Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Likumdevēja vara valsts varas dalīšanas sistēmā

     

    Term Papers49 Law

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:374215
 
Author:
Evaluation:
Published: 12.11.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Varas dalīšanas principa jēdziens   
1.1.  Varas dalīšanas principa vēsturiskā attīstība   
1.2.  Varas dalīšanas principa saturs   
1.3.  Varas dalīšana valstīs ar dažādu valdīšanas formu   
2.  Parlamenta lomas ārzemju valstīs salīdzinošā analīze   
2.1.  Parlamenta jēdzeiens un tā struktūra   
2.2.  Parlamenta pilnvaras   
2.3.  Likumdošanas process   
2.4.  Speciālās parlamenta procedūras   
3.  Latvijas Republikas Saeima valsts varas dalīšanas sistēmā   
3.1.  Latvijas Republikas Saeimas ievēlešanas kārtība, iekšējā organizācija un kompetence   
3.2.  Varas dalīšanas princips Latvijas Republikas Satversmē   
  Secinājumi un priekšlikumi   
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Valsts vara ir funkcionāli sadalīta trijos atzaros: likumdošanas, izpildu un tiesu. Varu sadalīšana ļauj nodrošināt tautas suverēno varu ar „noturēšanu un pretsvaru” sistēmas palīdzību. Tā ir tāda valsts institūciju savstarpējā sadarbība, kas neļauj pilnīgi dominēt nevienai institūcijai.
Šī darba ietvaros tika veikts jautājuma pētījums par likumdošanas varu varu sadalīšanas sistēmā un par parlamenta lomu mūsu valstī. Pētījuma gaitā autore nonāca pie sekojošiem secinājumiem:
1. Neraugoties uz dažādām parlamenta lomām ārzemju valstīs, ir jāatzīmē kopīgo, kas pastāv visām pasaules valstīm:
- parlamentam varu sadalīšanas sistēmā ir galvenā loma;
- parlamenta galvenā funkcija – likumu pieņemšana;
- parlaments ir sabiedrības pārstāvis.
2. Saeimas priekšsēdētājs – viena no galvenajām amatpersonām Latvijā. Lai samazinātu valdošās partijas ietekmi uz parlamenta priekšsēdētāju, viņam ir jāaptur piederība partijai vai jāiziet no savas partijas priekšsēdētāja amata ieņemšanas laikā. Parlamenta priekšsēdētājam ir jābūt politiski neitrālam, objektīvam.
3. Pieņemto likumu saturam ir jābūt skaidram, saprotamam, pieejamam visiem sabiedrības locekļiem, jāatbilst likumdošanas tehnikas prasībām, kas ne vienmēr tiek ievērots Latvijas Saeimas pieņemtajos likumos.
4. Latvijā esošā politisko partiju sadrumstalotība un viņu nespēja vienoties par valsts attīstības pamatjautājumiem, ir viens no cēloņiem, kāpēc tautai ir zems uzticības līmenis attiecībā pret varu. Tādos apstākļos visas tautas ievēlētais prezidents varētu būt par nācijas vienošanas simbolu.
5. Ir nepieciešams paredzēt prezidenta atkāpšanos no amata par Latvijas Republikas Satversmes rupju pārkāpšanu un gadījumā, ja tiek konstatēts noziedzīgas rīcības fakts. Šis pārkāpuma novērtējums ir jāveic Satversmes tiesai.
Izdarīto secinājumu rezultātā autore piedāvā:
1. Papildināt Latvijas Republikas Satversmes 16. pantu ar sekojošu saturu: „Saeimas priekšsēdētājam, savu pilnvaru izpildīšanas laikā, jāaptur sava piederība partijai”.
2. Pieņemot likumus, uzmanīgāk jāattiecas pret likumu uzrakstīšanas tehniku. Likumu pantiem ir izsmeļoši jāaptver regulējamie jautājumi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1355596
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register