Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:536557
 
Evaluation:
Published: 12.11.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 23 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Negodīgas konkurences veidi un to piemēri    4
1.1.  Negodīga konkurence pārkāpjot normatīvos aktus vai godīgas saimnieciskās darbības paražas    4
1.2.  Cita uzņēmuma atšķirības zīmju un nosaukuma atdarināšana    5
1.3.  Cita uzņēmuma preces atdarināšana    7
1.4.  Nepatiesas informācijas izplatīšana par citu uzņēmumu, tā preci, darbiniekiem, ar mērķi radīt zaudējumus    9
1.5.  Negodīga cita uzņēmuma komercnoslēpuma izmantošana    10
1.6.  Cita uzņēmuma darbinieku ietekmēšana ar mērķi radīt zaudējumus    12
2.  Trūkumi regulējumos negodīgas konkurences mazināšanai Latvijā    13
2.1.  Valodas un zīmju plašais pielietojums    13
2.2.  Agresīvais mārketings    14
2.3.  Trešo personu iesaiste negodīgā konkurencē    15
3.  Negodīgas konkurences regulējumi un piemēri citās valstīs, to salīdzinājums ar Latviju    18
3.1.  Tiesiskie regulējumi citās valstīs, to salīdzinājums ar Latviju    18
3.2.  Negodīgas konkurences pieredze ārvalstīs    21
  Secinājumi un priekšlikumi    24
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    26
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Kā jau iepriekš minēts, negodīga konkurence LR likumā tiek definēta ļoti specifiski, taču sabiedrībai par to ir vispārināts priekšstats un bieži arī masu medijos par negodīgu konkurenci tiek nosauktas darbības, kas nav definētas šajā terminā. Ārzemju pieeja šim jautājumam ir daudz precīzāka un negodīga konkurence ietver plašāku spektru un ieņem svarīgu lomu. Savukārt Konkurences padomes negodīgas konkurences lietu izskatīšanas tiesību nodošana civiltiesām parāda, cik nesvarīgas šīs lietas šķiet Latvijas likumdošanas acīs.
Visvieglāk konstatējami negodīgas konkurences gadījumi ir tie, kuri saistīti ar vizuālo pazīmju atdarināšanu. Toties praktisko piemēru analīzes rezultātā tika konstatēts, ka tikai neliels skaits iesniegumu, kas saistīti ar nepatiesas informācijas izplatīšanu un darbinieku uzpirkšanu, ir bijuši pierādīti un vainīgie sodīti.
Aplūkojot Konkurences padomes iesniegumu izskatīšanu, par vienu no nepilnībām var uzskatīt subjektivitāti lēmumu pieņemšanā. Lielā daļā gadījumu netiek iesaistītas kādas trešās puses, kas varētu sniegt neitrālu un objektīvu vērtējumu, piemēram, aptaujājot pircējus vai analizējot pārdošanas apjomus. Kā arī netiek apjaustas nodarījuma tālejošākas sekas.
Problēmas vērojamas ne tikai izskatīšanā, bet arī praksē iespējams atrast konkurences metodes, kuras likums neregulē vai nepietiekami ierobežo, taču arī tās var nodarīt kaitējumu. Šajā darbā tiek izceltas sekojošas problēmas – valodas uz zīmju pielietojums, agresīvā mārketinga darbība, kura ir tieši tendēta uz klientu ietekmi un trešo personu iesaistīšana cita uzņēmuma konkurences kavēšanā. Pēdējā gadījumā liela nozīme ir masu medijiem un nozares ekspertiem, taču, kā izrādās, šīs institūcijas nevar saukt pie atbildības kā negodīgas konkurences veicinātājus. Vairumā šo problēmu tiek atzīts, ka tā nav Konkurences padomes kompetence, lai gan uzskatāmi redzama cieša saistība ar to, tāpēc būtu svarīgi ietvert negodīgas konkurences aspektu arī tad, ja lieta tiek nodota citām institūcijām.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,98 €
Work pack Nr. 1344975
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register