Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:406293
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Komunikācijas jēdziens un būtība    6
1.1.  Komunikācijas jēdziens    6
1.2.  Komunikācijas būtiskās sastāvdaļas    6
1.3.  Komunikatīvo procesu iedalījums un informācijas funkcijas    7
1.4.  Komunikācijas struktūras iedalījums    8
1.5.  Komunikācijas formu iedalījums    8
1.6.  Efektīvas komunikācijas nosacījumi    9
1.6.1.  Komunikāciju stili    11
1.6.2.  Komunikāciju stili un sociālā pozīcija    13
1.6.3.  Komunikāciju stils un dzimums    14
2.  Personālvadības mērķis – organizācijas efektivitātes paaugstināšana un uzturēšana    16
2.1.  Organizācijas konkurētspējīgas darbības priekšnoteikums – laba komunikācija    17
2.1.1.  Komunikācijas virzieni organizācijā    17
2.1.2.  Kompetenta komunikācija – Sabiedriskās attiecības    19
2.2.  Personiskā izaugsme kā nozīmīgs organizācijas izaugsmes aspekts    20
3.  Uzņēmuma „X” darbinieku komunikācijas stilu noteikšana un ieteikumu izstrāde    22
  Secinājumi un priekšlikumi    24
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    26
Extract

Ievads
Pēc D.H. Mida, amerikāņu pragmatisma aizsācēja, domām, komunikācija ir kļuvusi par galveno grupas sadarbības veicinošo procesu. Ņemot vērā cilvēku organismu vājību, spēja sazināties, kas pirmajās cilvēku kopienās bija visnotaļ primitīvā formā – objektu un situāciju apzīmējums, ļāva cilvēkiem saglabāt un attīstīt kultūru. Mids uzskatīja, ka komunikācijas rašanās, domāšanas, personiskā un sabiedrības attīstība, un tās rezultātā - kultūras izkopšana ir vienots process. [12.]
Apstiprinot pragmatistu idejas E.T Holls, amerikāņu antropologs, balstoties uz secinājumiem, kas tika izdarīti pētot darba attiecību praksi sešdesmitajos gados, apgalvoja: „Kultūra ir komunikācija.”[13.] Mūsdienu „organizācionālajā” sabiedrībā, kuras dinamiskās attīstības aizsākumi meklējami 19. gs. sākumā, industriālās izaugsmes periodā, komunikācijas efektivitātes paaugstināšanas jautājumi tika izvirzīti par prioritāti, tiecoties pēc organizāciju darbības efektivitātes paaugstināšanas iespējām. Līdz ar to arvien vairāk pieaug starppersonu, starporganizacionālās un starpkultūru komunikācijas jautājumu aktualitāte.
Kursa darba tēma – „Komunikācijas stilu nozīme personālvadībā un personiskajā izaugsmē”, tika izvēlēta tāpēc, ka komunikācijas efektivitātes paaugstināšanas jautājumi ir aktuāli visām organizācijām, kas vēlas nodrošināt sekmīgu darbību un ilgspējīgu attīstību, jo ikvienas organizācijas pamatā ir cilvēki, kas apvienojušies kāda mērķa sasniegšanai. Tas attiecas kā uz viena līmeņa darbiniekiem, tā arī uz uzņēmuma vadības un tā darbinieku savstarpējo komunikāciju. Autore uzskata, ka vairumā problēmu un nesaskaņu gadījumā personālvadības uzdevumu veikšanā un arī uzņēmuma ikdienas darbības gaitā, organizācijas un darbinieku izaugsmes procesā, pamatā ir darbiniekiem raksturīgo komunikācijas stilu atšķirības. Tāpēc tika izdalīti divi atsevišķi aspekti – personālvadība un personiskā izaugsme, kas kopā veido organizācijas efektīvas darbības pamatu.
Kursa darba mērķis ir komunikācijas būtības un procesa izzināšana, un stilu pētīšana, lai saprastu kā darbinieku komunikācijas stilu atšķirības ietekmē personālvadības uzdevumu izpildi un darbinieku personisko izaugsmi.
Šo mērķu īstenošanai autore ir izvirzījusi šādus uzdevumus:
1. izpētīt literatūru par attiecīgām tēmām;
2. raksturot komunikācijas procesu un būtību, komunikācijas stilu atšķirības un to nozīmi personālvadībā un darbinieku personiskajā izaugsmē;
3. izpētīt uzņēmuma „X” darbinieku komunikācijas stilus un apkopot informatīvu materiālu, kas sevī iekļauj komunikācijas stilu raksturojumus un praktiskus ieteikumus starppersonu komunikācijas uzlabošanai.

Lai realizētu izvirzīto mērķi un uzdevumus, tika izmantota pētnieciskā metode – literatūras un interneta resursu studēšana, darbinieku aptaujāšana un praktisku ieteikumu apkopošana.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1130249
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register