Term Papers
Humanities
Social Work
Starpprofesionāļu un ģimenes darbība skolēnu vardarbības ...-
Starpprofesionāļu un ģimenes darbība skolēnu vardarbības mazināšanā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Teorētiskais apraksts par starpprofesionāļu komandu un vardarbību kā sociālu problēmu | 9 |
1.1. | Vardarbība, tās veidi un formas | 9 |
1.2. | Pusaudžu vecpumposma attīstības īpatnības | 11 |
1.3. | Ģimenes un skolas sadarbība personības socializācijas procesā | 15 |
1.3.1. | Ģimenes loma bērna socializācijas procesā | 16 |
1.3.2. | Izglītības iestādes loma skolēna socializācijas procesā | 19 |
1.3.3. | Ģimenes un skolas sadarbības nozīme | 20 |
1.4. | Fiziskās un psiholoģiskās vides ietekme uz vardarbību veicinošu uzvedību | 24 |
1.5. | Likumdošana un rehabilitācijas iespējas skolēniem ar vardarbīgu uzvedību | 28 |
1.6. | Starpinstitucionālā un starpprofesionālā sadarbība komandas darbā sociālās problēmas mazināšanā | 34 |
1.6.1. | Starpprofesionāļu komandas izveides nozīme vardarbības kā sociālās problēma mazināšanā | 34 |
1.6.2. | Sociālā darbinieka un sociālā pedagoga kompetences darbā ar skolēniem ar vardarbīgu uzvedību | 39 |
1.6.3. | Speciālistu kompetences skolēnu vardarbības seku mazināšanā un novēršanā | 45 |
2. | Empīriskais pētījums par starpprofesionāļu darbību vardarbības mazināšanai skolā | 48 |
3. | Modelējošā daļa | 63 |
3.1. | Priekšlikumi vardarbības mazināšanai skolēnu vidū | 63 |
3.2. | Izglītojošā pasākuma sociālā darba speciālistam nepieciešamā metodiskā materāla izveide | 69 |
Nobeigums | 73 | |
Izmantotā literatūra | 74 | |
Pielikumi | 78 |
Secinājumi
1 Visi aptaujātie - skolēni, skolas pedagogs, skolas psihologs, sociālais pedagogs, sociālie darbinieki - atzīst, ka skolēnu vidū ir vardarbība.
2 Skola pedagogs informē vecākus, ja izglītības iestādē ir vardarbības gadījums, speciālisti meklē risinājumu.
3 Viens no skolēnu vardarbības mazināšanas šķēršļiem ir vecāku nevēlēšanās informēt par vardarbības gadījumiem mājās.
4 Ar pusaudžiem, kuri nav sociāla dienesta redzeslokā, un kuriem ir vērojama vardarbīga uzvedība, izglītības iestādē strādā sociālais pedagogs.
5 Pusaudži ar vardarbīgu uzvedību, kuri ir sociālā dienesta redzeslokā, nāk no disfunkcionālām ģimenēm. Ar šo bērnu vecākiem strādā sociālais darbinieks. Šie skolēni ir saņēmusi rehabilitāciju krīzes centrā vai dzīvesvietā.
6 Speciālisti strādā ar pusaudžiem, kuriem ir vardarbīga uzvedība.
7 Valstiskā līmenī jāpilnveido likumdošana, kas būtu saistoša speciālistiem darbā ar pusaudžiem vardarbības veicējiem.
8 Novada Sociālajā dienestā būtu nepieciešami šādi speciālisti – psihiatrs un psihoterapeits.
9 Sociālā darba speciālisti – sociālais darbinieks ar ģimeni, sociālais pedagogs ar bērniem - veic preventīvo darbu, ar mērķi mazināt vardarbības iespējamību skolēna fiziskajā vidē.
10 Izveidotais izglītojoša pasākuma metodiskais materiāls veicinās skolēnu vecākus veidot pozitīvu psiholoģisko vidi dzīvesvietā, risināt konfliktus nevardarbīgā veidā, tādejādi mazinot vardarbības esamību.
11 Izveidotais izglītojošais pasākums skolēniem veicinās risināt konfliktus nevardarbīgā veida.
12 Veicot pētījumu, autorei radās priekšlikums veikt citu pētījumu - Pielietojot dažādus pasākumus pusaudžiem, ar mērķi uzlabot savstarpējo saskarsmi, tādejādi mazinot vardarbību skolēnu vidū, izvērtēt šo pasākumu efektivitāti noteiktā laika posmā.
…
Iepriekš apskatītie dažādu institūciju un organizāciju statistiskie dati apliecina vardarbības skolā, kā sociālās problēmas, nozīmīgumu un aktualitāti, kas negatīvi ietekmē skolēna spēju apgūt izglītības programmu un saturu. Masu medijos ik pa laikam ir informācija par fizisku vardarbību skolā. Tie ir gadījumi, kad personas, kurām šis jautājums ir aktuāls, ziņo žurnālistiem par situāciju. Ir ļoti daudz gadījumu, kad vardarbība skolā notiek, bet tā dažādu iemeslu dēļ tiek noklusēta. Palīdzība upurim netiek sniegta. Ar skolēniem pāridarītājiemn netiek veikts sociālpedagoģiskais un sociālais darbs laika trūkuma vai speciālistu trūkuma dēļ Vardarbība skolā ir mūsdienās ļoti aktuāla sociālā problēma. Vardarbības esamība rada cilvēkos dziļas emocionālas, fiziskas un sociālas sekas. Tās ietekmē personas turpmāko dzīvi gan sabiedriskajā, gan privātajā, gan arī profesionālajās sfērā. Dažādu iemeslu dēļ netiek veidota starpprofesionāļu komanda, netiek veikts darbs komandā, netiek piesaistīti nepieciešamie profesiju pārstāvji. Skolēnam vardarbīga uzvedība var izpausties ne tikai skolā, bet arī citā sociālajā vidē, kurā viņš uzturās. Līdz ar to sociālais darbs ir nepietiekams vardarbības mazināšanā un novēršanā vienā noteiktā sociālajā vidē. Efektīvi šis darbs būtu veicams kompleksi. Sociālo korekciju vardarbības veicējam būtu vēlams veikt gan skolā, gan mājās. Pusaudža dzīves vietā psiholoģiskajai un fiziskai videi ir liela nozīme, kā arī būtiska ir vecāku loma jaunās personības attīstībā. Ņemot vērā minēto informāciju un apskatot problēmsituāciju, darba autore ir izvirzījusi problēmu: Skolā izglītojamo vidū ir novērojama gan fiziska, gan emocionāla vardarbība. Starpprofesionāļu un ģimenes darbība, lai mazinātu vardarbību pusaudžu vidū, ne vienmēr ir pietiekoša. Pētījuma mērķis: analizēt teorētisko literatūru par starpprofesionāļu darbību skolēnu vardarbības mazināšanai un izpētot katra speciālista kompetenci darbā ar skolēnu vardarbības veicēju, izstrādāt priekšlikumus sociālās problēmas mazināšanai.
-
Ģimenes ārstu institūcijas loma un uzdevumi veselības aprūpes sistēmā
Research Papers15 Anatomy, Medicine and Hygiene, Social Work
- Sociālā pedagoga darbība
- Starpprofesionāļu un ģimenes darbība skolēnu vardarbības mazināšanā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Term Papers for university51
Evaluated! -
Preventīvā sociālpedagoģiskā darbība pusaudžu alkoholisma mazināšanā bērnu namā
Term Papers for university58
Evaluated! -
Sociālā pedagoga darbība pusaudžu konfliktrisināšanas prasmju attīstīšanā skolā
Term Papers for university105
Evaluated! -
Sociālo dienestu darbība: piedāvājums un ekspektācijas
Term Papers for university90
Evaluated! -
Skolēnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem negatīvo uzvedības izpausmju korekcija audzināšanas procesā
Term Papers for university40