Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:415808
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.11.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

1. Termina "operete" nozīme laika gaitā ir mainījusies. XVII - XIX gs. tā bija neliela opera. XVIII gs. ar to bieži saprata kādu žanra tipu (sadzīves komēdiju, pastorāli).
Austrijā un Vācijā ar terminu "operete" apzīmēja dziesmuspēli un citus komiskās operas paveidus ar runātiem dialogiem. Franču komponists Ž. Ofenbahs XIX gs. 50. - 70. gados par opereti nosauca nelielus liriska sadzīves rakstura viencēliena sacerējumus, kas bija tuvi franču komiskajai operai ("Fortunio dziesmiņas"). Līdzīgus parodiska rakstura sacerējumus viņš dēvēja par "muzikālu bufonādi", bet parodijas vairākos cēlienos ("Orfejs ellē") - par bufoperām (operas bouffes). Vēlāk visus šos uzvedumus sāka saukt par operetēm.
2. Mūsdienu izpratnē operete ir muzikāli dramatisks sacerējums, kurā vokāli un instrumentāli numuri mijas ar dejām un runātiem dialogiem. Operetes muzikālās dramaturģijas pamatā sadzīves un izklaidējošā mūzikas formas (galvenokārt strofiskas dziesmas un raksturdejas ). Muzikāli dramatiskās formas ziņā operete tuva operai, bet ārijas, ansambļi, kora numuri parasti ir vienkāršāki, ieturēti dziesmu un deju raksturā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1139465
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register