Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:588343
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.11.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Zīmola jēdziens    3
2.  Zīmola elementi    7
3.  Zīmolu elementu izvēles kritēriji    8
4.  Zīmola Barbie® analīze    9
  Izmantotā literatūra    11
Extract

Senos laikos zīmoli bija parastas sadzīves preces – ziepes, tēja, veļas pulveris, apavu krēms, apnicīgi ikdienas izstrādājumus, kurus izlieto, un nopērk citus vietā. Zīmols bija pastāvīguma, atbildības simbols. Preču viltošanas, droši neprognozējamas iedarbības un mainīgu cenu laikmetā zīmols simbolizēja standarta kvalitāti, kvantitāti un cenu. Zīmola imidžs jeb tēls radīja priekšstatu par preci un balstīja to tirgū.
Mūsdienās viss ir apgriezts kājām gaisā – zīmoli valda pār pasauli. Šodien mēs lielākoties uztveram izstrādājuma funkcionālās īpašības kā pašas par sevi saprotamas, un, tēlam pieliekot zīmolu pamatā, tas vairs nav tikai šo zīmolu tēls – tas ir arī mūsu tēls1.
Vārds „brends” jeb latviešu valodā salīdzinoši nesen pieņemtais apzīmējums „zīmols” vai daudz biežāk lietotais - „tirdzniecības marka” – reklāmas darbinieku un reklāmas teorētiķu valodā tiek lietots jau ilgi, jo pirmo brendu vēsture mērāma aptuveni simts piecdesmit gadu garumā.
Mēs pie vārda „zīmols” tikām ne tik senā pagātnē, kad 2003. gada 13. maijā LZA Terminoloģijas komisija (TK) izdeva lēmumu Nr.23. Par angļu vārda brand atbilsmi latviešu valodā un ar šo lēmumu tika pasludināts jauns jaunvārds – zīmols.
LZA Terminoloģijas komisija (TK) uzskata, ka angļu vārdu brand vietā labāk būtu lietot vai nu līdzīgā nozīmē jau lietoto vārdu marka, vai vēl labāk – vārdu “zīmols”. Balstoties uz dažādās publikācijās minētajām jaunā jēdziena raksturpazīmēm, izveidota šāda zīmola definīcija: zīmols — tēls, kas saistīts ar prečzīmi, firmas zīmi, logo u. tml. vārdu, vārdkopu, grafisku veidojumu, simbolu vai citu zīmi un kāds indivīdam un sabiedrībai veidojas (tiek veidots) par kādu vienumu — personu, firmu, preci vai pakalpojumu. Zīmolu ietekmē gan attiecīgā vienuma vārds, kvalitāte, jaunums, ārējais noformējums, precei — iesaiņojums un cena, gan tā prestižs sabiedrībā, tā reklamēšanas veids u. c. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1121897
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register