Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:140984
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    3
  IEVADS    4
  TEORIJA    6
1)  PIRMAIS BALTIJAS KANĀLS    7
2)  DZIMUMU STREOTIPI REKLĀMĀS    8
2.1.  STEREOTIPU DEFINĒJUMS UN TO PĒTĪŠANAS TEORIJĀS    8
  STEREOTIPIZĀCIJAS TEORIJA    10
2.3.  DZIMUMU STEREOTIPI REKLĀMĀS    13
2.4.  PASAULES PĒTĪJUMI PAR DZIMUMU STEREOTIPIEM    16
3.  TEORĒTISKAS DAĻAS SECINĀJUMI    19
4.  EMPĪRISKĀ DAĻA    20
4.1  METODE    20
4.2.  REZULTĀTI    21
4.2.1.  TV REKLĀMAS ANALĪZES REZULTĀTI    21
4.2.2.  FOKUSGRUPAS INTERVIJAS REZULTĀTI    26
4.2.2.1.  FOKUSGRUPAS DEFINĒŠANA    26
4.2.2.2.  FOKUSGRUPAS INTERVIJAS REZULTĀTI    28
4.2.3.  PĒTĪJUMU REZULTĀTU INTERPRETĀCIJA    31
5.  SECINĀJUMI    32
6.  NOBEIGUMS    33
  IZMANTOTAS LITERATŪRAS UN ĀVOTU SARAKSTS    34
  PIELIKUMU SARAKSTS    34
1.  PIELIKUMS Jauniešu fokusgrupas protokols   
2.  PIELIKUMS PBK reklāmas datu analīze   
Extract

Mūsu Pasaule nestāv uz vietas – tā visu laiku mainās. Mainās dažādu valsts teritorijas, mainās dzīves ritms, mainās tehnoloģiskā dzīves kvalitāte. Šādā gaisotnē nevar nemainīties sieviešu un vīriešu lomas Pasaules – tas kļuva vienlīdzīgāki – sieviete var ieņemt gan premjerministra amatu, gan arī prezidenta. Neskatoties uz šo faktu, masu medijos un sabiedrībā joprojām tiek radīti un uzturēti dažādi dzimumu stereotipi, kam piemīt vispārināšana. Pastāv arī diskriminācija, kas īpaši skar darba tirgu jomu, kā arī seksuālas attiecības. No vienas puses, masu mediji dod mums iespēju tuvināt pasauli, bet no otras – mediji manipulē ar cilvēku prātiem, zīmē modeļus, kā vajag dzīvot un uzturēties vienam pret otru. Tāpat arī reklāmas industrijai tiek pārmesta dzimumu stereotipu uzturēšana un jaunu stereotipu radīšana. Tieši tāpēc ir tik svarīgi apzināties, kad mediji piedāvā mums nepatiesus vispārinātus viedokļus, kas palīdz tiem vieglāk manipulēt ar auditoriju.
Ievērojot visus minētos apstākļus, es izvēlējos pētījuma tematu „Dzimumu stereotipu izmantojums reklāmās Pirmā Baltijas kanālā perioda no 01.11.2008 līdz 31.11.2008.” Šajā darbā tiks apvienota teorētiskā daļa ar praktisku pētījumu ( reklāmas analīze un fokusa grupas intervija, kas šī darba kontekstā palīdzēs izprast gan stereotipu pastāvēšanu reklāmās, gan to ietekmi uz auditoriju. Balstoties uz iegūto informāciju, tiks izdarīti secinājumi par to, kā reklāmās redzamie dzimuma stereotipi ietekmē sabiedrību. Savam pētījumam es izvelējos tieši respondentus jauniešus, jo vecums ietekmē stereotipizāciju. Ir pieņemts, ka dzimumu stereotipi ir vairāk izplātīti jauniešu vidē, jo ar vecumu sievietes kļūst arvien agresīvākas, un stereotipi par sievietēm ir koriģēti. Tas ir saistīts ar sievietes darbības un sociāla statusa vērtējumu.1 Tātad no vienas puses jaunieši ir paaudze, kas izauga jau pasaulē, kur sievietei faktiski ir vienādas tiesības un dzīves statuss ar vīrieti, bet no otras puses – jaunieši ir auditorija, kas ir vairāk ietekmējamā no stereotipu puses.

Darba galvenais mērķis: Apskatīt, kā dzimumu stereotipi atspoguļojas Pirmā Baltijas kanāla reklāmas, izpētīt jauniešu attiecību pret tiem.

Darba uzdevumi:

1.Iepazīties ar akadēmisko literatūru, kas skaidro stereotipu definīciju, dzimumu stereotipu definīciju, dzimumu stereotipu izmantojumu reklāmās, iepazīties ar PBK darbību.
2.Analizēt reklāmu PBK perioda no 01.11.2008 līdz 31.11.2008. Salīdzināt iegūtus rezultātus ar teorētiskā daļā apskatīto.
3.Analizēt rezultātus no respondentu aptaujas.
4.Apkopot rezultātus no empīriskas un teorētiskas daļas.

Darba hipotēze: Reklāmās PBK reprezentē dzimuma stereotipus, kur ir atspoguļotas vīriešu un sieviešu atšķirīgas lomas sabiedrība, savukārt šie dzimumu stereotipi ietekmē arī jauniešus.
Darba metodes:
1.Teorētiskās metodes:
1.1. Teorētiskās literatūras studēšana.
1.2. Pasaules pētījuma apskatīšana.
2. Empīriskās metodes:
2.1. Reklāmas pētīšana PBK perioda no 01.11.2008 līdz 31.11.2008.
2.2. Fokusa grupas intervija.
Pētījuma izlase: 20 jaunieši no dažādām Latvijas augstskolām piedalījās fokusgrupas intervijā.
Darbā tiek izmantota kvalitatīvā pētīšanas metode. Tas pieļietojums darbā ļāuj iegūt grupas attieksmi un viedokli kā arī ļauj atklāt mūsdienu jauniešu attieksmi par darba pētāmo jautājumu. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1132506
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register