Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:894271
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Glokalizācija    4
  Glokalizācija un Kultūra    5
  Eiropas Savienības Glokalizācija    7
  “Lokālie” gidi    9
  McDonald’s Piemērs    10
  Glokalizācija un Valoda    12
  Glokalizācija kosmētikas nozarē    13
  Nobeigums    14
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    15
Extract

NOBEIGUMS
Valstis, kuras spējušas izmantot globalizācijas priekšrocības ir attīstījušās daudz ātrāk un viņu dzīves līmenis ir daudz augstāks. Globalizācija nav apturama, jo tas skar visas dzīves sfēras un līdz ar to arī glokalizācija nekur nepazudīs, tapēc cilvēkiem no šī procesa jāmēģina gūt pēc iespējas lielāku labumu, tai pašā laikā nenodarot lielu ļaunumu otrai pusei.
Pozitīvās lietas, kas notiek glokalizācijas procesā ir uzņēmēju un pakalpojumu sniedzēju izglītošanās, jo ieejot jaunā tirgū, viņiem vispirms tas ir jāizpēta un jāatrod sava pieeja, līdz ar to viņi bieži vien paplašina savu redzējumu un bieži vien arī pakalpojumu klāstu. Turpretī, šī jaunā globālā kompānija, kas ienāk tirgū tai pašā laikā izgrūž no tirgus, iespējams, kādu citu vietējo kompāniju, kurai nav bijis tik lielu investīcu attīstībai. Ieņēmumi, kas tiek gūti no šī pakalpojuma vai preces aiziet prom no vietējā tirgus. Līdzīgi kā šobrīd Latvijā, ka lielākie pelnošākie uzņēmumi nepieder latviešiem, līdz ar to latviešu nauda aizplūst uz ārvalstīm. Otra pozitīva lieta šajā piemērā, ārvalstu kompānijas nodrošina daudz darba vietu, līdz ar to reģions attīstās un nodarbinātība aug. Tirgū ienāk preces un pakalpojumi, kuru cenas ir zemākas vai arī zīmoli ir zināmāki un populārāki. Cilvēkiem patīk būt moderniem. Kapēc gan Latvijā Nike sporta tērpus pēr vairāk nekā Ogres trikotāžas treniņtērpus? Kaut arī cena ir augstāka, cilvēki izvēlas atpazīstamako zīmolu.
Negatīvās sekas glokalizācijas procesam ir nepiemērotu uzņēmumu ienākšana konkrētā reģionā, mazinās kultūras vērtība, jo ienāk jaunas kultūras un cilvēki pieņem jaunas tradīcijas, kā arī paši vietējie iedzīvotāji savas kultūru un tradīcijas izmaina, lai pielāgotos sarptautiskajai videi.
Arī paši patērētāji globalizācijas procesā ir kļuvuši izglītotāki, ir iespēja uzzināt gandrīz visu par visu, cilvēki to izmanto ar vien vairāk, tapēc arī bieži vien šī lēmumu pieņemšana par labu glokalizētam produktam notiek tieši šīs izglītības dēļ, jo viņi jau ir pazīstami un informēti par piedāvājumi un bieži vien cilvēki pat gaida, kad “ jaunums” ienāks kādā konkrētā lokālā teritorijā. Ja lokālajā teritorijā nav drosmīgu uzņēmēju, kas spētu izturēt globālu konkurenci, tad glokalizētajam uzņēmumam ir daudz vieglāk ienākt tirgū.
Mūsdienās patērējāti ir brīvi savos uzskatos un izvēlē, līdz ar to nevar piespiest izvēlēties lokālo produktu. Lai apkarotu glokalizāciju, manuprāt, vienīgais veids ir atgriezties pie komunisa, kad tiek patērēti savi saražotie produkti, visiem ir darbs un visi ir paēduši. Bet mūsdienu cilvēks vēlas globalizēties.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register