Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:193075
 
Evaluation:
Published: 06.03.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Krāsu mācības teorijas    4
2.  Krāsu vispārīgs raksturojums    5
3.  Pētījuma rezultātu izvērtējums    8
  Nobeigums    14
  Izmantotā literatūra    15
Extract

Kopš pirmās dzīves dienas bērna atmiņā tiek ierakstīta informācija, ziņa, vēsts, kuru nes mums krāsas. Verbālā informācija uzslāņojas, padarot KRĀSU tikai par maznozīmīgu fonu. “Ja cilvēks māk saskatīt un atšķirt krāsas, ja viņš mīl krāsas un prot ar tām darboties, tad arī ikdienas darbs tam veicas labāk un raitāk. Tāpēc krāsu valoda būtu jāzina visiem.” (V.Kavacs) Vai tas būtu pietiekams pamatojums, lai noskaidrotu, kāda ir krāsu simboliskā nozīme, subjektīvā izpratne, izjūta, redzējums, priekšstats? Un izvēlētos par pētījuma tēmu: “Priekšstati par krāsām un to simboliskā nozīme.”
Pētījuma priekšmets: priekšstati par krāsām.
Pētījuma objekts: tēlotāja darbība.
Pētījuma mērķis: salīdzināt bērnu priekšstatus par krāsām ar zinātnieku, mākslinieku izstrādāto krāsu uztveres pamatmodeli un simbolisko nozīmi.
Hipotēze: krāsu simboliskās nozīmes izpratne tiek mantota “a priori”, “ierakstīta” kolektīvās bezapziņas slānī, failā un bērni, kas nav iepazīstināti ar informāciju, par krāsu simbolisko nozīmi, neapzināti to atklāj savā tēlotāja darbībā.
Pētījuma uzdevumi
Apkopot un izanalizēt literatūru par pētāmo tēmu;
noskaidrot bērnu priekšstatus par krāsām;
veikt pētījumu J.Soikāna Ludzas mākslas skolā;
izvērtēt pētījuma rezultātus.
Pētījuma metodes –
zinātniskās literatūras un periodisko izdevumu izpēte;
pētījumi (anketa) J.Soikāna Ludzas mākslas skolā;
pētījuma rezultātu datu matemātiskā apstrāde un analīze.
Pētnieciskā darba bāze – referāta teorētisko bāzi veido I.Ņjūtona un citu mūsdienu psihologu un mākslas zinātnieku atziņas. Praktiskā daļa ir īstenota J.Soikāna Ludzas mākslas skolā..
Darba struktūra – pētījums sastāv no ievada, satura, satura izklāsta, nobeiguma, bibliogrāfijas un pielikumiem.
“Zīmējums piešķir visām būtnēm formu,
bet krāsa dod tām dzīvību…..”
Denī Didro

Tā kā cilvēks var uztvert un atšķirt 4 miljonus dažādu atšķirīgu krāsu nianšu, likumsakarīgi ir centieni ieviest kār­tību visā šajā krāsu kaleidoskopā. Interesei par krāsu uztveri arvien palielinoties, krāsu sistematizācijai gadu sim­teņu gaitā ir pievērsušies filozofi, dažādu Krāsu sistematizācija vispirms evolu­cionējusi no kārtojuma rindā (Leonardo da Vinči 15.gs.), kas par pamatkrāsām nosaucis – balto, melno, sarkano, dzelteno, zaļo, zilo krāsu, līdz spektra krāsu rindas galu savienošanai un 7 krāsu apļa izveidošanai (I.Ņūtons). Vairums krāsu pētnieku rakstījuši arī savas krāsu teorijas vai krāsu mācības un ar jaunu informāciju papildi­nājuši esošo, tā veicinot krāsu teorijas attīstību. Ņūtona krāsu aplis ir piedzīvojis pārmaiņas J.V.Gētes interpretācijā. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,48 €
Work pack Nr. 1158571
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register