Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:856229
 
Evaluation:
Published: 14.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Extract

Kārtībās fāze ilgst no dzimšanas līdz 3 gadiem. Bērna jūtība uz kārtību atšķiras no pieaugušā uzskatiem. Montesori izdala 2 aspektus, kur viens ir vajadzība pēc pārskatāmas un sakārtotas vides, kura stimulē un aicina bērnu darboties, bet otrs – tās orientējošā funkcija, kura palīdz sakārtot „absorbējošā gara” izveidotos iespaidus.
Pārvietošanās fāze ilgst no 1 līdz 4 gadiem, kur attīstības augstāko punktu sasniedz 2.5 - 3 gadu vecumā. Pārvietošanās sākumposmā raksturīga rokas attīstība, caur kuru bērns apzinās pasauli. Šajā posmā attīstās līdzsvars un bērns vertikalizējas. Ja fāzes sākumā bērnu interesē pašas kustības un bērns tikai grib izjust sava ķermeņa iespējas, tad tālākā attīstībā bērnu sāk interesēt arvien sarežģītākas darbības, kuru veikšanai ir nepieciešama spēja koordinēt sarežģītākas kustības.
Sociālo iemaņu attīstības fāze ilgst no 2.5 līdz 6 gadu vecumam. Tas ir laiks, kad bērnam ir jāpalīdz apgūt sociālās iemaņas (sasveicināšanās, atvadīšanās, iepazīšanās, palīdzības lūgšana), lai bērns varētu droši justies dažādu cilvēku sabiedrībā.[5]
"Cilvēks, kuram ir rokas, bet nav galvas, un cilvēks, kuram ir galva, bet nav roku, mūsdienu sabiedrībā neiedereas vienādā mērā"[6,53]. "Bēns kā sociāla būtne pats veido un rada sevi noteiktās darbībās, kuru vadomotīvs ir cieņas attīstīšana. Izvlēloties darbības pēc savas brīvas gribas, bērns darbojas un iepazīst pats savas iespējas, rod prieku par savu noderīgumu, tiecas pēc jaunām darbībām un veido personību iespēju robežās."[1,37] Tieši šīs robežas pedagogam ir jāspēj pilnveidot, dažādot, pastiprinātu uzmanību pievēršot tieši tām darbībām, kas konkrētajā vecumposmā ir viss būtiskākās bērna attīstībā. Lai gan pedagogu darbs arī pirmsizglītības iestādēs norisinās pēc noteikta Latvijas izglītības standarta, izglības standarts ir veidots pēc pakāpju principa, kas bērnam attiecīgajā vecumposmā ir jāmāk, pie kā ir jāstrādā, kas, manuprāt, strādā tikai kā vadlīnija, kura tiek ievērota aizpildot grupu žurnālus, veidojot stundu plānus, mācību semestra atskaites.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1329821
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register