Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei ar Ausekļa vārdiem "Beverīnas dziedonis"

     

    Research Papers17 Music

4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:974135
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.02.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Extract

Dinamika, temps, frāzējums
Lai nerastos ievērojamas interpretācijas kļūdas, pietiek norādīt uz Jāzepa Vītola precīzi dotajiem apzīmējumiem, un tos izpildīt.
Nereti galvenā vērība tiek pievērsta tikai teksta dramaturģijas atklāsmei, neievērojot autora norādītos tempus. Ievada sākuma temps reizēm tiek spēlēts par lēnu, bet četras taktis pirms kora, kur temps ar ritardando palīdzību izmainās tas tiek sasteigts, nevis palēlināts. Otrās daļas “Kara vētra, kara vētra…” temps ir tieši tads pats kā sākumā, respektīvi, ņemot vērā paātrinājumu pirms otrās daļas, temps faktiski palēlinās. Tieši šo detaļu visbiežāk diriģenti neievēro. Tempa paātrināšana kantātes noslēguma daļā, jo īpaši orķestra pēcspēlē, traucē himniska rakstura atklāsmi, kulminācija kļūst sasteigta un nervoza. Tik pat svarīgi ir ievērot komponista dinamiskos norādījumus, lai netiktu zaudēta muzikālā tēla atklāsme. (Lindenbergs; 99,100)
Balādes iestudēšana būtu jāsāk ar skaidru teksta izrunu un tā apgūšanu, diezgan skaļā izpildījumā, lai katra partija iegaumētu savu tekstu un pilnībā apgūtu attiecīgo melodiju..
Kad tas apgūts, dinamiskās zīmes vajadzētu ievērot pārspīlēti, lai arī tās pietiekami iegaumētu. Jāuzmanās no teksta, kas izpildāms klusās dinamiskās zīmēs, tas jāiestrādā sevišķi spēcīgi.
Jāievēro, lai dziedāšanas procesā netiktu ‘’apēnota” vadošā melodija.
Svarīgi nofrāzēt A1 posmā otro teikumu ar cresc. un dim.

Diriģenta žests
Diriģenta žests ir atbilstošs dziesmas raksturam, noskaņai.
Kora dziedājums sākas ar episku vēstījumu, un legato štrihs kļūst par pamatštrihu. Pirmā perioda otreizējā izvedumā “Igaunīši, bālelīši…” par non legato liecina gan teksts, gan orķestra stīgu grupas aktīvais pizzicato. Tieši kora legato un satrauktā pavadījuma pretnostatījums vēl vairāk saasina dramaturģiju. Nav šaubu arī par non legato dziedājuma nepieciešamību basu solo posmā “Kara vētra…”, bet sieviešu kora izsaucieni “Ai, ai” nedrīkstētu būt pārāk asi. (Lindenbergs; 100)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1337379
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register