.Gross (1861–1946), pētīdams rotaļas kā bērnu iedzimto instinktu paudējas un vingrinātājas, tās iedala:
Mēģināšanas jeb eksperimentālās rotaļas:
rotaļas, kas nodarbina jutekļus (sensorās);
rotaļas, kas vingrina kustību aparātu:
nodarbošanās ar paša ķermeni;
darbošanās ar priekšmetiem;
rotaļas, kurās notiek augstāku dvēseles iedīgļu nodarbināšana (spējas, jūtas, griba);
rotaļas, kurās, kā autors atzīmē, notiek „otrās šķiras dziņu nodarbināšana”:
a)cīņas rotaļas;
b)mīlestības rotaļas;
c)atdarināšanas rotaļas;
d)sociālās rotaļas (kopējās rotaļas).
F. Frēbels (1782–1852) pirmais pirmskolas pedagoģijā izdalīja rotaļu kā īpašu bērnu attīstības līdzekli. Viņš rotaļas grupēja divējādi:
1. Pēc to rakstura:
mēģinājumi atdarināt dzīves ikdienišķās parādības;
iegūto zināšanu pielietošana praksē;
radošā un tēlojošā darbība, kas aptver visdažādākos priekšmetus un parādības.
2. Pēc rotaļu audzinošās nozīmes:
fiziskās rotaļas, kas attīsta spēku veiklību, rada dzīvesprieku;
jūtu un sajūtu rotaļas – attīsta jutekļus un iekšējo jūtu pasauli;
prāta rotaļas – veicina domāšanu un koncentrē prāta (gara) darbības noteikta mērķa sasniegšanai. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register