Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:143037
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Tūrisma tirgus darbība   
2.  Tūrisma tirgus funkcijas   
3.  Tūrisma produkta piedāvājums   
4.  Tūrisma produkta pieprasījums   
5.  Tūrisma produkta dzīves cikls   
Extract

Tūrisma tirgus ir ekonomisko attiecību rašanās sfēra starp tūrisma produkta ražotāju un tā patērētāju, kurā notiek tūrisma pakalpojumu pārvēršanas process naudā un otrādi.
Katram tūrisma produkta kā ražotājam, tā arī patērētājam ir savas ekonomiskās intereses, kuras var nebūt vienādas. Bet ja intereses ir kopīgas, tad notiek tūrisma produkta pirkšanas – pārdošanas process. Tūrisma tirgū notiek tūrista naudas līdzekļu apmaiņa pret tūrisma produktu un pakalpojumiem. Tātad, tūrisma tirgus nozīmē vietu, kur notiek tūrisma produkta pirkšanas un pārdošanas darījumi (kompleksie tūr.pakalpojumi atsevišķi pakalpojumi vai preces, kas domātas tūristiem). Pie tam jāatzīmē, ka minētie darījumi ne vienmēr notiek vienā un tajā pašā vietā. Tūrisma tirgus netiek ierobežots ar specifisku vietu vai ģeogrāfisku zonu, tieši tādēļ tūrisma produkta pirkšanas un pārdošanas darījumi var notikt bez tiešas pārdevēja un pircēja iesaistīšanas, t.i. pa telefonu, faksu, Interneta tīklu un citiem komunikāciju līdzekļiem.
Tūrisma tirgus darbojas kā savdabīgs instruments ražotāju un patērētāju interešu saskaņošanai. Centrālo pozīciju tirgū protams ieņem pircējs (klients). Laba pārdevēja pienākums ir spēt apmierināt savu klientu vēlmes. Sabalansētas apmaiņas rezultātā, no vienas puses, notiek tūrisma produktu un pakalpojumu ražotāju un to lietotāju interešu apmierināšana, bet no otras – tiek radīti priekšnoteikumi tūrisma industrijas attīstībai. Tūrisma tirgus tiek raksturots ar tādiem rādītājiem kā sabalansēta pieprasījuma un piedāvājuma līmenis, tūrisma produkta realizācijas nosacījumiem un tirgus ietilpības. Tūrisma tirgus ietilpība ir spēja realizēt noteiktu tūrisma produktu apjomu (ceļojumus, preces, pakalpojumus) pastāvot noteiktām cenām un piedāvājumam. Atkarībā no cenu līmeņa nepieciešamība pēc tūrisma produkta var samazināties vai gluži otrādi – palielināties.
Tūrisma tirgus ir pietiekami sarežģīts, jo tūrisma produkts visbiežāk tiek pārdots nevis tieši, bet ar starpnieku palīdzību. Pakalpojumu tirgus nelīdzinās citiem tirgiem, kaut vai divu iemeslu dēļ:

1.pakalpojums neeksistē līdz tā saņemšanas brīdim un tas nozīmē, ka pakalpojumu nevar salīdzināt, kamēr tas nav izjusts. Salīdzināt var tikai gaidīto ar saņemto.
2.pakalpojumam ir augsta nenoteiktības pakāpe, kas klientu nostāda neizdevīgā stāvoklī, bet pārdevējiem ir apgrūtināta pakalpojumu virzīšana tirgū.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register