Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:548698
 
Evaluation:
Published: 05.12.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Politisko priekšvēlēšanu kampaņu būtība    4
1.1.  Priekšvēlēšanu kampaņas    6
2.  Politisko vēlēšanu un to kampaņu aspekti Latvijā    8
2.1.  Nepastāvīgā politiskā piederība pirms un pēc vēlēšanām    11
3.  Veiksmīgām priekšvēlēšanu kampaņām nepieciešamie akcenti Latvijā    14
  Nobeigums    16
  Bibliogrāfija    18
Extract

Nobeigums
Politiskās vēlēšanas un to kampaņu saturs ir cieši saistīts ar cilvēku vajadzībām un vērtībām. Politiskās partijas (mazajās pašvaldībās vēlētāju apvienības) savai darbībai cenšas apzināt sabiedrības vērtības un problēmas un, saskaņojot ar savu pamat programmu (ideoloģiju), cenšas ietekmēt sabiedrību, solot šo problēmu risināšanu.
Uz pētījumam izvirzīto mērķi, noskaidrot vēlētājiem svarīgākos aspektus kandidātu saraksta izvēlē vēlēšanās, galvenokārt nākas balstīties uz vēlētāju vērtībām (kas uzskatāmi tika atspoguļots Maslova vajadzību piramīdā) un no tā izrietoša piederība kādai interešu grupai, kas atspoguļo indivīdam primārās problēmas. Piedaloties vēlēšanās, balstīt savus panākumus balstīt uz personībām vai partijas ideoloģiskajām nostādnēm, ir neracionāli un neefektīvi. Latvijā., lai maksimalizētu vēlētāju atbalstu, ir jāorientējas uz maksimāli plašu interešu grupu spektru.
Darbā izvirzītā hipotēze - Dogmatiskajām jeb ideoloģiskajām partijām Latvijā ir mazākas iespējas iegūt vēlētāju atbalstu kā bartera partiju tipam – apstiprinās, to arī daļēji apliecina, liecina esošo partiju veiksmes – neveiksmes vēlēšanās.
Darbā ir rasta atbilde uz izvirzīto problēmu: Vai dogmatiskajām jeb ideoloģiskajām partijām Latvijā ir mazākas iespējas iegūt vēlētāju atbalstu kā bartera tipa partijām?
Patiešām, balstoties uz empīriskajiem materiāliem un novērojumiem, kā arī uz akadēmisko literatūru un sabiedrību, nonāku pie slēdziena, ka ideoloģiskās partijas patreizējā situācijā nav konkurētspējīgas ar bartera tipa partijām. Doktrinārās partijas ir efektīvas situācijās, kad runa iet par kādām kardinālām pārmaiņām sabiedrībā un, iespējams, līdz ar to arī valstī.
Darba gaitā tiek rastas atbildes uz ievadā izvirzītajiem jautājumiem:
Latvijas politiskajās vēlēšanās ir vērojama tendence dogmatiskajām jeb ideoloģiskajām partijām, kas izveidojās pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas, zaudēt savas pozīcijas par labu brokera tipa partijām, kuras uzskatāmi sāka veidoties ar 1990. – to gadu miju.
Lai maksimalizētu savus panākumus vēlēšanās, partijām (vēlētāju apvienībām) būtu jāveic pasākumu kopums, kas balstītos uz to interesēm – vērtībām un tādejādi rastu iespēju piesaistīt maksimāli plašu vēlētāju loku.
Elektorātam svarīgākie aspekti kandidātu saraksta izvēlē izriet no viņu materiālā un sociālā stāvokļa sabiedrībā. Jāatceras, kā to atzina un atzīst daudzi izcili domātāji, kā, piemēram, Makiavelli, Hobss, cilvēks pēc savas dabas ir nodevīgs un egoistisks, viņam ir svarīga pašlabuma meklēšana jebkurā situācijā. Elektorāts nebalsos tik lielā mērā par dogmatisku partiju, kā par to, kura akcentēs vēlētājam svarīgo problēmu risināšanu.
Šajā darbā aizsāktais pētījums par politiskajām vēlēšanām, to kampaņu aspektiem Latvijā ir uzskatāms tikai par ievaddarbu, kas varētu sniegt dažas atziņas un rosināt izraudzītās tēmas tālāku pētniecību, izzināšanu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register