Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana didaktiskajās rotaļās

     

    Term Papers86 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:817370
 
Author:
Evaluation:
Published: 03.07.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 64 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Runas un valodas attīstība ontoģenēzē    7
1.1.  Valoda kā zīmju sistēma    7
1.2.  Vārdu krājuma veidošanās likumsakarības    13
1.3.  Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība problēmas skatījumā    18
2.  Bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē    23
2.1.  Vārdu krājuma paplašināšanas paņēmieni    23
2.2.  Didaktiskās rotaļas – vārdu krājuma apjoma sekmētājas    27
3.  Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība par didaktisko rotaļu izmantošanas iespējām jaunākā vecumposma bērna vārdu krājuma bagātināšanā    35
3.1.  Pētījuma metodoloģiskais pamatojums un pētījumā iesaistīto bērnu raksturojums    35
3.2.  Bērnu grupas vārdu krājuma kritēriju izstrāde un izpēte uzsākot pētījumu    39
3.3.  Didaktisko rotaļu atlase un izmantošana, sekmējot bērnu vārdu krājuma pilnveidi    46
3.4.  Pētījumā iegūto rezultātu analīze    56
  Secinājumi    67
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    68
  Pielikumi    72
Extract

Secinājumi
Pētījuma ietvaros darba autore nonāk pie šādiem secinājumiem:
1. Valoda tiek skatīta, kā zīmju sistēma: skaņa, vārds, teikums, teksts. Bērna runa attīstās pakāpeniski – apgūstot skaņas, tiek veidots vārds, pakāpeniski tas tiek attiecināts uz konkrētu priekšmetu.
2. Bērna runa veidojas komunikācijā ar pieaugušo un vienaudžiem.
3. Vārdu krājums strauji pieaug, jo pilnveidojas fiziskā attīstība, bērns attālinās no pieaugušajiem un sāk pētīt tuvāko un tālāko apkārtni, kas veicina strauju vārdu krājuma pieaugumu.
4. Bērna intelektuālā attīstība ir saistīta gan ar iedzimtību, gan ar apkārtējās vides ietekmi. Liela nozīme ir pozitīvai atmosfērai.
5. Trīs līdz četrgadīgi bērni mācās rotaļāties, rotaļas ir vārdu krājuma veicinātājas. Pirmsskolas vecumā bērnam ir nepieciešams tāds vārdu krājums, lai viņš varētu komunicēt ar vienaudžiem (lomu rotaļu attīstība) un spētu uztvert daiļdarbus.
6. Didaktiskā rotaļa vingrina bērnu domāšanu, atmiņu, uzmanību, iztēli, vērīgumu, atjautību. Kā līdzeklis vārdu krājuma sekmīgai apgūšanai tiek izmantotas didaktiskās rotaļas, kurās bērni apgūst: krāsas, formu, materiāla īpašības, telpiskās attieksmes, skaitliskās attiecības, augus, dzīvnieku u.c. nosaukumus.
7. Didaktisko rotaļu mērķis ir sniegt prieku kopīgās darbībās, attīstīt un nostiprināt savas spējas. Ar didaktiskajām rotaļām bērns attīsta koncentrēšanās spējas un domāšanas procesus, attīsta iztēli, pilnveido priekšstatus par apkārtējo vidi, apgūst prasmi ievērot noteikumus.…

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −10,48 €
Work pack Nr. 1373175
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register