Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:848649
 
Evaluation:
Published: 15.04.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Savstarpējās attiecības    4
1.1.  ES koncepcijas attīstība    5
1.2.  Saskarsme ģimenē    5
1.3.  Vienaudžu loma bērnu un jauniešu vidū    6
1.4.  ES attīstība jauniešiem    7
1.5.  Pusaudžu vecumposms    8
1.6.  Attiecības ar skolotājiem    8
2.  Kā personas egocentrisms ietekmē savstarpējās attiecības    11
3.  Temperamentu tipi    12
3.1.  Flegmatiķis    13
3.2.  Holeriķis    15
3.3.  Melanholiķis    17
3.4.  Sangviniķis    20
4.  Temperamentu tipu kombinācijas    22
4.1.  Pamat kombinācijas    22
4.2.  Papild kombinācijas    23
4.3.  Pretstati    23
  Secinājumi    25
  Izmantotā literatūra    26
Extract

Savstarpējās attiecības ir ļoti svarīgas jebkura cilvēka dzīvē, kā arī tās ir tik pat grūti veidojamas uz izkopjamas. Šo savstarpējo attiecību pamatā ir māka klausīties, izprast un uzticēties citiem, bet, cik daudzi no mums tiešām ir spējīgi iejusties otra „Es” un saprast, ka tam patiešām ir jāvelta liela uzmanība un daudz laika? Mēs tomēr katrs dzīvojam savā pasaulē un vairums lietu, situāciju un apstākļu izmantojam tā, kā ir labāk priekš mums, un tieši tāpēc mēs sava projekta darba pamatā esam izvēlējušās tematu, kas varētu atklāt un, kaut vai mums, izskaidrot, kā veidojās pamata savstarpējās attiecības un kāda tām ir nozīme mūsu un visu apkārtējo dzīvē. Vai varbūt cilvēks var dzīvot tikai sevī, attiecoties tikai uz savām vēlmēm un prasībām pret pasauli un tomēr būt laimīgs?
Šajā darbā apskatīsim savstarpējo attiecību pirmsākumus jau maza bērna dzīvē un kā tās mainās, bērnam pieaugot un kļūstot par pusaudzi. Apskatīsim ģimeņu, skolotāju un pusaudžu attiecības un saskarsmes. Gūsim atziņas, kas iespējams mums palīdzēs turpmāk kontaktējoties ar apkārtējo sabiedrību, ģimeni, draugiem un ļaus mums atbrīvoties no aizspriedumiem un ieskatīties citu cilvēku jeb personību iekšējā „Es” pasaulē. Veidojot šo projektu sapratīsim, pie kura tipa mēs īsti pašas piederam un iedziļināsimies katra temperamenta apskatīšanā un izprašanā.

Ir uzskats, ka cilvēki uzver citus tā, kā viņi paši redz sevi. „Es” koncepcijas, kas sāka attīstīties no 2 līdz 3 gadu vecumam, sākumskolas periodā iegūst jaunas kvalitātes – iegūst sociālo nozīmi. Bērniem veidojas izpratne par savu vietu sabiedrībā, grupā. Sākumskolā pašvērtējums izveidojas pamatos. Pašvērtējums nozīmē to cilvēka rakstura, īpatnību izpratni, kuras cilvēks atzīst par savējām. Sākumskolā bērnu pašvērtējumos vairs nedominē tikai ārējās kvalitātes, bērni sāk izmantot arī psiholoģiskus terminus, lai raksturotu sevi, diferencē fizisko raksturojumu no garīgā, iemācās raksturot savas rīcības motivāciju (kāpēc es tā darīju). Bērni iemācās atšķirt sevi no citiem, uztvert sevi kā pilnīgi atšķirīgu un unikālu, kaut arī dominē tendence nemitīgi sevi salīdzināt ar citiem.
Beidzot sākumskolu, vienkāršotie uzskati ir kļuvuši sarežģītāki, patstāvīgāki. Bērns identificē sevi ar noteiktu dzimumu, piederību noteiktai grupai (ģimenei), izprotot dažādas sociālās lomas, bērniem ir paškontroles iemaņas, viņi spēj distancēties no sava „Es”, spēj būt empātiski un izprast citu domas un jūtas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1241270
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register