Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Latviešu gadskārtu ieražu izmantošana 5-6 gadīgu bērnu kultūras izpratnes veicināšanā pirmsskolā

     

    Term Papers91 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:423381
 
Evaluation:
Published: 25.11.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  5-6. gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums    5
2.  Audzināšanas procesa pirmsskolā īss raksturojums    12
3.  Kultūras izpratnes jēdziena analīze un novērtēšanas kritēriju raksturojums    18
4.  Latviešu gadskārtu ieražu īss raksturojums    22
5.  Latviešu gadskārtu ieražu izmantošanas iespējas 5-6 gadīgu bērnu kultūras izpratnes veicināšanā pirmsskolā    40
6.  Empīriskais pētījums par gadskārtu ieražu izmantošanu 5-6 gadu vecuma bērnu audzināšanā- reālās situācijas izpēte    57
6.1.  Pētījuma plāns un metodes    57
6.2.  Skolotāju anketēšanas rezultātu analīze    58
6.3.  Kultūras izpratni veicinoša metodiskā materiāla izmantošanas rezultātu analīze    64
  Secinājumi    72
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    73
  Pielikums    74
Extract

Secinājumi
1. Audzināšana ir daudzpusīga mācību un ārpusklases, skolas, ģimenes un sabiedrības darbība, kas virzīta uz attieksmes veidošanu pret sevi un citiem cilvēkiem, sabiedrību un valsti, pret darbu, pret dabu.
2. Viens no pirmsskolas uzdevumiem ir nodot bērniem kultūras mantojumu (māksla, valoda, darba un sadzīves kultūra), kā arī tradīcijas, nodrošinot bērna vispusīgas un harmoniskas attīstības pamatu.
3. Apkopojot anketu rezultātus, kā arī runājot ar pedagogiem varam secināt, ka pedagogi izmanto dažādus folkloras elementus audzināšanas procesā, biežāk lietotie ir ticējumi, parunas un mīklas, mazāk pasakas un teikas, rotaļas un spēles.
4. Apkopoto folkloras metodisko materiālu kopa, gadskārtu ieražu izmantošanai kultūras izpratnes veicināšanai pirmsskolā, dabiski iekļaujas integrēto nodarbību materiālu kopuma veidošanā un ir praktiski izmantojama pedagoģiskajā procesā.
5. Kultūras izpratnes veidošanās procesā galvenā ir bērna radoša un aktīva darbība. Šajā procesā svētku svinēšanas brīdis ir kā noslēgums. Svarīgāks ir daudzveidīgais un iespējām bagātais gatavošanās posms, kura laikā, daudzveidīgi un praktiski darbojoties, tad arī bērni iegūst lielāko daļu zināšanu, pieredzes un prasmju. Tikai šo procesu veiksmīgas darbības rezultātā bērns iegūst noteiktu, personīgu attieksmi pret kultūras daļu- folkloras mantojumu.
6. Lai bērniem nerastos maldinošs priekšstats, ka kultūra „dzīvo” tikai bērnudārzā, bet arī sabiedrībā un to var sastapt ikdienā, ik uz soļa, ir svarīgi, gan gatavošanās procesā, gan svētku svinēšanas procesā iesaistīt vecākus.
7. Pedagogam ir jāpārzina folkloras mantojums un jājūt brīdis, kurā dabīgi un plūstoši iesaistīt tradicionālās kultūras elementus pedagoģiskajā procesā ikdienas situācijās, lai folklora dzīvotu bērnudārzā.
8. Tieši pedagoga degsme un patiesa ieinteresētība, nevis formāla uzdevuma izpilde, iepazīstinot bērnus ar tradicionālo kultūru, sniegs bērniem vairāk zināšanu, prasmju un attieksmju pret kultūras mantojumu kopumā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1335433
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register