Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:464763
 
Evaluation:
Published: 20.06.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    8
1.  ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA    10
1.1.  Reklāmas būtība un loma sabiedrībā    10
1.2.  Reklāmas plānošanas process    12
1.2.1.  Reklāmas mērķi un mērķa auditorija    12
1.2.2.  Reklāmas izmaksu plānošana    14
1.2.3.  Reklāmas sauklis    18
1.2.4.  Reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēle    23
1.3.  Reklāmas iespējas internetā    26
1.4.  Reklāmas efektivitātes novērtēšana    28
2.  PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA    32
2.1.  Latvijas mediju tirgus    32
2.1.1.  Reklāmas izplatīšanas līdzekļi    32
2.1.2.  Lielākie reklāmdevēji Latvijā    35
2.2.  Aptauja par reklāmas nozīmi uzņēmējdarbībā    36
2.3.  Reklāmas plāns SIA „ECOtex”    42
2.3.1.  Uzņēmuma apraksts, misija, vīzija, vērtības    42
2.3.2.  Reklāmas plānošanas process    43
  NOBEIGUMS    58
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    61
Extract

NOBEIGUMS
Reklāma ir ļoti svarīgs „ierocis”, ar kuras palīdzību ir iespēja popularizēt gan uzņēmuma produktus, radīt atpazīstamību, gan arī sasniegt citus iecerētos mērķus.
Lai reklāma īstenotos veiksmīgi ir nepieciešama pedantiska plānošana, tāpēc uzņēmumiem ir jāvadās pēc iepriekš izstrādāta plāna, kas sastāv no mērķu un mērķa auditorijas identificēšanas, reklāmas budžeta plānošanas, pievilcīga, saukļa izstrādes, vienlaicīgi domājot par izplatīšanas līdzekļu izvēli, kā arī reklāma ir jānovērtē.
Reklāmas plānošanas pirmais posms ir reklāmas mērķu un mērķa auditorijas identificēšana, ar kuras palīdzību var ieinteresēt, informēt, atgādināt.
Otrais posms ir reklāmas budžeta izstrāde, kuras izstrādē var tikt izmantotas dažādas metodes –patvaļīgā metode, metode „procents no realizācijas apjoma”, metode „paritāte ar konkurentiem”, metode „mērķi – uzdevumi”, kā arī dažādi modeļi un formulas.
Trešais reklāmas plānošanas posms ir reklāmas sauklis, kam jābūt īsam un kodolīgam, tas nedrīkst saturēt negatīvu informāciju un tam ir jābūt nepārprotamam.
Vienlaicīgi nepieciešams izvērtēt izplatīšanas līdzekļus reklāmas auditorijas sasniegšanā – laikraksti, žurnāli, televīzija, radio, ielas (vides) reklāma, pasts, reklāma tirdzniecības vietās un internetā. Reklāmas efektivitāte ir atkarīga no reklāmas (aptveres) plašuma, biežuma un iedarbības.
Reklāmas efektivitātes mērīšanu var noteikt kā komunikatīvo efektivitāti un ekonomisko efektivitāti.
Pētījumu un aprēķinu daļas ietvaros tika apskatīts reklāmas mediju tirgus Latvijā 2004. – 2012.gadam, veikta uzņēmumu aptauja par reklāmas nozīmi, kā arī izstrādāts reklāmas plāns.
Pētījumā atklājās, ka visstraujāk pēdējos gados ir audzis interneta reklāma kā izplatīšanas līdzeklis, kas 2004. – 2009.gada periodā gandrīz 9 reizes pārsniedza kopējo mediju tirgus pieaugumu.
Savukārt vislielāko kritumu 2009.gadā piedzīvoja laikraksti un žurnāli, kas salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kritums bija par 57.6 % un 62.8%. Salīdzinot 2012.gadu ar 2009.gadu, var secināt, ka kopējais reklāmas tirgus nav atguvies, atguvušies ir tikai interneta un TV reklāmas mediji.
Televīzija veido lielāko mediju tirgus daļu gan 2004., gan 2008., gan arī 2012.gadā, attiecīgi – 35.2%, 35.7% un 45.1%.
Otrais lielākais reklāmas medijs pirmskrīzes periodā ir bijuši laikraksti, veidojot 29.9% (2004.gads) un 18.2% (2008.gads), savukārt 2012.gadā otro lielāko tirgus daļu veido internets (15.4%). Internets 2004.gadā veidoja vien 1.8% no visiem medijiem.
Reklamētākās nozares pēc neto LVL 2005. un 2008.gadā bija mobilie sakari, 2012.gadā – mazumtirdzniecība, savukārt lielākie reklāmdevēji pēc neto LVL 2005.gadā bija PROCTER&GAMBLE, 2008. un 2012.gadā – TELE2, bet reklamētākie zīmoli pēc neto LVL 2005.gadā bija PAREX, 2008.gadā – ZELTA ZIVTIŅA, 2012.gadā – MAXIMA.
Lai noskaidrotu reklāmas nozīmi uzņēmumos, pētījuma daļas ietvaros tika veikta uzņēmumu anketēšana, uz kuriem kopā atbildēja 40 uzņēmumi ar pastāvēšanas laiku no 2 – 60 gadiem (56% mikro uzņēmumi, 31% mazie uzņēmumi, 13% veidoja vidējie uzņēmumi.
Kā atklāja anketēšanas rezultāti, 54% respondenti reklāmai gadā tērē līdz pat 1000 LVL, savukārt 15% tērē no 3000 – 5000 LVL gadā. Tikai 10% respondentu, kas ir 4 aptaujātie uzņēmumi tērē reklāmai 10 000 LVL un vairāk.
Populārākie reklāmas līdzekļi pēc aptaujāto uzņēmumu domām ir internets, avīzes un žurnāli, kurus 51% respondentu ierindojis pirmajā vietā. Pēc tam visvairāk tiek izmantotas radio un TV reklāmas, kurus atbalsta 24% un 26% respondentu, bet vismazāk tiek izmantoti tiešie pasta sūtījumi un vides reklāma, kurus 1.vietā ierindoja vien 19% respondentu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register