Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:631988
 
Evaluation:
Published: 15.01.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

14.gs līdzās imitāciju posmiem parādās akordu posmi – nota contra nota – visas balsis identiskā ritmā. Līdz ar to mainās intervālu struktūra – parādās tercu un sekstu saskaņas, kā arī veselas sekstu un sekstakordu virknes, kuras sauc par foburdonu (falso burdonu), itāliski falso burdone. Šī tehnika spilgti izpaužas angļu komponista Džona Dansteibla daiļradē (ap 1380 – 1453.g.). Džons Dansteibls bija viena no pirmajām lielajām personībām mūzikas mākslā. Viņam ir ap 30 motetēm. Komponista mūzika ir savam laikam neparasta, izceļas ar harmonisku raksturu, lielu melodisko izdomu – „Ave Regina celorum” („Esi sveicināta debesu valdniece”).
Itālijā 14.gs. nebija īpaši laiks labvēlīgs motešu attīstībai. Izometrija bija izsmēlusi savas iespējas, kļuva neinteresanta. Motetes joprojām trīsbalsīgas. Augšējās balsis savstarpējās imitācijās, kanons. Veidojās jauna tipa motetes (pamatā katoļu himnas) – magnifikāti. Šeit melodija augstākajai balsij – cantus firmus. Šī balss parasti ir garākās notīs nekā pārējās balsīs. Šo tehniku no itāļu motetēm pārņēma angļi (Dž. Dansteibls) u.c.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register