Pieaugušie bieži vien nesaprot, ka bērns ir apdāvināts. Tiek uzskatīts, ka bērnam ir gan uzmanības deficīts, gan apdāvinātība. Tāpēc daudziem apdāvinātiem bērniem mūsdienās tiek piedēvēts smadzeņu darbības efekts, kura iespējams viņiem nemaz nav. Ir radies maldīgs priekšstats par to, kas tad īsti ir apdāvināts bērns. Pieņemts, ka apdāvinātam cilvēkam jābūt paraugskolēnam, perfekti jāpārvalda pareizrakstības likumi un sociālās saskarsmes pamati. Ir pierādīts, ka apdāvināta bērna roka nespēj tikt līdzi viņa straujajai domāšanai, tāpēc viņam var būt slikts rokraksts, viņš var izlaist detaļas un būt neorganizēts vai aizmāršīgs. Piemēram, skolās daudzi bērni sāk slikti uzvesties vai ākstīties garlaicības dēļ un tas pieaugušo noved pie dusmām, niknuma un neapmierinātības, bet pašu bērnu pie sliktas uzvedības un sliktām sekmēm. Par apdāvināta bērna sekmēm parasti tiek vainota skolas vide, bet ne pats bērns.…