Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:384382
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Kā vienu no metodēm, lai analizētu plašsaziņas līdzekļos izvietotās politiskās reklāmas, izmantošu reklāmu kontentanalīzi. Kontentanalīze ir kvantitatīvais pētniecības paņēmiens, kuru izmanto komunikācijas satura pētīšanai un analīzei sistemātiskā, objektīvā un kvantitatīvā veidā. Aprakstot satura analīzes metodi, daudzi pētnieki uzsver, ka tieši sistemātiskums un objektivitāte ir tās pazīmes, kas to atšķir no citiem satura analīzes veidiem.
Roberts Filips Vēbers (Robert Philip Weber) savā grāmatā „Basic Content Analysis”, definējot kontentanalīzi, raksta: „Kontentanalīze ir pētniecības metode, kas izmanto procedūru kopumu, lai izveidotu ticamus slēdzienus par tekstu. Šie slēdzieni sevī ietver ziņu par sūtītāju(-iem), par pašu ziņu vai arī ziņu par tās auditoriju.”1 Tomēr kontentanalīze ir ne tikai rakstītās komunikācijas analīze un pētīšana, tā sevī ietver arī runātās vai publicētās komunikācijas analīzi un pētīšanu.
Kaut arī pirmajā brīdī analīze var šķist vienkārša, tomēr, ja to dara nepieredzējis pētnieks bez iepriekšējām zināšanām par satura analīzes principiem, tad rezultāts var būt neapmierinošs, un bieži vien tas tā arī notiek. Kvalitatīvi veiktai satura analīzei ir nepieciešama samērā liela pētnieka izpratne par pētāmo problēmu, tāpēc Latvijas Universitātes pētniece Ilze Šulmane piedāvā apzināt konkrētus strikti noteiktus un secīgi izstrādātus soģus pa punktiem:2 (1) Pētnieciskā jautājuma formulēšana; (2) Ģenerālā kopuma definēšana; (3) Izlases kopuma definēšana; (4) Skaitīšanas vienību izvēle; (5) Analīzes kategorijas un indikatori; (6) Kodēšanas mēģinājums, kodēšanas likumu uzlabošana; (7) Kodētāja instrukcijas radīšana, kodētāju apmācība; (8) Pilotāža, rezultātu drošuma (reliability) mērījums; (9) Kodēšana; (10) Datu ievadīšana, apstrāde, analīze.
Ar kontentanalīzes palīdzību es aprakstīšu komunikācijas saturu reklāmās pēc konkrēti izvirzītiem kritērijiem:
1)Reklāmas novietojums (lapaspuse, rubrika);
2)Reklāmas lielums;
3)Teksta daudzums;
4)Reklāmā izmantotie mākslinieciskie līdzekļi (fotogrāfijas, grafiskie attēli, burtu lielums un novietojums);
5)Reklāmas sauklis jeb ziņojums, ko tā vēlas nodot mērķauditorijai.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1117630
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register