Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:722658
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Emocijas un jūtas    1
2.  Neverbālā valoda    3
3.  Pieļaujamais attālums    4
  Skatieties acīs    4
  Pozas un žesti   
  Izprotiet savu sarunu biedru    8
4.  Ķermeņa valodā grūti melot    8
  Roku barjeras un meļa deguns    8
  Viņš un viņa   
  Der zināt    10
5.  Ķermeņa valoda ir pārliecinošāka    10
  Ne vienmēr melo    10
  Nepārspīlēt    13
6.  Kā intervijā atstāt labu iespaidu par sevi    13
  Intervijas laikā    13
  Nekad   
  Pēc intervijas    15
7.  Kā izrunāties bez vārdiem    15
8.  Rokraksts    16
  Ko var pateikt par cilvēku pēc viņa rokraksta    17
9.  Skolēnu anketēšanas rezultāti    17
10.  Secinājumi    25
11.  Izmantotā literatūra    27
Extract

Mans zinātniski pētnieciskais darbs psiholoģijā ir neverbālā valoda. Kā jau zināms, ikdienā tiek izmantota gan verbālā (mutiska vai rakstiska sazināšanās, kas ietver sevī prasmi runāt, rakstīt un klausīties), gan neverbālā valoda (sajūtu izteikšana ar kustībām, žestiem, mīmiku, pozu). Saskarsmē ar jaunu paziņu visvairāk tās laikā iespaido ārējais izskats (50%), cilvēka balss intonācija un tonis (38%) un cilvēka teiktais (tikai 7%). Pēc tā var secināt, ka neverbālā valoda ir ļoti svarīga, jo iepazīstoties mēs varam jauno paziņu piesaistīt vai gluži pretēji – atbaidīt. Tāpēc, pēc manām domām, būtu labi, ja mēs katrs spētu sekot līdzi ne tikai cilvēka sejas izteiksmei, bet arī ķermeņa kustībām un spētu izskaidrot to nozīmi.
Man mērķis ir izpētīt, cik daudz par neverbālo valodu zina apkārtējie cilvēki. Tāpēc pētīšu Pāvilostas vidusskolas skolēnus no 9.-12. klasei. Izmantošu dažādas anketas, kurās vairāk uzzināšu, cik daudz skolēnu zina par neverbālo valodu, kā arī, cik daudz par to vajadzētu skolēnus informēt. Skolēniem būs jāuzraksta, cik žestus zina, bet pēc tam būs jau jāatpazīst cilvēka sajūtas pēc ķermeņa kustībām konkrētajā situācijā. Darbu veicot, vispirms iepazinos ar literatūru, vācu skolēnu anketēšanu, novērošanu. Anketēšanas datus apstrādāju diagrammās.
Pēc manām domām, izstrādājot šo pētniecisko darbu, skolēni būs informētāki par otra cilvēka sajūtām un, iespējams, vairāk spēs otram palīdzēt, jo cilvēkiem vieglāk ir melot izmantojot verbālo valodu, taču ar neverbālo valodu melot ir grūtāk, bet tomēr var. Taču, pēc manām domām, ar ķermeni melot var tikai tie, kas labi pārzina šo neverbālo valodu.
Tāpēc viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc pētu cilvēku kustības, žestus ir saprast un laikus pamanīt sarunu biedra attieksmi pret mani, kā arī zināt, kā iegūt saruna biedra uzticību un simpātijas, kā noteikt, ka sarunu biedrs melo, kā nemanāmi piesaistīt simpātiska cilvēka uzmanību, kā arī zināt, kā var izvairīties no soda.







Uzskatu, ka darbs noder klašu audzinātājām mācību stundās, jo tas paver iesēju labāk iepazīt skolēnus un saprast viņus.
Darba nozīmīgākais mērķis ir tā praktiskā pielietošana skolēnu psiholoģiskā mikroklimata uzlabošanā, cilvēku iepazīšanā – gaitu, stāju, žestus, balss intonāciju, runasveidu, cilvēkam raksturīgas pozas, kustības un mīmiku, kas dažādos apstākļos un situācijās pauž noteiktu vēstījumu tādējādi spējot noteikt, vai dotā brīdī cilvēkam vajadzīga palīdzība, uzmundrināšana, iepriecināšana u.t.t.
Darbu izstrādāju, izvirzot šādus uzdevumus:
sastādīt darba plānu,
iemācīties patstāvīgi strādāt ar literatūras datiem, veidojot konspektus,
ar aptauju palīdzību noskaidrot Pāvilostas vidusskolas skolēnu zināšanas par neverbālo valodu,
apkopot aptaujas rezultātus un izveidot diagrammas,
izveidot darba aprakstu, pielikumu un darba secinājumu.
Papildināju savas zināšanas strādājot ar datoru, veidojot tabulas un diagrammas.
Darbs sastāv no teorētiskā pamatojuma, praktiskās daļas – skolēnu anketēšanas un
novērošanas rezultātiem.
Darba beigās ir secinājumi, izmantotās literatūras saraksts. Pielikumā ir dotas diagrammas. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register