Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:840546
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.09.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  PREČU EKSPORTS UN IMPORTS    4
1.1.  Preču eksporta būtība    4
1.2.  Preču importa būtība    5
2.  STATISTISKĀS INFORMĀCIJAS VĀKŠANA UN APKOPOŠANA    6
3.  STATISTISKIE RĀDĪTĀJI    8
3.1.  Statistisko rādītāju būtība    8
3.2.  Absolūtie lielumi    8
3.3.  Relatīvie lielumi    8
3.4.  Vidējie lielumi    12
4.  DINAMIKAS RINDU ANALĪZE    14
4.1.  Dinamikas rindas jēdziens    14
4.2.  Dinamikas rindu līmeņu absolūto un relatīvo pārmaiņu raksturošana    14
4.3.  Dinamikas rindu vidējie lielumi    20
4.4.  Dinamikas rindas trenda atklāšanas metodes    22
  SECINĀJUMI    29
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    30
Extract

Ar eksportu saprot iekšzemē saražoto preču pārdošanu patērētājiem ārvalstīs.
Eksportu ietekmē vairāki svarīgi faktori:
 Reālais IKP ārvalstīs. Ja tas pastāvīgi palielinās, tad ārzemnieki vairāk pērk importa preces un tas labvēlīgi ietekmē, piemēram, Latvijas uzņēmumos ražoto preču eksportu. Un otrādi: ja ārvalstīs ir ekonomikas lejupslīde, tas negatīvi atsaucas uz Latvijas preču un pakalpojumu eksportu.
 Valsts iekšzemē saražoto preču un pakalpojumu cenas salīdzinājumā ar tādu pašu izstrādājumu cenām ārvalstīs. Ja tās ir zemākas, tad, piemēram, Latvijā ražotās preces ārzemnieki iegādājas pēc iespējas vairāk.
 Valūtas kurss. Ja nacionālās valūtas kurss pieaug attiecībā pret citu valstu valūtām, tas nesekmē preču eksportu, jo iekšzemes preces ir salīdzinoši dārgākas nekā ārvalstīs ražotās (vietējās) preces, tāpēc, piemēram, Latvijas ražotājiem nav izdevīgi tās ražot eksportam.
Eksportu ietekmē arī patērētāju gaume – iegādāties savā valstī ražotās vai importa preces; transportēšanas izmaksas no vienas valsts uz otru, kā arī valstī īstenotā ārējā ekonomiskā politika. ( Bikse,V., 2007.)
Svarīgi nodalīt nozares un preču grupas, kuru realizācija ārvalstīs ir nepieciešama: 1. grupa – resursu tik daudz, ka valstī tos nevar izlietot. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1325111
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register