“Korsārs” Ādolfa Adāna balets.
Balets 3 cēlienos. Pirmizrāde 1856.gada 23 .janvārī Parīzes operā.
Baletmeistars inscenētājs Aivars Leimanis.
Žila Anrī Vernuā Senžorža librets pēc Džordža Gordona Bairona poēmas. Ādolfa Adāna mūzika. Žanrs – klasika.
“Korsāra” sižeta Galvenā doma bija likt skatītājiem noprast cik nozīmīgi ir upurēt sevi kāda cilvēka un savas mīlestības labā. Saprast cik ļoti svarīga dzīvē ir mīlestība. Tas šķiet arī loģiski ,jo, proti, austrumnieki ir lieliski mīlētāji, ko var nojaust arī skatoties kādu no austrumnieku dzīves filmām, iestudējumiem. Problemātika izrādē – Konrāda cīņa par Medoras atbrīvošanu, un vēlāk arī Konrāda un Medoras kopā palikšanu. Šī izrāde ir balstīta uz realitāti uz īstiem notikumiem. Ir bijuši Vidusjūras pirāti, vergu tirgotāji, kas piekopj plaša vēriena erotisko biznesu. Mākslinieciskā koncepcija balstās uz dejas un krāsu pārbagātību, ko arī var minēt, kā lielisku austrumu tautu īpašību. Kostīmu māksliniece – Elita Patmalniece, lielisks darbs pie šīs izrādes, jo tērpi pilnīgi laistījās zeltā, lai arī klasiskā stilā, dominējošā krāsa jāmin ir austrumu sarkanā – uguns krāsa. Kā jau zināms Austrumos un arī Austrumu tirgū bez košuma un spilgtām krāsām neiztikt. Daudz toņu sarkanā, dzeltenā un zilā krāsa tika parādīta tērpos pat mazliet uzbāzīgi, kā jau visa Austrumnieku kultūra.…