Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:911863
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.01.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  1.Nedēļa tēma: Izglītības iestādes vides raksturojums    1
  2.nedēļa Tēma: Mācību procesa novērošana    9
  3.nedēļa Tēma: Skolēnu savstarpējo attiecību un saskarsmes īpatnību novērošana    15
  4.nedēla Tēma: Skolēnu izziņas darbības - uzmanības novērošana    20
  5.nedēla Tēma: Skolēnu izziņas darbības – kritiskās domāšanas un iegaumēšanas novērošana    25
  6. nedēļa Tēma: Skolēnu darbības izvērtēšana mācību procesā    30
  7.nedēļa Tēma: Domāšanas īpatnību novērošana mācību procesā    40
Extract

1.Teorētisko atziņu par interesi un motivāciju izpratne
Interese ir personības izvēlīga attieksme pret objektu, ko nosaka šā objekta nozīmīgums un emocionālā pievilcība. Intereses rodas uz vajadzības bāzes, taču nav ar tam identificējamas. Vajadzība pauž nepieciešamību, intereses – personiskās simpātijas pret kādu darbību. Padziļināta un nostiprinājusies interese var kļūt par vajadzību.
Dažreiz intereses var rasties stihiski un neapzināti, kā objekta emocionālās pievilcības sekas un tikai pēc tam rodas apziņa par tās nozīmīgumu, ko var izraisīt daudzi cēloni: vajadzības, sabiedriskās prasības, spējas.
Interesēm ir būtiska nozīme cilvēka dzīve un darbība. Interese rosina darbībai, aktivizē personību.

Motivācija:
T. Mitčels (T. Mitchel) ierosina motivācijas definīcijā iekļaut četrus kopīgus raksturojumus.
1.Motivācija ir tipizēta un individualizēta parādība. Tā atspoguļo gan individuālo savdabīgumu, gan dod iespēju bērnam saglabāt savu vienreizīgumu.
2.Motivācija ir daudzšķautņaina parādība. Divas galvenās šķautnes ir — aktivitātes izraisīšana un piesaiste vēlamajai uzvedībai.
3.Motivācija ir tīša, pārdomāta darbība, tā ir saistīta ar cilvēka darbības kontroli.
4.Motivāciju teorijas mērķis ir paredzēt uzvedību, arī darbības un līdzekļus, kas aktivizē iekšējos spēkus.

Tos visu apvienojot, var teikt, ka motivācija ir mudinājums, ierosme, kas izraisa organisma aktivitāti un nosaka tās virzību kāda mērķa sasniegšanai.
Motivācija regulē kā fiziskās, tā arī psihiskās aktivitātes uzsākšanu, veikšanu un uzturēšanu, kas līdztekus iepriekš minētajam nosaka arī:
1) aktivitātes veida izvēli (piemēram, bēgt vai tuvoties);
2) reakcijas, t.i., darbības intensitāti.

Motivāciju veidi:
Divi nozīmīgi faktori, kas ietekmē cilvēka darbību, ir ārējā un iekšējā motivācija.
Ārējā motivācija balstās uz ārējiem pamudinošiem apstākļiem, tādiem kā citu cilvēku uzvedība, apbalvojumi un sods, apkārtējo cilvēku vērtējums un reakcijas konkrētajā situācijā.
Iekšējās motivācijas (iekšējais kontroles lokus) gadījumā uzvedību nosaka personības ieinteresētība paša darbībā. Cilvēks veic kādu darbību pašas darbības dēļ, nevis lai sasniegtu kādus ārējus apbalvojumus.

Izdarot salīdzinājumu, kā ārējā un iekšējā uzvedība ietekmē uzvedību un iekšējos procesus, var konstatēt, ka 1) ārēji motivēta uzvedība izzūd, ja izzūd ārējais pastiprinājums, 2) iekšēji motivēta uzvedība var turpināties bez apbalvojuma.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1236867
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register