Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:388168
 
Evaluation:
Published: 28.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Hosē de Ribera    4
  Fransisko Surbarans    5
  Djego de Silva Velaskess    7
  Secinājumi    10
  Izmantotās literatūras saraksts    11
  Pielikums    12
Extract

“Vērpējas” (att.21.) ir visiejutīgākais un poētiskākais spāņu tautas dzīves tēlojums Velaskesa daiļradē. Rietumeiropas glezniecības vēsturē tā bija viena no pirmajām gleznām, kurā attēlots strādnieku darbs. Kompozīcija apvieno divas patstāvīgas ainas. Pirmajā plānā redzama dzīvības un kustības pilna strādnieču grupa. Viņu stāvus apspīd liega gaisma, kas plūst caur logu, pie kura karājas sarkans aizkars. Taču īstais gaismas avots atrodas telpas dziļumā, kur caur arkas aili redzama otra – spilgtāk apgaismota telpa ar vairākiem sieviešu tēliem. Spilgtā gaisma, kas plūst no dziļuma, piepilda priekšplānu, mīkstina priekšmetu apveidus un piešķir strādājošo sieviešu figūrām īpašu izteiksmību. Lai arī kompozīcijas vispārējās ieceres pamatā būtu mitoloģisks sižets, tā tomēr ir viena no vispatiesākajām ar dzīvi saistītajām Velaskesa gleznām
17. gs. otrajā pusē pēc Velaskesa nāves sākās spāņu mākslas skolas norieta posms. Pamazām mākslas darbos zuda patiesīgums, vienkāršība un realitāte, līdz ar to arī tautiskums un demokrātisms, kas bija tik raksturīgi gadsimta pirmās puses labāko meistaru mākslai. 17. gs. otrās puses mākslinieku daiļradē vērojama mistisko tendenču pastiprināšanās un idealizācijas un dekoratīvisma iezīmes.

Secinājumi
Spānijas baroka laika posmā uzplauka literatūra un glezniecība. Šajās nozarēs visilgāk saglabājās spāņu kultūras demokrātiskās tradīcijas, izpaudās vienkāršā un lietišķā dzīves uztvere, tāpēc tās attīstījās reālisma virzienā – viss ir tā kā ir. Glezniecībā izplatīta bija reliģiskā tēma, bet vispopulārākais žanrs bija portrets. Ribēra radīja savdabīgu žanru, kur vienkopus saplūda portretiskā un sižetiskā tēla principi. Velaskess pamatā pievērsās psiholoģiskajam portretam, savukārt Surbarans gleznoja reliģiski mistiskas ainas un klusās dabas. Spāņi izcēlās ar spēcīgu kontrastu un spilgtumu. Uzsvēra kontrastaino raksturu, emocijas, drāmu un mīlu, centās iztikt bez žestikulēšanas. Spāņu baroks glezniecībā kopumā ir mierīgs, rāms, kur nekas īpaš nenotiek, ietverot spēcīgu iekšējo dinamiku. Mākslinieku uzdevums bija pārliecināt skatītāju ar garīguma patiesumu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register