ES- MINISTRU PREZIDENTE. |
| You can suggest reading and rating this study paper to a friend
|
|
01.02.2010. |
Ministu prezidents ir viens no svarīgākajiem amatiem Latvijā. Ministru prezidentam, manuprāt, pat ir lielāka nozīme nekā valsts prezidentam, jo viņš ir tas, kurš veic galveno darbu, savukārt prezidentam Latvijā piemīt pamatā reprezentatīvās funkcijas.
Pašreizējā grūtajā politiskajā un ekonomiskajā situācijā, ministru prezidentam pienākumu netrūkst, faktiski tie ir dubultojušies. Un jau tā bez ierastajiem pienākumiem- Ministru kabineta un Ministru kabineta komitejas sēžu vadīšanas, Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja un Informācijas analīzes dienesta pārraudzīšanas, kā arī Ministru kabineta darba pārraudzīšanu u.c. lietām, šobrīd ministru prezidentam vēl ir jādomā par to, kā izkulties no valsts ekonomiskās krīzes. Jo nevienam jau nav noslēpums par to, kas šobrīd norisinās Latvijā. Būdami tikai nepilnus 20 gadus kā neatkarīga republika, esam paspējuši ekonomiskā ziņā noslīdēt tik zemu cik vien ir iespējams.
Katrs Latvijas iedzīvotājs, vienalga vai tas ir latvietis vai cittautietis, dzīvo Latvijā ar domu, ka šeit ir viņa mājas, vieta, kur viņi strādā, mācās un atpūšas, tādēļ katram valsts iedzīvotājam rūp tas, kas notiek Latvijā. Arī es neesmu vienaldzīga par notiekošo un bieži domāju par to, ko vajadzētu izdarīt, lai izceltu Latviju no šī krīzes bezdibeņa.
Galvenā persona, kurai pa spēkam ir to paveikt- piecelt Latviju un nostādīt atkal uz kājām, manuprāt, ir tieši ministru prezidents. Tādēļ, ja man būtu tāda iespēja kļūt par ministru prezidenti Latvijā, tad mana galvenā prioritāte būtu Latvijas valsts glābšana no šīs krīzes. Tas noteikti nebūtu viegli, jo apzinos, ka ļoti daudz darba būtu jāpaveic.
Viena no lietām, kura noteikti sekmētu Latvijas valsts atveseļošanos būtu uzņēmumu attīstība. Vajadzētu sekmēt cilvēkus darboties valsts labā. Vajadzētu veikt pretēju procesu- nevis slēgt rūpnīcas un uzņēmumus, bet gan tieši otrādi- tos atjaunot un dibināt jaunus. Tā būtu lieliska iespēja cilvēkus nodrošināt ar darbu, valstij nāktu nodokļi un tie nebūtu jāceļ divreiz lielāki nekā tie bija, kā arī valsts spētu apgādāt sevi ar precēm vai eksportēt uz ārzemēm. Runājot par precēm, vēl vajadzētu vairāk atbalstīt pašmāju zemniekus un lauksaimniekus, lai Latvijas tirgū būtu nevis ārzemju izcelsmes produkti, bet gan pašmāju. Jo neesam jau mēs tik trūcīgi, lai nespētu apgādāt sevi un citus valsts iedzīvotājus ar produktiem, tieši otrādi- mums Latvijā klimats ir pat ļoti pateicīgs. Latvijā ir iespējams ražot netikai pārtiku un produkts, bet arī preces. Attīstot un atjaunojot rupniecību būtu iespējams ražot dažādas preces, gan mēbeles, gan saimniecības vajadzībām, gan arī elektroiekārtas un citas lietas. Kā piemēru varu nosaukt kādreizējo rūpnīcu VEF, kura bija pazīstama plašā apkārtē un nodrošināja ar darbu daudzus cilvēkus. Tā arī būtu viena no iespējām, kā atturēt cilvēkus no došanās uz citām zemēm gan strādāt, gan arī dzīvot.
Vēl viena ļoti svarīga lieta, kura būtu jāpaveic Ministru prezidentam ir valsts ierēdņu un sabiedrības vienošana. Pašlaik norisinās daudzi mītiņi un protesti, kuros iedzīvotāji pauž savu negatīvo attieksmi pret valsts ierēdņiem- deputātiem. Un tas neko labu valstij nedod. Manuprāt, vajadzētu strikti izskatīt katra deputāta un citu ierēdņu atbilstību savam amatam, jo ir liels skaits to, kuri savam amatam nemaz neatbilst, bet tā teikt „sēž un dēdē sev bikses”, bet īsta labuma valstij un iedzīvotājiem no tā nav. Kā arī ministriem, deputātiem būtu jādomā par valsts un iedzīvotāju labklājību, nevis par to, lai sarautu sev pēc iespējas vairāk mantas un bagātības. Nekur jau nav dzirdēts par to, ka deputātu galvenais pienākums stājoties amatā ir kļūt pēc iespējas bagātākam uz valsts rēķina. Kā arī nevajadzētu no iedzīvotājiem slēpt informāciju par to, kas patiesībā notiek valstī, jo tas tikai mazina iedzīvotāju uzticību amatpersonām. Tikai izmainot šo visu birokrātisko sistēmu, būtu iespējams kaut ko mainīt gan sabiedrības attieksmē pret amatpersonām, gan arī pret valsts pārvaldi.
Vēl viens svarīgs aspekts ir mūsu valsts prezidenta amats. Salīdzinot ministru prezidentu un valsts prezidentu iznāk secināt to, ka ministru prezidents ir tik pat kā valsts vadītājs un galvenais cilvēks valstī, turpretī valsts prezidents ir simbola veidolā. Prezidenta pienākums ir tikties ar ārvalstu kolēģiem un prezentēt Latvijas valsti. Turpretī ministru prezidents veic tā saucamo „melno darbu”- vada valsti. Tad rodas jautājums, vai vispār valstij ir kāds labums no augstākās amatpersonas- prezidenta, kurš īstenībā ir zemākā postenī par kādu citu amatpersonu. Prezidentam vajag piešķirt lielākas pilnvaras nevis uzskatīt viņu kā tādu simbolu.
Es ceru, ka visā Latvijā atradīsies tie cilvēki, kuri būs pietiekoši gudri un attapīgi, lai izceltu valsti no šīs krīzes un nokārtotu visas valsts lietas, lai mums visiem vairs nekad nekas tamlīdzīgs nebūtu jāpiedzīvo. Es ticu, ka Latvijā ir šādi cilvēki, vajag tikai dot viņiem iespēju un tad noteikti Latvijā pienāks labāki laiki. Es esmu par stipru un vienotu Latviju!
|
Ratings by others:
In order to submit your rating:
- Registered users of Atlants.lv (authors) can rate study papers free of charge, they only need to log into their profile;
- Unregistered visitors must send an SMS containing the following text AT W1891 and a rating from „1” (lowest rating) to „5” (highest rating) to service number 1800, for exapmle, AT W1891 4. This service is available for clients of LMT, Tele2 and Bite. The cost of the SMS is € 0,50.
Back
|