Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:718325
 
Evaluation:
Published: 04.06.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  Latvijas augstākās izglītības sistēmas būtība    5
1.1  Augstākās izglītības sistēmas ietekmējošie faktori    6
1.1.  Latvijas augstākās izglītības likumdošana ekonomiskajā aspektā    8
2.  augstākā izglītība kā ekonomisks labums    11
2.1.  Augstākā izglītība kā ekonomikas apakšnozare    12
2.2.  Augstākās izglītības priekšrocības    14
3.  Augstākās izglītības finansēšanas iespējas    16
3.1.  Augstākās izglītības finansējuma avoti Latvijā    17
3.2.  Augstākās izglītības finansējuma problēmas un perspektīvas Latvijā    20
  Secinājumi un priekšlikumi    23
  Avotu un literatūras saraksts    25
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Studiju darba mērķis ir sasniegts un tādējādi darba autore izvirza šādus secinājumus:
1. Augstākā izglītība ir pakalpojums, ko veic iestādes, uzņēmumi, lai apmierinātu ekonomiskas vajadzības. Tā ietver sevī virkni sistematizētu zināšanu un praktisku iemaņu, kas savukārt ir saistītas ar izglītības attīstību valstī.
2. Augstākai izglītībai ir būtiska loma tautsaimniecības izaugsmes un konkurētspējas veicināšanā, sagatavojot augsti kvalificētus cilvēkresursus iekšējā darba tirgus vajadzībām.
3. Augstākās izglītības attīstība ir atkarīga no ārējiem un iekšējiem faktoriem, kuri ir saistīti viens ar otru.
4. Augstākās izglītības sistēma ir cieši saistīta ar normatīviem dokumentiem un likumdošanu, jo finansējuma efektivitāti ļoti būtiskā mērā ietekmē saite starp pārvaldīšanas modeli un finansēšanas modeli.
5. Likumdošanas konteksta augstākās izglītības finansēšana notiek uz tāmes vai normatīvo principu pamatā. Tāmju principa pamats morāli un fiziski ātri noveco, prasa pastāvīgu atjaunošanu un finansējuma pieaugumu. Normatīvo princips darbojas jau 10 gadus un ir sevi pilnībā attaisnojis, jo finansēšanas līdzekļu sadales metodika ļauj taisnīgi sadalīt jebkuru naudas summu.
6. Augstākās izglītības sistēmā savus resursus iegulda gan valsts, gan uzņēmumi, gan paši indivīdi un viņu ģimenes. Katra no pusēm vēlas, lai viņa ieguldījumi tiktu izmantoti pēc iespējas efektīvāk un rezultātā dotu vislielāko ieguvumu.
7. Mūsdienās augstākai izglītībai ir jākļūst par masveida parādību, kas nozīmē kvantitatīvo parametru. AI pati par sevi ir ļoti svarīga ekonomikas nozare, kā zināšanu un izglītoto darbinieku avots citām nozarēm. Zināšanas ir pamats ekonomiskām potenciālam valstī, vietai globālajā darba dalījumā un starptautiskai tirdzniecībai.
8. No ekonomiskās teorijas viedokļa, augstākā izglītība ir ekonomisks labums, kam piemīt noteikts derīgums, bet kas prasa arī noteiktas ražošanas iemaksas. Augstākajai izglītībai piemīt privāto labumu īpatnības, respektīvi, AI ir jaukts sabiedriskais labums.
9. Latvijas augstākai izglītībai ir izveidojusies tāda situācija, ka ievērojami palielinoties studēt gribētāju skaitam, valsts budžeta iespējas attiecīgi palielināt augstskolu finansējumu ir visai ierobežotas. Tā 2008.gadā maksas studentu īpatsvars bija 73,4%, bet studentu īpatsvars, kuri mācās par valsts līdzekļiem tikai 26,6%, kas ir 2,8 reizes mazāk.
10. Izglītības iestāžu finansējuma avoti: valsts budžeta subsīdija, indivīdu (ģimenes) personiskie līdzekļi, uzņēmumu līdzekļi.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1323173
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register