Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
11,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:237364
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.06.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 14 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Pacienta novērošana un novērtēšana    3
  Objektīvie un subjektīvie novērojumi    4
  Ķermeņa uzbūve    6
  Āda un gļotāda    8
  Mati    10
  Garīgais stāvoklis un garastāvoklis    12
  Miegs    13
  Nervu sistēma    15
  Gremošanas sistēma    17
  Uroģenitālā sistēma    19
  Sāpes    20
  Pacienta ikdienas aktivitātes    21
  Sirds- asinsvadu sistēmas subjektīvā un objektīvā izmeklēšana    22
  Vitāli rādītāji    24
  Arteriālais spiediens    24
  Arteriālais asinsspiediens    25
  Elpošanas raksturojums    28
  Ķermeņa temperatūras noteikšana    29
  Izmantotā literatūra    32
Extract

1.1. Ievads
Pacienta novērošanai visa jūsu kontakta laikā ir jākļūst par jūsu ieradumu. Šie kontakti ietver mazgāšanos gultā, gultas saklāšanu, ēdienreizes, apmeklējumu stundas un citu laiku, kad jūs esat kopā ar pacientu. Pacienta novērošana ir ilgstošs process.
Novērošana sākas, kad jūs pirmo reizi ieraugāt pacientu, un beidzas, kad pacients tiek izrakstīts no slimnīcas.
Novērošana ir informācijas savākšana par pacientu, ievērojot katru izmaiņu. Salīdzinot vairakkārt iegūtās informācijas datus, tiek veikta pacienta novērtēšana.
Novērošana un novērtēšana nozīmē daudz vairāk nekā tikai skatīšanās. Tā ietver sevī klausīšanos un runāšanu ar pacientu un jautājumu uzdošanu viņam. Tas nozīmē- izprast situāciju un to pareizi izskaidrot. Esiet modri, ievērojiet izmaiņas pacienta stāvoklī vai jebko neparastu, kas atgadījies, kad vien jūs esat pie pacienta. Ziņojiet par visām izmaiņām pacienta stāvoklī un izskatā. Vērojiet arī izmaiņas pacientu attieksmē, garastāvoklī un emocionālajā stāvoklī.
Pievērsiet uzmanību jebkādām sūdzībām. Pacienti bieži lieto neskaidrus izteicienus, piemēram, „ jau ilgu laiku”, „bieži gadās”, „pēdējā laikā”, „sāp visas malas”, sirds stājas un citus izteicienus; šādi izteicieni ir precizējami. Jāatceras, ka pacienta atbildes bieži ir atkarīgas no garastāvokļa vai slimības rakstura.
Ir pacienti, kas savu slimību, kā arī visu , kas ap viņiem notiek, uztver viegli. Ir pacienti, kas padodas ietekmēm un dažreiz uz katru jautājumu dod piekrītošu atbildi. Ir melanholiski pacienti, kam bail no savas slimības. Šie pacienti bieži slēpj savas slimības pazīmes, bet klusībā tās meklē, vēro sevi, savu apkārtni, medicīnas darbiniekus, lai iegūtu kādu aizrādījumu par slimības raksturu.
Pārprasts vārds, jautājums nevietā vai nepiemērots žests un tonis var tādam pacientam radīt pārliecību, ka slimībai ir tieši tik ļauna gaita, kā viņš to pats jau klusībā izdomājis. Šie pacienti nereti ir tie, kas lūdz, lai viņiem pasaka visu patiesību, jo esot uz visu sagatavojušies.
Ir somatiski smagi pacienti, kas ātri nogurst. viņiem jāuzdod skaidri formulēti jautājumi, uz kuriem iespējams atbildēt īsi, pēc iespējas ar vārdiem – jā vai nē.
Beidzot ir tādi pacienti, kurus iespējams tiešām tikai novērot- pacienti bezsamaņā, garīgie slimie, kurlmēmie, mazi bērni. Ja par viņiem jāiegūst kāda vārdiska informācija, tad var izjautāt piederīgos vai tuviniekus. Ar pacientu jārunā skaidra valoda, tāda, kādu pacients saprot. Pārpratumu novēršanai nereti tas pats jautājums modificētā veidā jāatkārto vairākas reizes.

1.2. Objektīvie un subjektīvie novērojumi.
Lai pilnīgāk novērtētu pacientu, iegūtā informācija tiek sadalīta objektīvajā daļā un subjektīvajā daļā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register