Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:156575
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.12.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Mazās un vidējās uzņēmējdarbības teorētiskie aspekti    7
1.1.  MVU sociālā un ekonomiskā nozīme    7
1.2.  Mazo un vidējo uzņēmumu klasifikācija    9
1.3.  Mazo un vidējo uzņēmumu priekšrocības    12
1.4.  Mazo un vidējo uzņēmumu problēmas    15
1.5.  MVU globālā izplatība    18
2.  MVU attīstības un atbalsta pasākumi ES-27 un ASV    28
2.1.  Latvijas un ES-27 valstis MVU atbalsta politikas raksturojums un analīze    28
2.2.  ASV MVU atbalsta politikas raksturojums un analīze    35
3.  ES-27 un ASV uzņēmējdarbības vides un citu MVU ietekmējošo faktoru salīdzinošā analīze    43
3.1.  Uzņēmējdarbības vide ES-27 un ASV: kopīgais un atšķirīgais    43
3.2.  MVU attīstību ietekmējošo faktoru salīdzinošā analīze    48
  Secinājumi un priekšlikumi    59
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    63
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
1. MVU ekonomiskā un sociālā nozīme kļūst aizvien lielāka, jo tie nodrošina līdz 70% no darbaspēka privātajā sektorā un kopējo ieguldījumu IKP pētāmajās valstīs līdz 60%, kas padara MVU par valsts ekonomiskās aktivitātes nozīmīgu veicinātāju.
2. MVU attīstība veicina tādu sociālo problēmu risināšanu kā ienākumu nevienlīdzīga sadale, bezdarbs, sabiedrības zema aktivitāte valsts ekonomiskajos procesos u.c.
3. Aizsākoties pasaules finanšu krīzei, daudzi MVU saskārās ar nopietnām problēmām, piemēram, krasu pieprasījuma samazināšanos, valsts atbalsta apjoma sarukšanu, kā arī stingrāku kreditēšanas politikas ieviešanu bankās.
4. MVU darbības rezultāti ir stipri atkarīgi no valsts atbalsta politikas efektīvas īstenošanas, novērtēšanas un pilnveidošanas.
5. MVU klasifikācija ASV ir individuāla katrai nozarei, kas ļauj efektīvāk īstenot MVU atbalsta politiku, ņemot vērā katras nozares specifiskās atšķirības un īpatnības.
6. MVU attīstība veicina konkurenci tirgū, sekmē lielo uzņēmumu efektīvāku darbību, kā arī palielina valsts ienākumus, kas ietekmē sabiedrības labklājības līmeni.
7. Galvenie ASV un ES-27 MVU klasifikācijas kritēriji ir strādājošo skaits uzņēmumā, gada apgrozījums vai gada bilances vērtība, kā arī „neatkarības kritēriji” attiecībā uz uzņēmuma īpašuma daļu, kas kopumā atvieglo MVU atbalsta pasākumu īstenošanu.
8. Latvijas valdība ir izstrādājusi specifisku mikrouzņēmuma definīciju jaundibinātiem un jau esošiem uzņēmumiem, kuriem būs iespēja pretendēt uz samazināto nodokļu slogu, kas atvieglos uzņēmējdarbības veikšanu Latvijā .
9. Galvenās MVU priekšrocības ir to salīdzinoši vieglāka vadība un kontrole, īsāks jaudu apguves laiks, spēja ātrāk pārkārtoties neliela tirgus pieprasījuma izmaiņu gadījumā, individuāla pieeja klientam, kā arī valsts atbalsts.
10. Tradicionālas MVU problēmas ir finanšu resursu pieejamība, administratīvais un nodokļu slogs, finanšu trūkums pētniecībai un attīstībai, ierobežota pieeja valsts iepirkumiem, kā arī kvalificēta darbaspēka trūkums.
11. Latvijas MVU ieguldījums iedzīvotāju nodarbinātībā un IKP īpatsvarā būtiski neatšķiras no vidējā līmeņa ES-27 valstīs un ASV.
12. ASV MVU vidū ir lielāks mazo un vidējo uzņēmumu īpatsvars nekā ES-27 valstīs, kas liecina par ASV mikrouzņēmumu straujāku attīstību un tieksmi uz darbības paplašināšanu.
13. Pēc MVU skaita uz 1000 iedzīvotājiem Latvija ir salīdzinoši tuvu ES-27 valstu vidējam līmenim, kaut arī MVU darbības produktivitātes ziņā joprojām atpaliek gan no ES-27, gan no ASV.
14. ES-27 valstu mikrouzņēmumi ir ievērojami efektīvāki nekā lielie uzņēmumi tādās nozarēs kā ieguves rūpniecība, elektroenerģijas un gāzes piegāde, kas saistīts ar ātrāku jaudu apguves laiku un spēju ātri pārkārtoties nelielu tirgus situācijas izmaiņu gadījumos.
15. Eiropas Savienības MVU darba produktivitāte atpaliek no lielajiem uzņēmumiem nozarēs, kurās dominē liela apjoma ražošana, piemēram, pārtikas ražošana vai arī kurās ir liels administratīvo procedūru skaits uzņēmuma darbības nodrošināšanai šajā nozarē, piemēram - aviācijas nozarē.
16. Kopumā uzņēmumu darba produktivitāte ir tieši proporcionāla uzņēmuma lielumam, kas atbilst apjomu ekonomijas likumam un MVU atpazīstamības problēmai.
17. Samazinoties kopējam pieprasījumam ASV 2008.gadā, tas tieši ietekmēja pašnodarbināto statusa reģistrēšanas un likvidēšanas dinamiku, ko, pēc autora domām, var uzskatīt par vienu no valsts ekonomiskās situācijas indikatoriem.
18. ASV uzņēmumu slēgšanas tempi 2005. – 2008. gadā nav saistīti tikai ar pasliktinājušos ekonomisko situāciju, bet arī ar uzņēmēju ticību saviem spēkiem un vienkāršo jauna uzņēmuma dibināšanas procesu.
19. Liela nozīme ASV mazo uzņēmumu izaugsmē ir riska kapitāla fondiem, kas iegulda līdzekļus veiksmīgākajos uzņēmumos, veicinot inovāciju radīšanu un komercializāciju.
20. Labvēlīgāka uzņēmējdarbības vide ASV ietekmē lielo augstās attīstības uzņēmumu īpatsvaru ekonomikā, kas ļauj šiem uzņēmumiem pievērsties pētniecībai un attīstībai.
21. Latvija un citas ES-27 valstis īsteno MVU atbalsta politiku saskaņā ar Uzņēmējdarbības konkurētspējas veicināšanas un inovāciju programmu 2007.-2013. gadam, izstrādājot to uz Mazo uzņēmumu Eiropas hartas un Mazās uzņēmējdarbības akta ieteikumu pamata.
22. ASV MVU atbalsta programmu veiksmīga īstenošana ir skaidrojama ar tās politikas instrumentu centralizāciju, specifiskāku programmu efektīvu īstenošanu, kā arī uzņēmēju lielāku informētību par atbalsta saņemšanas iespējām.
23. MVU darba produktivitātes augstie rādītāji ASV ir saistīti ar inovatīvo un augstās attīstības mazo uzņēmumu lielāko īpatsvaru, kas ietekmē visu uzņēmējdarbības vidi valstī.
24. Viens no svarīgākajiem ASV ekonomikas dzinējiem ir uzņēmējdarbības gars, kas tiek uzturēts ar mērķtiecīgiem atbalsta pasākumiem, kuros uzņēmējdarbība tiek propagandēta kā lieliska karjeras izvēles alternatīva.
25. Strādājot ar vecākām tehnoloģijām ES-27 valstu MVU strādā ar zemāku neto peļņu nekā ASV MVU, kas palielina atpalicību inovāciju radīšanā un pielietošanā, jo ar lielāku peļņu ASV uzņēmumiem ir vairāk iespēju to ieguldīt pētniecībā un attīstībā.
26. ES-27 MVU attīstības galvenie kavēkļi ir tirgus sadrumstalotība, biznesa kultūru lielā dažādība un daudzu ES-27 valstu veiktie iekšējā tirgus protekcionisma pasākumi.
27. Mazie un vidējie uzņēmumi Eiropas Savienībā iegulda aptuveni 5 reizes mazāk finanšu resursu no kopējā investīciju apjoma jaunajās tehnoloģijās nekā ASV MVU, kas negatīvi ietekmē to produktivitātes rādītājus.
28. ES-27 valstu uzņēmēji dažkārt neizmanto tiem piedāvātos atbalsta politikas instrumentus savas nezināšanas vai pārāk sarežģīto administratīvo procedūru dēļ, kas padara šo politiku par neefektīvu un uz klientu neorientētu.
29. Darba izstrādes laikā tika pierādīta izvirzītā hipotēze par ASV MVU augstāko darba produktivitāti salīdzinājumā ar vidējo Eiropas Savienības valstu MVU produktivitāti.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1235560
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register