Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:172159
 
Evaluation:
Published: 18.10.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Rekomendācijas
Kā varētu izskatīties ES un Krievijas ekonomiskās attiecības CES ietvaros pēc PCA prolongācijas un Krievijas iestāšanās PTO? Tagad CES koncepcija ir diezgan fleksibla, kas, no vienas puses, ir tās priekšrocība, jo veicina turpmāko ekonomiskās integrācijas padziļināšanos un atklātu lauku jebkuru kompromisu atrāšanai. No citas puses, CES koncepcijai nav skaidri noteikta mērķa un tā sasniegšanas metožu, kas integrāciju padara par lēnu procesu ar motivācijas neesamību no abām pusēm. Tā kā neeksistē CES institucionālais mehānisms un tās ieviešanas plāns, tad praksē tas izpaužas kā diplomātiskās spēles un „efektīvās” sadarbības tēlošana.17 Viss tas prasa CES satura konceptualizēšanu, respektējot ES un Krievijas intereses.

1. Krievijai nav pieņemama pasīva acquis pārņemšana, kā tas notika EEA dalībvalstu gadījumā, iepriekšminēto problēmu dēļ. Bet Krievija var izvēlēties tādas ekonomikas jomas, kuras ir ieteicams harmonizēt pirmajā kārtā. Tās varētu būt preču, pakalpojumu un kapitāla brīvā kustība, transports un telekomunikācijas, enerģētika, ekoloģija u.c. ES un Krievija pagaidām nav gatavas runāt par darba spēka brīvu kustību vai sociālās politikas optimizāciju.18 Tomēr ir jārēķinās ar to, ka šādai selective approximation nav analoga ES un pārējo valstu ekonomisko attiecību vēsturē, reālajā praksē partneri ir spiesti pārņemt lielāko daļu no ES likumdošanas.

2. Vajadzētu precīzi noteikt CES izveides termiņus un atbildīgus aktierus. Krievijai ir jāizveido ietvars vairāku ministriju darbības savstarpējai koordinācijai, lai efektīvāk pārņemtu attiecīgas ES likumdošanas normas, kā arī ir jāpārdomā izpildvaras sadarbība ar CES pārnacionālajām struktūrām. Papildus ir jāizstrādā saistību kontroles mehānisms, kas nodrošinās lēmumu pieņemšanas caurskatamību un paredzamību – ja nepastāvēs reāla strīdu noregulēšanas sistēma, tad tas atbaidīs potenciālos investorus.19

3. Krievijas valsts varas struktūrām ir jānostiprina sava sadarbība ar uzņēmējiem un aktīvi jāintegrē lielais un vidējais bizness lēmumu pieņemšanas procesā augstākajā līmenī. Pagaidām amatpersonas ne īpaši ņem vērā uzņēmēju intereses diskusijā ar ES, jo viņu primārais mērķis ir atrast politisko konsensusu un aizstāvēt valsts nacionālās intereses. Tomēr pēc Krievijas iestāšanās PTO un sarunu par CES aktivizēšanas ir nepieciešamas veikt pastāvīgas un biežas konsultācijas ar biznesu, palīdzēt tam veidot savu pozīciju ES līmenī, jo Eiropas Komisija noteikti pārstāvēs ES ekonomisko aktieru intereses. Ja tāda valsts un biznesa sadarbība netiks izveidota, tad Krievijai nāksies saskarties ar stipru ES ekonomisko lobiju spiedienu.20

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register