-
Estētikas centrs "Asahi"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Biznesa plāna vispārīgs raksturojums un nepieciešamība | 5 |
1.1 | Mērķis un nostādnes | 5 |
1.2 | SIA “Mebiuss” raksturojums | 6 |
1.3 | Projekta raksturojums | 7 |
1.3.1. | Mērķis, realizācijas vide un atrašanās vieta | 7 |
1.3.2. | Sākuma ieguldījumi | 9 |
1.3.2.1. | Dizaina studija | 10 |
1.3.2.2. | Mākslas galerija | 12 |
1.3.2.3. | Skaistumkopšanas salons | 14 |
2. | Tirgus izpēte un produkta virzīšana | 18 |
2.1. | Pakalpojumu pieprasījums | 18 |
2.2. | Mārketinga plāns | 19 |
3. | Finansu aprēķinu pamatnostādnes | 20 |
3.1. | Pamatnostādnes | 20 |
3.2. | Aprēķinu scenāriji | 22 |
3.3. | Nodokļi | 23 |
3.4. | Scenāriju aprēķinu rezultāti | 24 |
3.5. | Paredzamā kredīta apjoms un grafiks | 25 |
Secinājumi un priekšlikumi | 26 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 28 |
Kursa darba pamatā ir biznesa plāns, kurš izstrādāts iesniegšanai „Latvijas Hipotēku Bankā” kredīta saņemšanai.
Ņemot vērā komercbanku pašreizējo plašo atsaucību mazā un vidējā biznesa kreditēšanā (konkrēti- LHB izstrādātā programma MVU atbalstam), dotais darbs atspoguļo aktuālu un perspektīvu uzņēmējdarbības startēšanas mehānismu. Dotais biznesa plāns tika akceptēts LHB Kreditēšanas komitejā, bet apstākļu maiņas dēļ kredīta prasītājs atteicās no šī kreditējuma.
Projekts transformētā veidā pašlaik tiek realizēts, izmantojot citu finansu shēmu un avotus.
Darbā tiek apskatīts uzdevums izveidot Estētikas Centru „Asahi” (no japāņu valodas „Rīta saule”), kurš iecerēts klientu apkalpošanai sekojošās jomās:
Skaistumkopšana
Interjera dizains
Mākslas priekšmetu ekspozīcija un iegāde
Biznesa plāna tapšanas pamatā likta metodoloģija no avotiem [1], [2], [3], [4], [5], kā arī autoru [6] un [7] darbi, kuros risināti uzdevumi no ekonomiskās analīzes un statistiskas viedokļa.
No interneta resursiem izmantoti standarta risinājumi biznesa plānu veidošanā [8] un [9], modificējot tos esošai situācijai.
Darba tapšanas gaitā tika ņemtas vērā Latvijas Hipotēku Bankas speciālistu rekomendācijas un vēlmes konkretizēt šīs bankas kredītspeciālistus interesējošos un projektu kopumā ietekmējošos faktorus kā kredīta atdošanas termiņi un grafiks, saimnieciskās darbības iespējamie scenāriji pie attiecīgas tirgus situācijas (t.i pieprasījuma un piedāvājuma konkrētajā sfērā).
Darbā secīgi aplūkoti projekta vispārīgs raksturojums un nostādnes, tirgus izpēte un produkta virzīšana tirgū, kā arī finansu aprēķini.
Kursa darba mērķis ir izstrādāt Latvijas kredītiestādēm pieņemamu biznesa plānu ar uzdevumu saņemt finansu resursus jauna biznesa attīstīšanai- EC „Asahi” izveidošanai.
Mērķa sasniegšanai uzstādītie uzdevumi:
1.Izvērtēt situāciju Latvijas tirgū skaistumkopšanas pakalpojumu, dizaina pakalpojumu un mākslas salonu/galeriju nozarēs.
2.Iepazīties ar skaistumkopšanas pakalpojumu, dizaina pakalpojumu un mākslas salonu/galeriju nozaru stabilāko uzņēmumu darbību un cenu politiku.
3.Veikt projekta EC „Asahi” finansu aprēķinus pie konkurentu cenām, pie pazeminātām cenām un pie pazeminātām cenām ņemot vērā kredītsaistības.
Darba 1. un 2. nodaļās attiecīgi apskatīti pirmie divi uzdevumi, savukārt trešais uzdevums risināts 3. nodaļā un kvantitatīvie starprezultāti atspoguļoti Pielikumos.
1. Biznesa plāna vispārīgs raksturojums un nepieciešamība
1.1 Mērķis un nostādnes
Projekta mērķis
EC „Asahi” (no japāņu valodas „Rīta saule”) darbības vadmotīvs sniegt klientam paliekošu estētisku baudījumu viegli uzsvērtā japāniskā vidē. Japānas motīvs Latvijas klientam sniegs Austrumu apgaroto apceres burvību, līdz finesēm izsmalcināto vienkāršību un iespēju gūt kaut ko pavisam atšķirīgu no tā, kas estētikas jomā Latvijā tiek piedāvāts vispār.
Mērķa klients – sākot no vidēji situēta (mēneša bruto ienākums uz ģimenes locekli no Ls 250,-) līdz vislabāk situētam.
EC „Asahi” mērķis (vidējā termiņā) ir iegūt tirgus daļu skaistumkopšanas nozarē un apliecināt sevi kā prestižu dizaina studiju. Ilgtermiņā uzņēmuma mērķis- pēc apgrozījuma ieņemt stabilu vietu Latvijas divdesmit lielāko skaistumkopšanas centru vidū un stabilu tirgus daļu dizaina nozarē.
Nostādnes un rezultāti
Biznesa plāns veidots kā atsevišķa projekta novērtējums, neskarot pārējo firmas darbību.
Biznesa plānā ir trīs scenāriji:
Atmaksāšanās laika un rentabilitātes noteikšanai pie konkurentu cenām. Atmaksāšanās laiks ir 1 gads, projekta iekšējā rentabilitāte (IRR)- 129%;
Atmaksāšanās laika un rentabilitātes noteikšanai pie pazeminātām cenām. Atmaksāšanās laiks ir 4 gadi, projekta iekšējā rentabilitāte (IRR)- 31,7%;
Nepieciešamā kredīta ņemšanas un atdošanas grafiku noteikšanai pie pazeminātām cenām.
Kredīta mērķis un nepieciešamais kredīts
Kredīts nepieciešams projekta sākuma ieguldījumiem.
No aprēķiniem izriet, ka nepieciešamais ilgtermiņa kredīts ir 35623 eiro. Paredzēts, ka ilgtermiņa kredīta procents būs 7,25% un tas tiks atdots 10 gadu laikā. Nepieciešamie īstermiņa kredīti naudas plūsmas stabilizēšanai redzami tabulās sadaļā “Paredzamā kredīta apjoms un grafiks”. Kopā nepieciešami īstermiņa kredīti naudas plūsmas stabilizēšanai divu gadu laikā 21500 Ls. Īstermiņa kredīta procents paredzēts 5,25 un katrs īstermiņa kredīts tiek atdots nākošā gada laikā.
Pašu ieguldījums projekta realizācijā sastāda 29,8%.
1.2 SIA “Mebiuss” raksturojums
SIA “Alfa” atrodas Rīgā, Mārstaļu ielā 1. SIA “Alfa” darbību uzsācis 2004. gada 1. aprīlī. Līdz šim laikam SIA “Alfa” sadarbojas ar portālu Apollo un žurnālu Avenija+, nodarbojas ar dažādu pasākumu organizēšanu (semināri, Iecavas alus festivāls u.t.l.). Kā atsevišķs sasniegums minams Starptautiskā Hokeja Federācijas rīkotā Turīnas Olimpiskā hokeja atlases turnīra Rīgā sekmīgā reklāmdevēju piesaiste [10].
SIA “Alfa” īpašnieki ir:
Jānis Kalniņš – 50%;
Anna Bērziņa – 50%.
SIA “Alfa” ir patstāvīgs, stabils uzņēmums, bilance nav pievienota, jo pirmā balance tiks tikai šogad veidota. Statūti pievienoti pielikumā Nr. 6, bet reģistrācijas apliecības kopija– pielikumā Nr. 5.
SIA “Alfa” finansiālais stāvoklis ir normāls. Biznesa plāna finansu aprēķinu tabulas izveidotas tā, ka tās neskar SIA pastāvīgo darbību, tas nozīmē, ka biznesa plānā aprakstītā darbība aprakstīta kā neatkarīgs projekts.…
Biznesa plāns izstrādāts iesniegšanai Hipotēku bankā, kur tas ticis akceptēts un rekomendēts finansējuma piešķiršanai. Darbā progniozēta skaistumkopšanas un mākslas galerijas "Asahi" saimnieciskā darbība (un finansu rādītāji) tuvāko 10 gadu laikā. Kā kursa darbs aizstāvēts RSEBAA uz "9".
- Estētikas centrs "Asahi"
- SIA "Estetik"
- SIA ”Nadīna” veselības un skaistumkopšanas salons
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Atpūtas centrs "Efeja"
Business Plans for university17
-
I/K "Flipers"
Business Plans for university14
-
Viesnīca "The Sphere"
Business Plans for university16
-
SIA „Evrika” biznesa plāns
Business Plans for university25
Evaluated! -
Kafejnīcas “Dole” tehnoloģiskais projekts
Business Plans for university37