Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:150122
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.03.2010.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 1 units
References: Not used
Extract

20. gadsimta piecdesmitajos gados par pasaules avangarda mākslas līderi izvirzījās abstrakcionisms. Abstrakcionisma meistaru mākslinieciskā darbība izpaudās trijos aspektos: abstraktajā ekspresionismā (spontāni topošajā), ģeometriskajā abstrakcionismā (racionāli ievirzītajā) un metafiziski orientētajā aspektā.
Abstraktā ekspresionisma pamatlicējs ir Vasilijs Kandinskis (1866-1944), kas jau 1910. gadā radīja savu pirmo abstrakto akvareli.
Viņš centās panākt noskaņu, izkārtojot lokanas, smalkas līnijas un reizēm nenoteikti kontūrētus, reizēm izplūstošus krāsu laukumus, ar to bieži radot rotācijas ilūziju.
Ekspresīvajam abstrakcionismam attīstoties, kaut arī tam nebija konkrētu stilistisko iezīmju, izveidojās vairākas savstarpēji tuvas izteiksmes iespējas, kas ieguva action painting (darbības glezniecība), tašisma un informālās mākslas nosaukumu.
Abstraktais ekspresionisms tiecās radīt vislielāko izteiksmīgumu, paust intensīvu emocionālo pārdzīvojumu.
Abstraktā ekspresionisma pārstāvji bieži savus darbus realizēja neparasti lielos izmēros (apm. 6 x 16 m, 7 x 10 m u.tml.). Šādi darbi, skatīti no tālienes, vizuāli paplašināja reālo telpu, jo ar saviem milzīgajiem izmēriem optiski it kā izgaisināja robežu starp mākslas darbu un telpas konstrukciju.
Abstraktā ekspresionisma pārstāvji:
Vasilijs Kandinskis (1866 - 1944)
Džeksonu Polloks (1912 - 1956)
Marks Tobijs (1890 – 1976)
Marks Rotko (1903 – 1970)
Nikolā de Stāls (1914 – 1955)
Villems de Kūnings (1904-1997)
Džeksons Polloks (1912 - 1956)
Dzimis ASV
Polloks aizrāvās ar t.s. action painting (darbības glezniecību) un izveidoja īpatnēju gleznas radīšanas metodi, kad krāsa vairs netika uztriepta uz audekla ar otu, bet uzšļakstīta vai uzlieta.
Tāds paņēmiens neļāva strādāt uz molberta, jo krāsa momentā notecēja nost, tāpēc Poloks izklāja audeklu uz grīdas un tad ātri noklāja to ar krāsu tieši no tūbiņām, pakļaudamies neapzinātiem iekšējiem impulsiem.
Poloks strādāja ne tikai ar ierasto eļļas krāsu, bet radoši eksperimentēja ar visdažādākajām alumīnija krāsām un lakām, kas uz audekla atstāja visbrīnišķīgākos pilējuma, tecējuma un tīklojuma efektus. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1112947
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register