Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:759803
 
Evaluation:
Published: 15.09.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Valsts amatpersona kā speciālais subjekts    5
2.  Dienesta pilnvaru pārsniegšana    7
2.1.  Salīdzinājums ar Igaunijas Sodu izpildes kodeksu un Vācijas Kriminālkodeksu    9
4.  Kukuļošanas vispārējais raksturojums    12
4.1.  Kukuļdošanas un kukuļņemšanas izplatība Latvijā    13
  Kopsavilkums    14
  Izmantoto avotu saraksts    17
Extract

Kopsavilkums
1. Jēdziena „valsts amatpersona” definējums ir skaidri noteikts un plaši pieejams, kā arī tas ir līdzīgs citiem ārvalstu likumu skaidrojumiem. Kā galveno pazīmi varētu uzskatīt – valsts varas funkciju pildīšanu, tādējādi valsts amatpersonu var kvalificēt kā noziedzīgo nodarījumu valsts institūciju dienestā speciālo subjektu, ja tas atbilst KL 316.panta funkcijām un pazīmēm.
2. Valsts amatpersona, kas izdarījusi noziedzīgu nodarījumu ārpus dienesta pienākumiem, savu personisko interešu vārdā, piemēram, slepkavība KL 116.panta izpratnē, nav speciālais subjekts.
3. Lai nerastos jaunas apelācijas sūdzības, jau pirmās instances tiesai vajadzētu pamatot amatpersonas statusu atsaucoties uz attiecīgajiem normatīvajiem aktiem un darba pienākumiem.
4. KL.317.panta noziegums ir kvalificējams kā dienestu pilnvaru pārsniegšana, ja subjekts – valsts amatpersona – veicis tīšas darbības, kas acīmredzami pārsniedz valsts amatpersonai ar likumu vai uzliktu pienākumu piešķirto tiesību pilnvaru robežas un šīs darbības radījušas būtisku kaitējumu valsts varai, pārvaldei vai ar likumu aizsargātajām personas interesēm. Jāievēro, ka valsts amatpersona ir paredzējusi nodarījuma sekas un vēlējusies tās vai, kaut arī šīs sekas nav vēlējusies, tomēr apzināti pieļāvusi to iestāšanos.
5. KL ir noteikts, ka valsts amatpersonas darbības ir kvalificējamas kā dienesta pilnvaru pārsniegšana, ja ar vainīgās valsts amatpersonas darbībām ir radīts būtisks kaitējums valsta varai vai pārvaldības kārtībai vai ar likumu aizsargātām personas tiesībām un interesēm (kā izņēmumu var minēt KL.317.panta trešo daļu).
6. Jēdziens „kaitējums” tiesību zinātnē ir relatīvs, tad apsūdzībā būtu konkrēti jānorāda, kādēļ tas ir kvalificējams kā būtisks, t.i., ievērojami zaudējumi likuma „Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību” izpratnē un ar likumu apdraudēto interešu aizskārums vai arī otrs priekšnoteikums, kas nav saistīts ar mantisko zaudējumu, bet atzīstams par ievērojamu ar likumu aizsargāto interešu un tiesību apdraudējumu. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1355993
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register