Biznesa plāns ir pilnīgi nepieciešams jebkuram biznesam. Biznesa plāns ir nepieciešams ne tikai tiem uzņēmumiem, kas tikai gatavojas sākt savu darbību, bet arī tiem, kas jau labu laiku nodarbojas ar uzņēmējdarbību.
Plānošana nodrošina firmai veiksmīgu uzņēmējdarbību. Rūpīgi ir jāizanalizē priekšrocības un trūkumus.
Biznesa plānam ir trīs funkcijas:
1, Plāns, kuru var lietot lai attīstītu idejas par sava biznesa īstenošanu;
2, Tas ir retrospektīvs instruments ar kura palīdzību biznesmenis var novērtēt firmas reālo darbību laika gaitā;
3, Naudas sagādāšana.
(‘’Biznesa plāna ceļvedis’’ 1-2 lpp.)
Ja uzņēmumam ir vēlēšanās atrast partneri, saņemt kredītu, tam obligāti ir jāsastāda biznesa plāns, pretējā gadījumā, viņu neviens neuzskatīs par nopietnu partneri biznesā.
Biznesa plāns ir domāts , lai plānotu firmas darbības virzienu noteiktā laika posmā. Plānā ir jābūt precīzai informācijai, tai jābūt optimisma pilnai un interesi izraisošai.
Biznesa plāni ir jātaisa regulāri. Tādējādi ir iespējams iepriekšējā gada plānā atrast informāciju par to, kāda rīcība bijusi efektīva, kāda ne.
Biznesa plānu lasīs cilvēki gan uzņēmumā, gan ārpus tā. Lasītāji ārpus uzņēmuma, lielākoties būs tie, no kā atkarīga finansēšana, lai gan plānu lasīs arī profesionāli konsultanti un dažkārt pat piegādātāji, izplatītāji un citi, kam ir darījuma intereses uzņēmumā. Tāpēc biznesa plānam ir jābūt labi pārdomātam un perfekti uzrakstītam.
Biznesa plānā ir jābūt:
Kopsavilkumam - visa biznesa plāna rezumējums. Tur ir minēti uzņēmuma mērķi noteiktam laika periodam, kā arī stratēģija, kuru uzņēmums vēlas izmantot šo mērķu sasniegšanai;
Uzņēmuma aprakstam - viss par uzņēmumu. Tā atrašanās vieta, nosaukums, priekšrocības, trūkumi, kapitāls, peļņa, zaudējumi, u.c.;
Uzņēmuma vadībai - par uzņēmuma vadītāju un strādājošajiem;
Preces un pakalpojumi - apraksta savu preci un pakalpojumus, akcentējot tā sevišķās īpašības, ražošanas procesu, apjomu un cenas;
Tirgus - savāktā informācija par klientiem, par pieprasījumu;
Konkurenti - visas ziņas nepieciešamās par konkurentiem;
Uzņēmuma ražošanas plāns - raksturota ražošanas nozare kopumā;
Stratēģiskā plānošana - par tuvākiem un tālākiem plāniem, līdzekļiem ar kuriem tos domā sasnieg;
Iespējamās problēmas un risks - aprakstītas iespējamās problēmas, kas var radīt materiālus zaudējumus un samazināt uzņēmuma peļņu;
Finanšu plāns - peļņas un zaudējumu aprēķins, bilance un naudas apgrozījuma pārskats. Jaunizveidotam uzņēmumam jāaprēķina ienākumi un izdevumi, jeb plānotā bilance.…