Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:841880
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.12.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Ieskats biogrāfijā    4
2.  Dialoga "Valsts" vispārīgs raksturojums    6
3.  Platona uzskats par citām pastāvošajām valsts iekārtām, to apraksts un trūkumi viņa skatījumā    8
4.  Ideālās valsts projekta izklāsts    11
4.1.  Taisnīguma ideja    11
4.2.  Sabiedrības struktūra    12
4.3.  Audzināšana    12
5.  Divu esamību jautājums    14
  Secinājumi, nobeigums    15
  Izmantotā literatūra    16
Extract

Secinājumi, nobeigums
Platons bija ļoti ievērojams Senās Grieķijas filozofs, viņa alternatīvais valsts modelis, ne tikai piedāvā konkrētu, smalki un pamatoti sastādītu valsts modeli, bet arī pamatoti norāda uz esošo valsts modeļu trūkumiem.
Pēc Platona uzskatiem ideālā valstī jau no bērnības tiks ieaudzināta ideja par vienotu valsts veselumu, nevis konkrēta indivīda personīgajām prasībām. Katra cilvēka uzdevums ir kalpot visu kopējam labumam, tiekties uz augstāko labumu un pildīt savu uzdevumu - filozofiem tas būtu attīstīt prāta spējas, būt patiesi taisnīgiem un tā arī pārvaldīt valsti; sargiem - kaismīgi doties cīņā un aizstāvēt savu valsti, sargāt to, nodrošināt to, ka pārējā sabiedrība var dzīvot mierā bez bailēm; amatniekiem un zemniekiem tas būtu klausīt filozofiem un katram pildīt sev noteikto uzdevumu, nodrošināt pārējo sabiedrību ar nepieciešamo - tas ir zemniekiem nodrošināt ar pārtiku, amatniekiem ar izstrādājumiem u.tml.
Svarīgs ir aspekts, ka Platons norāda, ka tāpat kā katram indivīdam ir jākalpo kopējam labumam, tāpat arī abām augstākajām kārtām viss materiālais ir kopējs. Ne sargiem, ne filozofiem nedrīkst būt privātīpašums, tie nedrīkst veidot ģimenes. Gan mājas, gan sievas, gan bērni ir kopīgi. Bērni nepazīst savus vecākus, tie jau no mazotnes ir valsts aizbildniecībā un tiek apmācīti. Pretēji ir ar zemāko - zemnieku un amatnieku- kārtu, kurai Platons neiebilst ne pret privātīpašumu, ne pret tradicionālu ģimeņu pastāvēšanu. Bet ņemot vērā, ka tas neizbēgami noved pie mantiskās nevienlīdzības, līdz ar to beigās pie netikumības, tad šai kārtai ir stingri jāpakļaujas likumiem, ko izsniedz augstākā kārtā, jāklausa tai.
Līdz ar to secinu, ka kopumā visi dzīvo pēc stingriem likumiem, katrs ieņemot savu vietu un pildot savu uzdevumu. Brīvā izvēle, pašnoteikšanās nepastāv.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1345785
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register