Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:516895
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.06.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 41 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    6
1.  PĒTĪJUMA TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS    7
1.1.  Emociju un jūtu būtība    7
1.2.  Emociju un jūtu veidu raksturojums    10
1.3.  4 – 5 gadīgo bērnu emocionālās sfēras attīstības īpatnības    14
2.  DIDAKTISKAIS MATERIĀLS BĒRNU EMOCIONĀLĀS SFĒRAS ATTĪSTĪBAI    17
2.1.  Didaktiskā materiāla raksturojums    17
2.2.  Rotaļas un vingrinājumi ļaunuma pārvēršanai    18
2.3.  Rotaļas baiļu pārvarēšanai    18
2.4.  Rotaļas un vingrinājumi pozitīvu emociju veicināšanai    19
2.5.  Leļļu teātris    22
3.  DIDAKTISKĀ MATERIĀLA IZMANTOŠANA BĒRNU EMOIONĀLĀS SFĒRAS ATTĪSTĪBAI    27
  SECINĀJUMI    39
  LITERATŪRAS SARAKSTS    40
Extract

SECINĀJUMI
1. Emocijas pauž subjekta neobjektīvo attieksmi pret to, kas notiek ar viņu un ap viņu. Emociju rašanās mehānisms ir cieši saistīts ar cilvēka vajadzībām un motīviem. Apstākļi, priekšmeti un notikumi, kas sekmē vajadzību apmierināšanu un mērķu sasniegšanu, izsauc pozitīvas emocijas: baudu, prieku, interesi, uztraukumu. Turpretī situācijas, kuras subjekts uztver kā vajadzību un mērķa realizācijas kavēkļus un šķēršļus, izsauc negatīvas emocijas un jūtas: neapmierinātību, bēdas, skumjas, bailes, uztraukumu u.c..
2. 4 - 5 gadus veciem bērniem jūtas jau tiek apzīmētas ar vārdiem: skaidri ir izteikta vēlme pēc sapratnes, uzticības, tuvības ar citiem cilvēkiem, izveidojas kopības sajūta - jēdziens „mēs”, kas sākumā bērnam nozīmē „vecāki un es pats”, vēlāk pāraug par „es un mani vienaudži”, palielinās neatkarība - bērns pats sevi nodarbina, vairs nepieprasa nepārtrauktu pieaugušo atrašanos blakus, intensīvi attīstībās iztēle, un līdz ar to parādās iztēlotās bailes. Šajā periodā intensīvi veidojas iepriekš minētās emocijas, piemēram, interese, prieks, pārsteigums, diskomforts, riebums, dusmas, bailes, kauns. Pirmsskolas vecumā bērnu emocionālā pasaule ir bagātāka un daudzveidīga. No pamata emocijām (prieks, bailes) tās pāriet uz sarežģītākām emociju gammām: prieks un dusmas. Kā arī bērni apgūst tādu sajūtu valodu kā izteikt pārdzīvojumu izpausmi ar skatienu, žestiem, ar smaidu, kustībām, balss intonāciju.
3. Tieši pirmsskolas vecumā bērns apgūst intonāciju, mīmiku, pantomīmu: tas palīdz viņam izprast cita cilvēka pārdzīvojumus un „atklāt” tos sev. Speciāli organizētās nodarbībās (piemēram, mūzikas nodarbības, pasaku lasīšana) bērni mācās izjust noteiktas jūtas. Spilgtākās pozitīvās emocijas bērns piedzīvo situācijās, kad viņš salīdzina sevi ar kādu pozitīvu literāro varoni, aktīvi tam līdzpārdzīvo.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register