Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:369290
 
Evaluation:
Published: 25.04.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā daļa    5
1.1.  Etiķete teātrī    5
1.1.1.  Uzvedība    5
1.1.2.  Apģērbs    9
2.  Pētījuma daļa    13
2.1.  Anketēšanā piedalījušos respondentu īss raksturojums    13
2.2.  Anketu apkopojums    14
2.2.1.  Sievietes    14
2.2.2.  Vīrieši    16
2.2.3.  14-26 gadi (jaunie)    19
2.2.4.  32-49 gadi (vidējais vecums)    21
2.2.5.  50-85 gadi (vecākā paaudze )    23
2.2.6.  Skolā aptaujātie 15-18 gadi    26
2.3.  Novērojumi    29
2.4.  Eksperiments 1    31
2.5.  Eksperiments 2    32
3.  Secinājumi    34
4.  Anotācija    35
5.  Annotation    36
6.  Izmantotās literatūras saraksts    37
Extract

Cilvēka ikdiena ir praktiska. Tik daudz darba, raižu un nostādītu merķu. Mūsu prāts tiek nemitīgi nodarbināts. Jau no seniem laikiem māksklai ir bijusi liela nozīme cilvēku dzīvē, lai arī no tās nav nekāda praktiska labuma – māksla neizguldīs un nepabaros. Arī Zuitiņš A.Eglīša darbā „Homo novus“ nonāca pie secinājuma, ka daudz tiek darīts tikai acu pamielošanai.
Teātra izrāde atbrīvo cilvēku no ierastās rutīnas – sniedz dvēselisku baudījumu. Tik skaisti mēs par to izsakāmies, bet vai vēljoprojām parādām cieņu, ejot uz teātri, uzpucējoties?
Kad bijām uz jauniešu izrādi „Medus garša“ Valmieras Drāmas teātrī, mūs pārsteidza skatītāju ikdienišķais ārējais izskats un, mūsuprāt, nekaunīgā uzvedība – tika skaļi komentēts un izsmiets aktieru tēlojums. Tajā brīdī nesapratām, vai redzama šāda attieksme pret teātra mākslu ir regulāri, vai tas bija izņēmums. Šādi radās doma izpētīt lietišķo etiķeti teātrī. Tā kā tuvākais teātris ir Valmierā, tad arī savu pētijumu veicām tieši tur. Ejot uz teātri, pirmā prasība ir nenokavēt. Labāk ierasties 10 – 15 minūtes ātrāk, lai mierīgi varētu noģērbties, sakārtoties, nopirkt un izlasīt programmu, atrast savu vietu [2] . Virsdrēbes, protams, atstājam garderobē, kur tās glabājas līdz izrādes beigām [1]. Ģērbtuvē vīrietis palīdz sievietei vai gados vecākam vīrietim novilkt mēteli un nodot to garderobistei [3]. Garderobes numuru viņš patur pie sevis, jo promejot viņam jārūpējas par mēteļa saņemšanu [4].
Sievietēm vajadzētu iegaumēt, ka teātros un citos publiskos pasākumos nepiedien visu klātbūtnē pūderēties, krāsoties, sukāt matus un kārtot apģērbu. Tas jādara šādiem nolūkiem atbilstošās telpās - tualetēs, mazgājamās telpās un citur - vai arī jāpaiet nomaļus. Vīrietim neklājas būt blakus sievietei, kad viņa sakārtojas, aplūkot viņas apģērbu, augumu un kājas [3].
Teātrī dažreiz lieto binokli, gan, protams, lai labāk redzētu, kas notiek uz skatuves, nevis nopētīt citus skatītājus [3]. Ļoti nepieklājīgi ir izmantot tālskati publikas nopētīšanai [2]. Programmu un tālskati jācenšas iegādāties pašam, nevis lūgt kaimiņiem. Binokli par nelielu iemaksu var saņemt pie teātra kontrolierēm vai garderobistēm [3]. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register