Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:208706
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.11.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Oligopola ražošanas koncentrācijas formas:
• horizontālā integrācija-vienotai kontrolei pakļautivienas nozares dažādi uzņēmumi.
• vertikālā integrācija- vienotai virsvadībai pakļauti dažādu nozaru uzņēmumi, kas savā starpā ir tehnoloģiski saistīti.
• ražošanas diversifikācija- plaša tirgus dabība, jo aptver daudzus savā starpā nesaistītus uzņēmumus. viena uzņēmums ietvaros tas ir stabilitātes garants, jo neveiksme vienā nozarē, kompensē veiksme citā nozarē.
Ja līdzīgiem produktiem, ko piedāvā daudzi pārdevēji, tirgus cena nav vienāda, tas nozīmē, ka šādā tirgū ir nevis pilnīga konkurence, bet gan monopolistiskā konkurence. Monopolistiskā konkurence ir tirgus struktūra, kurā darbojas pietiekami liels pārdevēju skaits, kas piedāvā līdzīgus produktus, bet ar nedaudz atšķirīgām pazīmēm, tāpēc pāredevēji meklē dažādas iespējas, kā padarīt savu darbu par unikālu, īpaši, lai tas izceltos starp citām līdzīgām precēm un pakalpojumiem.
Ar monopolitiskās konkurences pamatu saprot, ka konkurence un monopols nav pretstati. šīs nepilnīgās konkurences īpatnības, ka apakšnozarē:
• var darboties daudz uzņēmumu, arī sīkas ražotnes
• nav sevišķu šķēršļu jaunu uzņēmumu dibināšanai, tomēr-
• noteiktai, diferencētai produkcijai vai ierobežotai teritorijai ir viens vienīgs pārdevējs
līdz ar to monopols cieši savijas ar konkurenci. Tātad katram pārdevējam tirgū ir lielāka vai mazāka monopola vara, bet to ierobežo konkurence. Šīs teorijas pamatā ir divas pamattēzes:
• monopolu rada konkrēto produkcijas veidu atšķirīgās īpašības, specifiskas pazīmes.
• Šīs atšķirīgās īpašības jeb diferenciācija ir iedarbīgs konkurences ierocis.
Tomēr būtu jāpiemin C.Deivida četras atšķirīgās monopolistiskās konkurences īpašības:
• augsti konkurētspējīgā tirgū ir daudzi pārdevēji
• ir atšķirīgi ražojumi, bet uzņēmumi joprojām darbojas neatkarīgi.
• daudzdimensiāla konkurence
• viegli ievest tirgū jaunu uzņēmumu uz ilgu laiku, kas tomēr nenes ilgtermiņa peļņu.
Monopolistiskās konkurences variants tikai vājina ekonomisko piespiešanu resursu taupīšanas izlietošanas jomā.

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register