Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:576807
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.03.2009.
Language: Latvian
Level: Elementary school
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kubisms    4
2.  Kubisms un tā periodu raksturojums    8
3.  Kubisma aizācēji    10
3.1.  Pablo Pikaso    10
3.2.  Žoržs Braks    11
  Secinājumi    12
Extract

Kubisms ir mākslas virziens , kas radās apmēram divus gadus pēc fovisma kā savdabīgs tā pretmets. 1”Fovistiem raksturīgā atteikšanās no telpas dziļuma, visu tēlu projicēšana uz vienas plaknes, kāpinātā krāsainība izraisīja šo vērtību dialektisku noliegumu - jaunu telpisku efektu meklējumus. Tāpēc abi virzieni jāanalizē, uzsverot to dialektisko mijiedarbību. Kubisms bija pirmais no protestējošiem virzieniem, kas izmantoja deformāciju formveides uzdevumu dēļ , turpretī fovisms ar to tikai tiecās izcelt mākslinieka pārdzīvojuma prioritāti redzamās pasaules uztverē.„ Trīsdimensionālu kubveida elementu parādīšanās jaunajās gleznās arī deva virzienam nosaukumu. 1908.gadā Braka izstādē jau pazīstamais kritiķis Voksells, kas nokristīja fovisma virzienu, ar apzīmējumu „kubi” deva nosaukumu arī šim virzienam.
Par kubisma izveidotājiem uzskatāmi Pablo Pikaso un Žoržs Braks. Vēlāk šiem kubisma aizsācējiem radās sekotāji, kā piemēram, Huans Griss, Albērs Glēzs, Žans Mecenžē u.c.Visdziļākās saknes kubisms laida Francijā. To varētu izskaidrot ar frančiem piemītošo racionālismu, tieksmi uz konstruktīvo skaidrību. Taču, kad 1911. gadā kubisti izstrādāja savus darbus neatkarīgo salonā, sabiedrības doma bija satriekta. ‘’Gleznas uztvēra kā draudus pastāvošajai iekārtai.’’
Atšķirībā no Tulūza-Lotreka, kas aizsāka līdzīgas tēmas, lai raksturotu 19.gs. sabiedrības pagrimu, Pikaso neinteresējās par motīvu kā tādu. Viņa uzdevums bija radīt tādu jaunu figūru tēlojuma veidu, kas varētu aizstāt mietpilsoniskuma apkarotāju acīs kompromitēto akadēmiski tradicionālo figūru tēlojumu.
Līdz 1910. gadam Pikaso un Braks vēl labprāt gleznoja dabā, bet tad arvien biežāk sāka strādāt darbnīcā. Par galvenajiem tēlojuma objektiem kļuva galds, krēsls, krūkas, pudeles, glāzes, pīpes un mūzikas instrumenti. Pa retam tapa arī laikabiedru portreti.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register