Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:101293
 
Evaluation:
Published: 16.12.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

10. Raksturojiet ētiskā klimata jēdzienu un skaidrot kā to iespējams attīstīt uzņēmumā.
Ētiskais klimats – svarīgi ir tas, ka tas nav nekas abstrakts, tā ir vide, kurā cilvēki strādā, attiecību vide, ne tikai darbinieks, kā ārējais tēls būtiski ietekmē uzņēmuma rezultātus. Labā klimatā cilvēka radošais ir vairāk attīstīts. 4 ētiskā klimata veidi var attīstīt veidojot uzņēmumā ētisko kodeksu. Vadītājam lielākā ietekme. Darbinieki centīsies pielāgoties.
Uzņēmuma ētisko klimatu nosaka tajā pastāvošo ētisko normu un uzskatu kopums. Klimatu nosaka cilvēki, darbinieki, personas. Noteicošā loma ir vadītājam. Vadītājam ir iespēja modelēt vidi uzņēmumā.
Ētisko klimatu uzņēmumā raksturo 4 veidi:
1. Dominē labvēlīgums un rūpes par strādājošajiem ( priekšnieks atrod laiku aprunāties ar katru darbinieku, novērtē viņa darbu, paslavē, svarīgs ir kontakts starp vadītāju un darbiniekiem).
2. Dominē pakļaušanās ētiskajam kodeksam ( vadītājs pats izstrādā priekšlikumus, uzņēmumā ir izveidots ētisko normu kopums – ētiskais kodekss – ētisko vērtību kopums, kas paredzēts izpildīšanai noteiktā uzņēmumā, ētiskais kodekss ir kā vadlīnijas gan vadītājam, gan darbiniekiem).
3. Instrumentālais modelis ( dominē egoistiskas attiecības, priekšplānā ir uzņēmuma intereses, svarīgākais ir peļņa, nav ētiskuma, galvenās rūpes tiek veltītas uzņēmuma labklājībai).
4. Uz personisko neatkarību orientēts klimats ( akcents tiek likts uz cilvēcisko personu nostāju, nelielos uzņēmumos vadītājs ir pārliecināts par darbinieku profesionalitāti, viņš pilnīgi uzticas darbiniekiem).
Piem.: Ētisko klimatu uzņēmumā varētu uzlabot, vadītājiem interesējoties par darbiniekiem, pārzinot tos, interesējoties par to darbu. Protams, nedrīkst ļaut darbiniekiem pārāk lielu vaļu un brīvību, taču vadītājam būtu jāveido atmosfēra uzņēmumā, kura būtu vērsta uz savstarpēju sadarbību, cieņu, darba nozīmības izpratni. Vadītājam sevi būtu jānostāda tādā pozīcijā, lai darbinieks viņu respektētu, saprastu, ka ir jādara savs darbs pēc labākās gribas un iespējami labāk, kā arī jārosina tāda attieksme no darbinieku puses, lai viņiem nebūtu bail pie viņa griezties pēc padoma, ieteikuma, arī profesionālo problēmu gadījumā. Uzņēmumā noteikti būtu jābūt izstrādātiem darba noteikumiem, taču nedrīkst arī veidot darba vidi pārāk saspringtu, nedrīkst veicināt darbinieku nevēlēšanos atgriezties darba vietā, jo tas neveicinās, nemotivēs darbiniekus stādāt. Viss ir jāsabalansē, pie tā, lai klimats darba vietā būtu labs ir daudz jāstrādā.
Lai izveidotu klimatu labvēlīgu uzņēmumam un darbiniekiem, es sabalansētu ‘’dominējošu labvēlīgumu un rūpes par strādājošajiem’’ ar ‘’ paļaušanos ētiskajiem kodeksiem’’, kas atstātu apmierinātus darbiniekus, jo tie justos piederīgi uzņēmumam, kā arī labums būtu vadītājam, jo darbinieki pildītu nepieciešamos pienākumus. Bet es varu piebilst, ka veids kā veidot klimatu nereti ir atkarīgs no situācijas, atsevišķās situācijās vadītājs var izmantot katru no iepriekšminētajiem ētisko klimatu raksturojošajām darbībām .

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register