Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:367741
 
Evaluation:
Published: 13.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    9
1.1.  Darba pamats    9
1.2.  Darba mērķis un uzdevumi    10
2.  VĒSTURE    11
2.1.  Demogrāfija    11
2.2.  Apkārtējā vide    12
3.  STATISTIKA    13
4.  LIKUMDOŠANA    14
4.1.  Latvijas Standarts    15
4.2.  Ministru Kabineta noteikumi    18
4.3.  Būvniecības likums    19
5.  ERGONOMIKA    20
5.1.  Sēdošā cilvēka iespējas    21
5.2.  Cilvēks ar kustību traucējumiem    22
5.3.  Cilvēks ar redzes traucējumiem    22
6.  INFRASTRUKTŪRA    23
6.1.  Vides pieejamība    23
6.2.  Universālais dizains    24
7.  IELU INFRASTRUKTŪRAS ELEMENTI LATVIJĀ    25
7.1.  Luksofors    25
7.1.1.  Pretruna    25
7.2.  Ietvju uzbrauktuves un nobrauktuves    26
7.2.1.  Pretruna    26
7.3.  Taktilās vadlīnijas    26
7.3.1.  Pretruna    27
8.  ĀRVALSTU PRAKSE    28
9.  UZLABOJUMI    30
9.1.  Ietves    30
9.2.  Cilvēku ar redzes traucējumiem pārvietošanās vadlīniju sistēmas    32
9.2.1.  Pārvietošanās sistēmu vadlīnijas    32
9.2.2.  Brīdinošā josla    33
9.2.3.  Vadlīniju krustpunkti    34
9.2.4.  Vadlīniju krustpunktu izmēri    34
9.3.  Krustojumi    34
9.3.1.  Gājēju pārejas    34
9.4.  Drošības saliņas    35
9.5.  Luksofori    36
9.5.1.  Informatīvās norādes, kartes un apzīmējumi    37
9.5.2.  Informatīvās kartes    37
9.6.  Sabiedrisko transporta līdzekļu pieturas vietas    38
9.6.1.  Vispārīgās prasības    38
9.6.2.  Informatīvie tablo    39
9.6.3.  Biļešu iegādes vietas    39
10.  SECINĀJUMI    41
11.  IETEIKUMI    42
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    43
Extract

10. SECINĀJUMI
Apskatot šobrīd Latvijā spēkā esošās likumdošanas normatīvos aktus, likumus un noteikumus, nenoliedzami Latvijā ir veiktas infrastruktūras pieejamības iestrādes, kuru realizēšana būvniecības procesos, veicina cilvēku ar īpašām vajadzībām pārvietošanās iespēju
uzlabošanu. Tomēr atsevišķi regulējumi neparedz efektīvu pieejamības veicināšanu. Ir nepieciešama sistēma, kura spētu darboties cilvēku ar īpašām vajadzībām labā.
Darba autors vēlas uzsvērt – konsultējoties ar vides speciālistiem, viņi norāda, ka Latvijā ir tendence pieaugt izpratnei pret lietām, kuras, iespējams, neskar pašu, taču vistiešākajā veidā ietekmē cilvēkus ar īpašām vajadzībām. Sabiedrībā pamazām izzūd vienaldzīgā attieksme un neiecietība, kas iespējams mūsu tautai ir bijusi tik pazīstama.
Autors, darba veikšanas gaitā, nonācis pie secinājumiem:
a) Latvijā ir veiktas iestrādes, kurās tiek paredzēti atsevišķi ielu infrastruktūras elementi, kas kalpo kā palīglīdzeklis cilvēkiem ar īpašām vajadzībām;
b) Latvijā spēkā esošā likumdošana, kas attiecas uz cilvēku ar īpašām vajadzībām
pārvietošanās iespēju nodrošināšanu neparedz tās obligātu ievērošanu. Esošajā
likumdošanā nav atrasta informācija par jebkādu sankciju pielietošanu, ja kāds no
projektēšanas vai būvniecības punktiem nav ievērots;
c) atsevišķi projektēti un izbūvēti infrastruktūras elementi nedarbojas kā kvalitatīvu pārvietošanās uzlabojumu kopums cilvēkiem ar īpašām vajadzībām;
d) Latvijā darbojas spēcīgi un profesionāli vides pieejamības un universālā dizaina
speciālisti, kuri ir izstrādājuši efektīvas vadlīnijas, ieteikumus un pamācībās attiecībā uz vides pieejamības uzlabošanu Latvijā.;
e) lai izveidotu pieejamu vidi nav iespējams vadīties tikai pēc izstrādātajā likumdošanā norādītajiem parametriem – darba norisē ir jāpieaicina profesionāli vides pieejamības eksperti.

11. IETEIKUMI
Lai Latvijā efektīvi darbotos vides pieejamības un universālā dizaina koncepts, darba autors izvirzījis ieteikumus:
a) skaidrot sabiedrībai un veicināt izpratni par vides pieejamības nepieciešamību, jo tikai mēs paši esam topošie inženieri, pašvaldību vadītāji, projektētāji, būvnieku un tajā pašā laikā patērētāji;
b) veikt grozījumus esošajā likumdošanā, paredzot vides pieejamības uzlabošanas
vadlīnijas kā obligātas;
c) paredzēt atbildību un iespējamas sankcijas, ja grozījumi likumdošanā netiek ievēroti;
d) likumdošanu grozīt saprāta robežās, paredzot gadījumus, kad grozījumus objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams realizēt;
e) vides pieejamību veidot kā sistēmu. Nedrīkst aprobežoties ar marķētu luksoforu,
domājot, ka tā ir pieejama vide. Šajā gadījumā vide ir pieejama, ja līdz cilvēks ar
īpašām vajadzībām tiek aizvadīts (ar taktilajām vadlīnijām, brīdinošajām joslām) līdz luksoforam, kur gājēju pāreja projektēta un izbūvēti vadoties pēc gājēju pāreju veidošanas vadlīnijām.…

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1329752
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register