Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:622477
 
Evaluation:
Published: 04.10.2016.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

“Proporcionālā cenu veidošana” ir metode, pēc kuras nosakot cenas, pamatojas galvenokārt uz konkurentu cenām, mazāk ņemot vērā ražošanas izmaksas, preces pieprasījumu. Šo metodi parasti pielieto tad, ja izmaksas ir samērā grūti noteikt.
Šī metode visvairāk vērojama lielveikalos, kad katrs no lielveikaliem veido akcijas un atlaides dažādiem produktiem un precēm, tādejādi piespiežot arī pārējiem uzņēmumiem nolaist cenas. Piemēram, veikala Supernetto zemās cenas liek arī pārējiem lielveikaliem – RIMI un MAXIMA – samazināt cenas.
Ja ir kas pērk šo produktu, tad konkurentiem būs vēlme pārdot tādu pašu vai līdzīgu produktu. Pilnīgā (godīgā) konkurencē piedāvājuma pieaugums veicina cenu pazemināšanos, kamēr piedāvājums izlīdzinās ar pieprasījumu. Ja pieaug pieprasījums, arvien vairāk piedāvātāju rodas, lai apmierinātu šo pieprasījumu. Viens veids kā izvairīties no cenu sāncensības ir piedāvāt atšķirīgu produkciju

“Gaidāmās peļņas normas metode” metodi visbiežāk lieto, kad uzņēmumam piedāvā slēgt līgumu. Pieņemot, ka konkurentiem cenas būs neelastīgas, uzņēmums cenšas uzvarēt cīņā par līgumu un piedāvā cenu, kas zemāka nekā citiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register