Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:540161
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Kopsavilkums    6
A sadaļa.  Projekta pamatojums    7
1.  Uzņēmuma “Jelgavas maiznieks” stratēģija un vadība    7
2.  Uzņēmuma piedāvātās preces un pakalpojumi    10
3.  Tirgus novērtējums    11
3.1.  Mikrovides analīze    11
3.3.  Konkurences analīze    15
3.4.  Tirgus segmentēšana    17
3.5.  Uzņēmuma pašreizējā stāvokļa novērtējums    18
4.  Problēmas un riski    21
5.  Projekta īstenošanas kalendārais grafiks    23
B sadaļa.  Finanšu aprēķini    26
1.  Naudas plūsmas plāns    26
2.  Izmaksu plāns    28
3.  Peļņas vai zaudējumu plāns    29
4.  Uzņēmuma bilance    30
5.  Plānoto rezultātu novērtējums    31
5.1.  Rezultātu novērtējums, izmantojot peļņas sliekšņa grafiku    31
5.2.  Rezultātu novērtējums, izmantojot seguma metodi    32
  Bibliogrāfiskais saraksts    34
Extract

Uzņēmums “Jelgavas maiznieks” ir pieskaitāms pie lielajiem uzņēmumiem, tāpēc tas ir viens no svarīgākajiem elementiem Latvijas uzņēmējdarbībā un ceļā uz attīstītu Latvijas rūpniecības nozari.
Latvijas maizes tirgus ir ļoti sadrumstalots, tajā ietilpst ap 150 maizes cepējiem. Tas nozīmē, ka mūsu valstī starp maizes uzņēmumiem notiek sīva konkurence. Nesen “Jelgavas maiznieks” apvienojās ar “Liepājas maiznieku” un kļuva par vienotu uzņēmumu ar jauno nosaukumu “JLM Grupa”. Šis fakts ir vērtējams pozitīvi, jo tas liecina par Latvijas maizes tirgus sakārtošanos un nostabilizēšanos.
Jo sevišķi tas ir būtiski patreizējā situācijā, kad Latvija ir viena no ES dalībvalstīm. Ar to ir jāsaprot, ka Latvijas uzņēmējdarbības vide tiek pakļauta pastiprinātai konkurencei, kuru veido pārējo ES dalībvalstu uzņēmumi. Jāņem vērā, ka šie uzņēmumi lielākoties ir attīstījušies brīvā tirgus ekonomikas apstākļos vairākus gadu desmitus un pat simtus, tai laikā, kad mūsu valsts uzņēmumi tikai desmit vai nedaudz vairāk gadus. Šī situācija ir jāuztver kā reāla, un līdz ar to visi spēki un centieni Latvijas uzņēmējiem ir jāvelta, lai apgūtu attīstīto valstu uzņēmumu ilggadīgo pieredzi, kā arī to pilnveidot un uzlabot, tādējādi izveidojot valstisku uzņēmējdarbības vidi, kura būtu pilnvērtīgs konkurents globālajā tirgū. Un pirmām kārtām tas būtu jāsāk ar uzņēmējdarbības stratēģisko plānošanu, t.i., biznesa plāna sastādīšanu.
Pamatojoties uz iepriekš teikto, un apzinoties plānošanas nozīmīgumu uzņēmējdarbībā, studiju darba izvēlētā tēma ir reāla, praksē eksistējoša uzņēmuma biznesa plāna sastādīšana finanšu līdzekļu izmantošanas plānošanai 2007.gadam.

Tātad galvenais mērķis šī darba izpildei: mācību priekšmetā un patstāvīgi gūto zināšanu pielietošana praktisko jautājumu risināšanā, tādējādi nostiprinot un pilnveidojot gūtās zināšanas.
Lai šo uzdevumu izpildītu darbā tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
a)dot vispārēju uzņēmuma “Jelgavas maiznieks” stratēģijas un vadības raksturojumu;
b)raksturot uzņēmuma piedāvātās preces un pakalpojumus;
c)novērtēt tirgu, kurā darbojas minētais uzņēmums, t.sk., mikro un
makro vides analīze, konkurences analīze un segmentēšana;
d)veikt uzņēmuma pašreizējā stāvokļa situācijas novērtējumu;
e)problēmu un risku analīze;
f)dot projekta finansiālo pamatojumu, kas sevī ietver projekta īstenošanas kalendārā grafika izstrādi, finanšu aprēķinus, naudas plūsmas, peļņas vai zaudējumu un izmaksu plāna, kā arī bilances izstrādi;
g)novērtēt plānotos rezultātus, izmantojot finanšu aprēķinus.
Lai arī cik detalizēts būtu izstrādāts biznesa plāns, tomēr ir jāņem vērā nosacījumi, ka bez biznesa plāna izstrādes uzņēmumā būtu jāveic taktisko un operatīvo plānu izstrādi, kas precizētu šajā plānā iestrādātās ieceres. Tāpat uzņēmums nav pasargāts no ārējās vides ietekmes (augstais inflācijas līmenis un minimālās darba algas pieaugums), kuru uzņēmums nav spējīgs ietekmēt vai izmainīt. Līdz ar to stratēģiskais plāns var būt tikai vēlamais uzņēmuma attīstības ceļš, bet reāli praksē tas var nobīdīties. Šīs nobīdes samazināšana ir atkarīga no tā, cik kvalitatīvi ir veikta biznesa plāna izstrāde, t.i., vai tajā ir paredzēti maksimāli visi iespējamie apstākļi, kuri varētu gada laikā mainīties un tādējādi savukārt ietekmēt minētā uzņēmuma darbību.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,99 €
Work pack Nr. 1167797
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register