Biznesa plānam ir trīs funkcijas. Pirmā un svarīgākā funkcija – tas ir plāns, kuru var lietot, lai attīstītu idejas par sava biznesa īstenošanu. Tā ir iespēja izstrādāt stratēģiju un “izdarīt kļūdas uz papīra” nevis reālajā dzīvē, apskatot firmu no visām pusēm – tādām kā mārketings, finanses un darbība. Otrkārt, biznesa plāns ir retrospektīvs instruments, ar kura palīdzību uzņēmējs var novērtēt firmas reālo darbību laika gaitā.
Trešais biznesa plāna rakstīšanas iemesls ir naudas sagādāšana.
Biznesa plāns ir dokuments, kurš domāts, lai plānotu firmas darbības virzienu noteiktā laika posmā. Galvenokārt sastāda ikgadējus biznesa plānus, kuros koncentrē uzmanību uz tuvākajiem 12 mēnešiem un diezgan vispārīgos vilcienos aplūko nākamos – no viena līdz pieciem gadiem. Tikai nedaudzi biznesa plāni aptver vairāk kā piecus gadus.
Biznesa plāna sagatavošana ir jāuzskata par pakāpenisku procesu, jo pieņēmumi un prognozes, ko šie pieņēmumi izraisa ir pastāvīgi jāprecizē no jauna. Biznesa plāna sagatavošana nekad īsti nebeidzas.
Biznesa plāns ir praktisks darba rīks. To var izmantot, lai pārbaudītu teorijas, kā firmu vadīt, un lai aprēķinātu iespējamos rezultātus. Plānu var salīdzināt ar to, kā šīs idejas ir īstenotas dzīvē, lai redzētu prognožu precizitāti. Tas palīdz savlaicīgi ievērot bīstamas parādības un atļauj ar tūlītēju darbību novērst problēmas.…