Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:114040
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    2
  ANOTATION    3
  IEVADS    4
1.1.  Budžeta vispārīgs apskats    7
1.2.  Iestādes budžeta veidošanas kārtība    12
1.3.  Budžeta izlietošanas kārtība    15
2.1.  Vietējo apstākļu raksturojums    20
2.2.  Izglītības iestādes budžeta apskats 2001. – 2003. g.    22
2.3.  Ieteikumi izglītības iestādes budžeta optimizēšanai    34
3.  NOBEIGUMS    37
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    40
Extract

Sabiedrībai ir daudz dažādu vajadzību, ar kuru apmierināšanu nodarbojas valsts. Kā vienu no šīm vajadzībām var minēt vajadzību pēc izglītības. Izglītība, konkrētajā gadījumā pamatizglītība ir pakalpojums, ko nevar iegādāties tirgus sistēmā, jo tā lietošanu nedrīkst ierobežot tikai ar to sabiedrības daļu, kas var par to samaksāt. Bez tam arī ne visi varbūt vēlas to lietot. Tāpēc valsts reglamentē šī pakalpojuma sniegšanu un arī finansēšanu.[3,140. lpp.]
Straujās izmaiņas ražošanas tehnikā un tehnoloģijā, informācijas lomas pieaugums un globalizācijas procesi, kas aptver visas valstis, palielina uzņēmējfaktora lomu ekonomikas attīstībā. Tiek uzskatīts: jo valsts ir bagātāka ar uzņēmīgiem cilvēkiem, jo lielākas ir tās attīstības iespējas. Komunistiskās sistēmas nestimulēja un ierobežoja cilvēka iniciatīvu, tāpēc cilvēka uzņēmēj spējas tika apslāpētas. Cilvēka bagātība tika saistīta ar citu cilvēku ekspluatāciju, bet ne ar tā spējām. Tāpēc daļa sabiedrības locekļu psiholoģiski nevarēja pieņemt uzņēmēju kā sabiedrībai nepieciešamu un vēlamu personu. Situācija pakāpeniski mainās: to nosaka paaudžu maiņa. Tomēr tas ir ilgstošs process un nenotiek bez konfliktiem.[7,14. lpp.]
Ļoti svarīgs faktors jaunās paaudzes veidošanā ir izglītība, konkrētāk , tās kvalitāte, no pašreizējās izglītības kvalitātes ir atkarīgs darbaspēka tirgus nākotnē.
Latvijas Nacionālā attīstības plāna prioritāšu formulējumos teikts, ka, ’’Latvijas attīstības pamatā ir jābūt sabiedrības spējai radīt jaunas zināšanas un tās izmantot tautsaimniecības attīstībai un vispārējā dzīves līmeņa celšanai. Zināšanu sasaiste ar kapitālu, tehnoloģijām un darbaspēku, to arvien pieaugošais īpatsvars ikvienā produktā un darbībā ved pie “jaunās ekonomikas” nostabilizēšanās Latvijā”.
Jaunās ekonomikas nostabilizēšanās mūsdienu globalizētajā tautsaimniecības sistēmā ir būtisks valsts konkurētspējas paaugstināšanas faktors. Jaunās ekonomikas pamatnosacījums ir augstas kvalitātes izglītība visās izglītības pakāpēs un veidos.[4,3.lpp. ]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register